שתף קטע נבחר

מי נותן השירות הגרוע בפנסיה? האוצר מדרג

משרד האוצר פרסם את מדד השירות בחיסכון הפנסיוני, ודירג את החברות השונות. מי קיבל את הציון הנמוך ביותר ובאיזו חברות עונים הכי מהר לטלפון?

אגף שוק ההון באוצר פרסם הערב (ב') את מדד השירות בתחום החיסכון הפנסיוני, לשנת 2015. המדד שיקלל שלושה פרמטרים: ציון שביעות רצון והמלצת לקוחות - המהווה 70% מהציון הכולל; ציון תלונות הציבור - המהווה 20% מהציון הכולל; וציון זמני מענה טלפוני - המהווה 10% מהציון הכולל.

 

במדד השירות בתחום ביטוחי החיים (משולב חיסכון) זכו פסגות ומנורה בציון הגבוה ביותר. מנגד, מגדל והפניקס קיבלו את הציון הנמוך ביותר.

 

במדד קופות הגמל רשמו ילין לפידות ואי בי אי את הציון הגבוה ביותר. כלל והפניקס רשמו מנגד ת הציון הנמוך ביותר.

 

בקרב קרנות הפנסיה נבחרו אלטשולר שחם והלמן אלדובי בראש הרשימה, ובתחתית דורגו איילון והפניקס.

 

על פי הנתונים, במהלך השנה שחלפה טופלו באגף 4,250 תלונות, עם זאת רק בכ-1,000 מהן ניתן מענה כפי שביקשו המתלוננים.

 

מספר התלונות שהוגשו בתחום הפנסיה במהלך 2015 עמד על 1,435, מתוכן 288 תלונות טופלו בעקבות הפניה. בתחום קופות הגמל הוגשו 1,048 תלונות מתוכן טופלו 489 ובביטוח חיים הוגשו 986 תלונות מתוכן טופלו 289 תלונות.

 

איזו חברה ענתה הכי מהר לשיחות? 

הפיקוח בחן כאמור גם את זמני ההמתנה ושיעור המענה על ידי נציג החברה. משך הזמן שנמדד הוא ממועד סיום החיוג וכניסה לנתב השיחות, ועד למועד קבלת מענה מנציג השירות הרלוונטי .

 

ציון החברה למדד חושב כאחוז השיחות בהן ניתן מענה על ידי נציג שירות בתוך פרק זמן הקצר מ- 3 דקות, שנמדד החל מרגע היציאה מנתב השיחות. ככל שזמני ההמתנה לנציג שירות היו קצרים יותר כך ציון החברה היה גבוה יותר.

 

מהנתונים עולה כי בתחום הפנסיה הציון הגבוה ביותר ניתן להלמן אלדובי ולאחר מכן למיטב דש. הציון הנמוך ביותר ניתן לפסגות ולמגדל-מקפת.

 

בתחום ביטוח החיים הציון הגבוה ביותר ניתן למנורה וכלל והנמוך ביותר לפניקס ומגדל. בקופות הגמל הציון הגבוה ביותר ניתן לילין לפידות והראל, והנמוך ביותר למנורה ופסגות.

 

עוד בחיסכון: מה חשוב לדעת בבחירת קרן פנסיה?

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים