שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    150 אלף מוצרים זוהמו. מנכ"לית יוניליוור: "מתנצלת מעומק לבי"
    לא פחות מ-643 משטחים זוהמו בסלמונלה בפרשת הקורנפלקס, לפי יוניליוור משטח אחד ובו 240 מוצרים הגיע לצרכנים. הקורנפלקס הנגוע נקנה בסניף רשת מהדרין של שופרסל. מנכ"לית יוניליוור: "מתנצלים שהודענו כי אף מוצר פגום לא יצא לשוק. אנו חוקרים לעומק"

    גודל הזיהום בפרשת הקורנפלקס והסלמונלה נחשף - ומנכ"לית יוניליוור מתנצלת. "אני מתנצלת מעומק לבי על האירועים האחרונים. תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה", כתבה מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל בהודעה מיוחדת שפרסמה הבוקר.

     

    "אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק", הוסיפה המנכ"לית. "אתמול התקבל דיווח מצרכנית שממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת. אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים בכל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה".

    ההודעה של תלמה (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
    ההודעה של תלמה(צילום: יובל חן)

     הבוקר התברר כי המוצר המזוהם שהתגלה שהגיע לבית לקוחה שגרה בפתח תקווה נקנה בבארות יצחק בסניף של רשת "יש חסד", רשת למהדרין של שופרסל. לא ברור אם האריזות שהיו במשטח המזוהם נשלחו לרשתות נוספות. על המדף ברשתות "יש חסד" או שופרסל אין מוצרים נוספים, משמע שהם הגיעו לבתי הצרכנים.

     

    לפי נתוני יוניליוור, לא פחות מ-643 משטחים - כ-150 אלף מוצרים - זוהמו בפרשת הסלמונלה. מתוכם, לפי יוניליוור, יצא לצרכנים משטח אחד שבו היו 240 מוצרים. יתר המוצרים הנגועים, לדברי החברה, לא יצאו מתחומי המפעל.

    "תמיד בטחתם בנו". מנכ"לית יוניליוור גבריאל (צילום: עמית שעל) (צילום: עמית שעל)
    "תמיד בטחתם בנו". מנכ"לית יוניליוור גבריאל(צילום: עמית שעל)

    משופרסל נמסר "לפי פניה של יוניליוור לחברה בעקבות פניית לקוחה לחברת יוניליוור, אשר רכשה קורנפלקס בד"ץ מהתאריכים שפורסמו בהודעת הריקול של יוניליוור, בסניף יש חסד בארות יצחק - ביצעה החברה במהלך הלילה בדיקה מקיפה בכל סניפי הרשת בכלל ובסניף המדובר בפרט. בבדיקה נמצא כי אין כל מוצרים מהסדרה המדוברת בסניפי הרשת.

     

    "לפי מה שנמסר לשופרסל מחברת יוניליוור המוצר קורנפלקס בדץ המדובר נשלח כחלק ממשטח של 240 יחידות שנשלחו על ידי יוניליוור למרכז הלוגיסטי שופרסל".

     

    פרשת הסלמונלה בקורנפלקס    (צילום: אבי חי)

    פרשת הסלמונלה בקורנפלקס    (צילום: אבי חי)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    מאיגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית נמסר בהתייחסות לפרשה כי "כולנו הצטערנו לשמוע הלילה שהחשש התממש וכן שווקו לציבור סדרות דגנים בהם נמצא זיהום בסלמונלה. משבר מהווה גם הזדמנות וחקירה יסודית ושקופה של כל ההיבטים במקרים מסוג זה היא חיונית לצורך מניעת מקרים דומים בעתיד והגנה על בריאות הציבור. לכן התרענו לפני מספר ימים כי לא ניתן לשלול בוודאות כי מוצר מזוהם שווק לציבור וכי יש לדווח על אירועים מסוג זה בשלב מוקדם.

     

    "השיקול המוביל בשיגרה ובוודאי בחירום, חייב להיות בריאות הציבור, ולא שיקולים אחרים. האירוע המתגלגל ממחיש את הצורך בשקיפות מלאה מצד יצרני המזון במקביל להשקעת משאבים ובעדכון החקיקה בתחום הפיקוח על המזון לצורך הגנה על בריאות הציבור בישראל".

     

    "ארבעה ילדים ובעלי חלו" 

    החברה החלה באיסוף המוצרים, לאחר שצרכנית פנתה לחברה בטענה שברשותה אריזת קורנפלקס אלופים שאותה רכשה כאמור ליד פתח תקווה, מאותם תאריכי ייצור שהחברה הכריזה עליהם כמזוהמים - מוצרים שלפני כמה ימים נטען שלא יצאו מהמפעל.

     

    בינתיים, החשש מהפרשה בקרב לקוחות החברה הולך וגדל. "יש לי שישה ילדים וקורנפלקס הולך אצלנו כמו מים, גומרים פה שתי קופסאות בשבוע", סיפרה יעל מפתח תקווה, שאף כתבה פוסט על כך בעמוד הפייסבוק של תלמה. "היו לנו כאן שבועיים קשים - ארבעה ילדים חלו, וכך גם בעלי".

    הפוסט שכתבה יעל ()
    הפוסט שכתבה יעל

    ע' טוענת שסבלה מכאבי בטן עזים אחרי אכילת ברנפלקס ללא סוכר, מוצר שיש לציין כי יוניליוור לא הכריזה עליו כמזוהם. "אני צרכנית קבועה של המוצר. חטפתי כאב בטן קשה מאוד אחרי שאכלתי ממנו. אני רוצה לדעת אם יש קשר. אם יש סלמונלה גם במוצר הזה".

     

    תלונה נוספת של מ', צרכנית שתהתה גם אם ברנפלקס זוהם, טענה שחשה ברע אחרי שאכלה אותו: "קניתי ברנפלקס ללא תוספת סוכר 500 גרם ומאז שאכלתי אותו יש לי כאבי בטן ושלשולים. יכול להיות שהמוצר הזה גם נגוע בחיידק? איך בודקים את הנושא?".

     

    אחד הצרכנים שהתלונן בעמוד הפייסבוק של החברה כתב: "שלום רב. בסניף 'סופר קופיקס' בפתח תקווה נמכר/ים חטיף 'כריות', שתי יחידות ב-5 שקלים. החטיף אינו פריך, אינו טעים, והחמור מכל גם אינו מוטבע בו תוקף אחרון לשיווק. אכילת החטיף אתמול בערב גרמה לי לכאבי בטן והיום איני מרגיש בטוב. לתשומת לבכם ולכולם". צרכנית נוספת כתבה: "הבן שלי ואני אכלנו מדלפיקאן והוא מתלונן על כאבי בטן".

     

    א' מגדרה, אביו של ד' בן 8, סיפר: "לפני שבוע הילד התחיל לסבול משלשולים וכאבי בטן. לא הבנו מה זה, חשבנו וירוס או חיידק. כרגע חזרו לו כאבי הבטן וכבר יומיים שאנחנו מאושפזים בבית החולים. אין לרופאים מושג ממה זה בא, והילד מתפתל לנו מול העיניים. את יודעת איזה כאב זה שהילד מתפתל לך מול העיניים? נורופן לא השפיע.

     

    "ברגע שהבנו שיש מוצרים מוזהמים שיצאו החוצה היינו המומים. מיד קישרנו את זה לקוקומן שאכל, אם כי אנחנו לא יכולים לומר בוודאות שזו הסיבה אבל זה צירוף מקרים מדהים. יש לנו בבית אריזת קורנפלקס שלא פתחנו אבל מהקוקומן הוא אכל".

     

    מאיזה תאריך הקוקומן שברשותך?

    "10 ביוני ממכונה C, אבל אחרי שבוע שהם אומרים שלא יצאו מוצרים לצרכנים ובעצם לא אומרים אמת, אפשר לסמוך עליהם בכלל? אפשר לסמוך על חברה כזאת? אני כל כך כועס. אשתי הייתה בהלם. היא יושבת בבית החולים ושולחת לי בוואטספ את הכתבה ב-ynet.

     

    "בשירות הלקוחות אף אחד לא עונה לי בכלל. כנראה שהם מוצפים. אני לא רוצה לעשות רעש מדבר שאני לא יכול להיות בטוח בו – שקוקומן גרם לזה אבל צירוף המקרים פה יותר מדי גדול.

     

    "כרגע אני עם הקטן בבית. אני ואשתי עושים משמרות. הרופאים עשו לו היום בדיקות צואה כדי לבדוק אם זה סלמונלה. אולי ישחררו אותו הביתה כי אין טעם שישהה בבית החולים בשישי-שבת, אבל אנחנו חוששים, כאבי הבטן לא עוזבים אותו".

     

    המוצר המזוהם שהתגלה שהגיע לבית צרכנית שגרה בפתח תקווה נקנה בבארות יצחק בסניף של רשת "יש חסד", רשת מהדרין של שופרסל. לא ברור אם אריזות שהיו במשטח המזוהם נשלחו לרשתות נוספות. ברשתות "יש חסד" או "שופרסל" אין מוצרים מזוהמים נוספים על המדף, כלומר הם ככל הנראה הגיעו לבתי צרכנים. לפי נתוני יוניליוור, הייצור המזוהם כלל כאמור 643 משטחים. מתוכם, יצא לצרכנים משטח אחד שבו היו 240 מוצרים.

     

    בהודעת חברת יוניליוור אמש נכתב כי היא "מבקשת ליידע את קהל צרכניה כי בהמשך לפרסום בדבר סדרות מוצרי דגני בוקר שבהם נמצא זיהום בסלמונלה, ובעקבות פנייה צרכנית, מצאנו כי כמות של 240 יחידות קורנפלקס בד"ץ 750 גרם מיום ייצור 27 ביוני 2016, יצאו אל השוק. כתוצאה מכך ומטעמי זהירות אנו מבקשים מכלל הצרכנים לוודא כי אין ברשותם מוצר מהסדרות המופיעות מטה".

     

    להלן פירוט המוצרים:

    תאריך ייצור 26.6.2016, סימון מכונה B, קורנפלקס של אלופים, 750 גרם.

    תאריך ייצור 23.6.2016 וגם 27.6.2016 עד 29.6.2016, סימון מכונה B, קורנפלקס בד"ץ, 750 גרם.

    תאריך ייצור 29.6.2016 עד 30.6.2016, סימון מכונה B, קוקומן צדפים, 750 גרם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים