שתף קטע נבחר

בטר פלייס והסיום העגום - קרסו תרכוש ותשמיד

יבואנית הרכב תרכוש את כל מכוניות רנו פלואנס החשמלית ששיווקה בטר פלייס, אם בעליהן לא ירצו בהן. הצעד מגיע לאחר תלונות קשות על טווח נסיעה שהתקצר משמעותית. בעלי המכוניות: לא פנו אלינו בהצעה כלשהי

סוף עגום לבטר פלייס - עכשיו גם המכוניות. יבואנית רנו לישראל, חברת קרסו, תרכוש את כל מכוניות הפלואנס החשמליות שעוד נותרו על הכביש, אם בעליהן ירצו לוותר עליהן. בתמורה מתחייבת החברה לשלם עבורן מחיר מחירון בהתאם למצבן. לדברי היבואנית, ההצעה תקפה לכל לקוחות המכונית, פרטיים ומוסדיים כאחד. לקוחות פלואנס חשמלית סיפרו ל-ynet כי עדיין לא התבצעה כל פניה אליהם. 

 

בטר פלייס והחלום האבוד - אלף נהגים בלי סוללה

 

 

לאחר שהחברה שהקים שי אגסי יחד עם החברה לישראל חוסלה, גם המכוניות שהיזם הבטיח כי יציפו את כבישי הארץ, בדרכן למגרסה. יבואנית מותג המכונית רנו, אשר התחייבה להמשיך ולשרת את בעלי המכוניות בשם רנו לאחר קריסת בטר פלייס, והתמודדה בחודשים האחרונים עם טענות קשות של בעל המכוניות, החליטה לשים קץ לבעיה אשר פגעה בה תדמיתית. עיקר הטענות הופנו כנגד סוללת הפלואנס, אשר טווח הנסיעה אותו הצליחה לספק צנח בעשרות אחוזים.

 

"יש לנו בעיה עם המצב", הודה עובד בקרסו לפני כחודש ימים, בעקבות הפרסום ב-ynet אודות טווח הנסיעה המוגבל. "לא הצלחנו עד היום להגיע לפתרון מניח את הדעת. אנחנו יודעים שיש חוסר שביעות רצון, ומודעים לכך שהטווח נמוך משמעותית מזה שהובטח. אנחנו מנסים לטפל בבעיה ולהחליף סוללות שמצבן ממש גרוע, אך זה לא תמיד מועיל". יש לציין כי לדברי בעלי המכוניות, גם במקרה בו הותקנו סוללות חדשות, הציגו אלה תוך זמן קצר טווח מכווץ - פחות מ-100 ק"מ.

 

אבי קנת, סמנכ"ל סחר בקרסו, מסר היום (ב') בשיחה עם ynet כי "זו סיטואציה שלא יצרנו אותה אלא נקלענו אליה. מצד שני, הלקוחות נותרו ללא מענה. בתיאום עם היצרן ניסינו למצוא פתרונות למצוקה. היום אנחנו יכולים להצהיר במפורש כי כל מי שמעוניין יכול למכור לנו את הפלואנס שלו במחיר מחירון של לוי יצחק, בהתאם כמובן למצב האוטו".

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)


למה זה לקח כל כך הרבה זמן?

"אנחנו לא השחקן הראשי פה, אנחנו בסך הכל הזרוע של רנו בישראל. החברה העיקרית מאחורי הפרויקט הזה (בטר פלייס, נ.ב.ז) פשטה רגל וזאת עובדה שהפסיקו לייצר את המכוניות האלה. ללא גיבוי של היצרנית לא הינו יכולים לעשות את זה, כי מדובר בהוצאה גדולה. בתאגיד ענק כמו רנו, תהליך קבלת ההחלטות לוקח זמן, בעיקר כשמדובר בגיבוש פיתרון ראוי שייתן מענה ללקוחות".

 

מה תעשו עם המכוניות לאחר הרכישה?

"אלו שיהיו במצב טוב ישמשו לחלקים, אלה שבמצב פחות טוב ילכו לגריטה. אין לנו כוונה להשביח את המכוניות ולהחזיר אותן לשוק".

 

בכמה מכוניות מדובר?

"בשלב זה מדובר בכמה עשרות בלבד. יש הרבה אנשים שעדיין מעוניינים לנסוע במכוניות שלהם, כי בסך הכל אנשים מרוצים מהאוטו לדעתי. כרגע אנחנו מטפלים במי שפונה אלינו. יכול להיות שבשלב מאוחר יותר ניזום פניה ללקוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
רכב חשמלי מכונית חשמלית טעינה מטען רנו פלואנס חשמלית רנו פלואנס Z.E
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים