שתף קטע נבחר

הקו הירוק - העבודות החלו, נסיעה ראשונה ב-2022

הקו הירוק של הרכבת הקלה הופך למציאות, עם עבודות קידוח קרקע ניסיוניות שיימשכו בחודשיים הקרובים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. קבלו תיעוד ראשוני מהשטח

הקו הירוק יוצא לדרך, עם עבודות קידוח ראשוניות לבדיקות קרקע. במהלך חודשי יולי-אוגוסט, בהם צפויה תנועה דלילה יחסית בצירים הראשיים בתל אביב, תבצע נת"ע, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה, קידוחי ניסיון בנקודות שונות לאורך ציר הקו הירוק העתידי. הבדיקות צפויות להתבצע גם על הכביש, תוך חסימת נתיב הנסיעה השמאלי מתוך שלושה. היום (א') החלו קידוחי ניסיון בצמוד לבניין העיריה שימשכו מספר ימים.

 

צפו בעבודות הקידוח של הקו הירוק:

 

בדיקות הקרקע הצפויות מתבצעות במסגרת תכנון עבודות ההקמה של הקו, ונועדו לאבחן את סוגי הקרקע המדויקים לעומק עשרות מטרים, במטרה לקבוע את שיטת בניית המנהרה העתידית והתחנות התת-קרקעיות המתוכננות. לדברי מומחים, יש לצפות כי לאורך הקו ידגמו מכונות הקידוח סוגי קרקע שונים, לעיתים במרחק קצר מאוד בין נקודות. הן על פני השטח והן בעומק המרבי - עד 45 מטרים.

 

 

הבדיקות יבוצעו על-ידי מכונת קידוח מיוחדת שתאסוף 90 דגימות שונות (אחת לכל חצי מטר של קידוח) ובמקביל יבוצעו בדיקות שדה-קרקע כל מטר וחצי עד שני מטרים, בכל נקודה לאורך הציר בין מספר שעות למספר ימים. גודלה של מכונת הקידוח והעזרים הנלווים אליה קטן יחסית, ולכן היא צפויה לתפוס בעת הבדיקות על הכביש נתיב תנועה אחד בלבד. לקראת תכנון הקו הירוק יתבצעו כ-400 קידוחים לאורך התוואי.

 

 

תוואי הקו הירוק

תוואי הקו הירוק, השני בתכנית הרכבת הקלה, ימתח לאורך כולל של 42 ק"מ, יתחיל בהרצליה בצפון ויגיע עד לחולון וראשון-לציון בדרום. בדרך הקו צפוי לעבור - בין היתר - בתחנת לוינסקי ברחוב הר ציון בתל-אביב, ומשם ימשיך דרומה לחולון. ברחוב סוקולוב שבחולון מתוכנן הקו להתפצל לשני קווים שונים: האחד ינוע מערבה לחולון, השני דרומה דרך חולון ועד לשדרות משה דיין בראשון-לציון. שם צפוי הקו הירוק להתחבר לקו האדום, כמו-גם הקו החום.

 

 

הקו הירוק - לחצו להגדלה  

 

לפי תכניות נת"ע, הממשלה תתבקש לאשר את תכניות הקו הירוק כבר בחודש אוקטובר השנה. בהמשך צפויה הממשלה גם לתקצב את הקו, שלפי אומדנים נוכחיים יעלה כ-25 מיליארד שקלים. אם אכן יעברו תכניות הקו הירוק את שלבי האישור הנדרשים על-ידי הממשלה, תתבקש המדינה לאשר גם את תכנית הביצוע. מיד לאחר מכן יפורסמו מכרזים לביצוע הקו המורכב, לרבות בניית מנהרות, חשמול ומסילות והפעלה. שש שנים צפויות לחלוף מרגע אישור התכנית ועד להפעלת הקו. המשמעות היא - קו רכבת קלה בין הרצליה לראשון לציון בשנת 2022.

 

בחברת נת"ע ביקשו שלא להתייחס לכתבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים