שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מונית אובר תסיע ללא נהג, בעזרת סטארטאפ של ישראלי

    שנה וחצי לאחר שהודיעה כי היא מתכננת שירות מוניות ללא נהג, מכריזה אובר כי היא מתחילה בניסויים בעיר פיטסבורג. כדי לקדם את הפרויקט, נרכש במאות מיליונים הסטארטאפ Otto, בו שותף הישראלי ליאור רון

    חברת אובר (Uber), המפעילה שירות הזמנת נסיעות באמצעות אפליקציה, החלה לבצע ניסויים ראשונים במוניות ללא נהג בעיר פיטסבורג, כך מדווח בלומברג. על-פי הדיווח, אובר גם רכשה במאות מיליוני דולרים את הסטארטאפ האמריקאי Otto, העוסק בפיתוח טכנולוגיות למשאיות אוטונומיות, ובין מייסדיו נמנה היזם הישראלי ליאור רון. בכך משלימה אובר את הכנותיה לקראת התחרות הגדולה על שירות מוניות אוטונומי, עליה הכריזה לפני כשנה וחצי.

     

    2.2015: אובר רוצה להסיע אתכם ברכב ללא נהג

    סטארט-אפ חדש של ישראלי מפורשי גוגל: משאית ללא נהג

     

    המשאית האוטונומית של Otto וליאור רון - אובר תשתמש בטכנולוגיה 

     

    אובר החלה להפעיל צי של רכבי הסעות חצי-אוטונומיים מתוצרת וולוו - המשתפת עמה פעולה בפרויקט במטרה לספק רכב אוטונומי לחלוטין עד 2021 - בעיר פיטסבורג, פנסילבניה. עם זאת, לא תהיה זו עדיין מכונית שנוסעת ללא נהג, שכן במושב השמאלי לפנים ישב משגיח ש"קצה אצבעותיו מונחות על ההגה", מוכן לשלוט ברכב במקרה הצורך כפי שמחייב תקן "ניסוי מכונית אוטונומית" בארה"ב. לצדו ישב משגיח נוסף שיאסוף נתונים על הנסיעה. צי המוניות יאסוף נוסעים שיזמינו כרגיל נסיעה. אך אובר מבטיחה כי זו תהיה בחינם, מעבר לחוויה יוצאת הדופן והנדירה - מהראשונים בעולם שנוסעים במונית אוטונומית. בפיטסבורג הוקם בשלהי 2014 מרכז פיתוח עם מאות עובדים של אובר בצמוד למחלקה לרובוטיקה באוניברסיטת קרנגי מלון המקומית, אשר חלק בכירי תעשיית הרכב האוטונומית למדו בה בעבר.

     

    כדי להצליח ולהשלים את הפרויקט בתאריך היעד, מודיעה כעת אובר כי היא מגדילה את השקעותיה בתחום הרכב האוטונומי. במסגרת זו רכשה החברה ביולי את הסטארטאפ הצעיר Otto, שפיתח טכנולוגיה עבור משאיות אוטונומיות ללא נהג. כפי שנחשף, בעבר, החברה הוקמה על-ידי בכירים יוצאי אפל, גוגל וטסלה. אחד ממייסדיה הוא הישראלי ליאור רון אשר גדל בקריות, שירת ביחידת המחשוב של חיל המודיעין ולמד מדעי המחשב בטכניון. רון עבד במשך 9 שנים בגוגל, בין השאר בחטיבת המפות של ענקית הטכנולוגיה, וכמנהל בכיר במוטורולה מוביליטי, לאחר שזו נרכשה על ידי גוגל. שם הוביל פיתוח של סמארטפונים ושעונים חכמים.

     

    על-פי ההערכות, אובר שילמה סכום עתק של 680 מיליון דולר עבור הרכישה. 91 עובדי Otto צפויים לקבל 20% מכל רווח עתידי שאובר תפיק בעתיד מהפעלת ציי משאיות אוטונומיות.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    אובר - מתחילים באוטונומי
    צילום: shutterstock
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים