yed300250
הכי מטוקבקות
    סניף HO לפני המהפך. "זה מה שהצרכן רוצה". צילום: שאול גולן
    ממון • 17.08.2016
    H&O הולכת על מותגים
    רשת H&O משנה אסטרטגיה: במקום מוצרים זולים ולא ממותגים תמכור אופנה והנעלה של מותגים כמו ריפליי, סטיב מאדן וסקצ'רס, עם הבטחה למחירים תחרותיים
    נווית זומר

    רשת H&O, שבבעלות משפחת הטייקונים לבנת, עוברת מהפך. הרשת, שהאסטרטגיה שלה הייתה לא מותגים ("נו ניים") אלא מחיר, מתכוונת להפוך ל"בית של מותגים" - כשם הסלוגן שילווה את הקמפיין התקשורתי איתו תעלה בקרוב.

     

    ל"ידיעות אחרונות" נודע כי H&O חתמה על הסכם ניהול ושיתוף פעולה עם קבוצת MGS שבבעלות האחים גדעון ושלום מוליוב, מהיבואנים הגדולים בארץ למותגי ספורט ואופנה (סקצ'רס, אדידס קאפה, ריפליי, דיאדורה, פאפא ג'ינס, גס, ואנס, סטיב מאדן ועוד). ברשת מבטיחים כי המחירים יהיו תחרותיים מאוד. "החלטנו לבדל עצמנו על ידי מותגים", אומר לנו המנכ"ל, עמיר משה. "הבנו שהצרכן הישראלי מדבר על מחיר, אבל רוצה מותגים. אנחנו לא חברה בורסאית שנמדדת כל רבעון, ויש לנו אורך רוח לבצע את המהפך".

     

    מעתה תנהל קבוצת MGS את תחום נעלי הספורט ב־H&O, במסגרת חנות בתוך חנות, ותכניס אליה את כל מותגיה. בכך תחליף MGS את קבוצת אלשרד של משפחת אירני, בעלי פקטורי 54, שניהלה במשך 15 שנה את קטגוריית הספורט ברשת, אך ללא דגש על מותגים. בנוסף, הרשת תכניס מותגים משלימים חיצוניים כמו קרוקס, ליידי קומפורט, המגף האוסטרלי Blundstone, ועוד.

     

    כמו כן, לראשונה החלה הרשת למכור מותגים בינלאומיים באופנת גברים: חולצות פולו וכותנה של פולו ראלף לורן, טומי הילפיגר ועוד, ב־139 שקל בלבד. זאת לאחר שחברה למקור ליבוא מקביל של המותגים הנ"ל. עד כה נמכרו ברשת חולצות פולו ב־39־69 שקל תחת המותג הפרטי שלה. במחלקות האופנה יתווספו מותגי האופנה של MGS, כמו ריפליי, סטיב מאדן, גס ופאפא ג'ינס.

     

    גם בשמים בזול

    חידוש נוסף מגיע מעולם הבשמים. H&O נכנסה לראשונה, ללא פרסום, לזירת הבשמים הממותגים ומוכרת ליד קו הקופות מגוון בשמים במחירי "לוס לידר" (מוצר המתומחר מתחת למחיר העלות במטרה למשוך צרכנים לחנות). לטענת הרשת, הבשמים זולים יותר מאלו של המשביר לצרכן משום שהרשת לא מפעילה דיילות ואין לה טסטרים להרחה. "אצלנו פעילות הבשמים אינה משמעותית כמו במשביר ולכן אנחנו יכולים להרשות לעצמנו למכור במחירי 'לוס לידר'".

     

    H&O מונה 32 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ־1,200 עובדים, ומחזור מכירותיה השנתי כ־500 מיליון שקל. הרשת נהנית מכך שזכתה במכרז של זרועות הביטחון למכירת מדים וכיבוד נקודות שמגיעות לאנשי קבע, שירות בתי הסוהר והמשטרה לרכישת ציוד ספורט. היא עברה מספר גלגולים: בעברה הרחוק פעלה כ"משביר מחסני אופנה" עד שנרכשה על ידי קבוצת בני גאון ז"ל ושמה הוחלף ל־H&O מתוך קריצה לרשת H&M. לאחר מכן נרכשה על ידי משפחת לבנת, בעלי חברת תעבורה ולשעבר שותפים בקונצרן אי־די־בי.

     

    סוניה לבנת משמשת כחברת הנהלה וקניינית ברשת. את המהלך הנוכחי, שנועד לבדל את הרשת מכל הרשתות המוזלות שצמחו בישראל מאז המחאה החברתית, מוביל המנכ"ל עמיר משה, לשעבר בכיר במשביר לצרכן.

     

    navitz@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 17.08.16 , 21:50
    yed660100