שתף קטע נבחר

פלקס. פרופיל של קבלנית אלקטרוניקה להמונים

חברת פלקס המספקת שירותיי ייצור לחברות אלקטרוניקה מעסיקה כמעט רבע מיליון עובדים ברחבי העולם מתוכם כ-4000 בישראל. שוחחנו עם רובי שייבל, נשיא שיתופי פעולה אסטרטגיים של החברה על מהות החברה ועל החשיבות של ישראל בתחום

מתחת לרדאר, עם מצבת כח אדם של כמעט רבע מיליון עובדים ברחבי העולם ועם שורשים ישראלים חזקים, מספקת חברת פלקס (לשעבר פלקסטרוניקס) שירותי קבלן לחברות המייצרות אלקטרוניקה. לכאורה נשמע תחום קצת אפור ומשעמם אולם כשתבינו שהחברה הזו מספקת פתרונת קצה לקצה לחברות ענק כמו אפל, אלביט ועוד רבות, וברוב המקרים עושה את זה ללא קרדיט, תבינו שמדובר בחברה בעלת חשיבות גדולה ביותר לתחום האלקטרוניקה בעולם ובישראל.

 

 

אחד האתגרים הגדולים עבור יצרנים הינה פיתוחה של אקוסיסטמה, בניית אב-טיפוס שמתפקד, השגת תשמות ליבו של "מלאך" או קרן הון סיכון, ההיענות לדרישות הרגולציה במדינות בה במכשיר יימכר, מציאת יצרן המסוגל לייצור המוני, שיווק, משלוחים, קביעת מחיר, ניהול משרד מכירות בחו"ל, ועוד הרבה דברים – וכך ידיהם של היזמים מלאות רק בפיתוח הטכנולוגיה עצמה כמו שצריך. האתגרים הם כה מאיימים כדי כך שהם עשויים להתייאש – או לא להתחיל כלל בתהליך. במדינה שמתגאה כל-כך ביזמות, בהסתכנות, ובחשיבה מחוץ לקופסא של אזרחיה, היו מצפים להצלחות גדולות יותר. יזמים ישראלים ידועים בשל חשיבתם החדשנית והיצירתית, ויכולים להתגאות – ובצדק – ברעיונות הגדולים והרבים יוצאי ישראל בתחומי ה-IoT, המדיה חברתית, טכנולוגיות הנטוורקינג, אפליקציות, ועוד. אך לא די בחשיבה יצירתית וראש טכנולוגי ;כפי שידוע לרוב היזמים, ההבדל בין הצלחה לכישלון בהרבה מקרים מסתכם במחסור – בכסף, בהזדמנויות, בניסיון, במאמצי שיווק, ועוד תריסר דברים הנחוצים על-מנת להפוך את הרעיון למשהו ממשי. הדבר נכון במיוחד כיום בעולם ה-IoT, אינטרנט של הדברים, אשר, בתוך עשור, צפוי להכיל כמעט כל מוצר שמיוצר, מרכבים ועד פעמוני דלתות וכל מה שביניהם.

 

רובי שייבל, מנהל שותפויות אסטרטגיות (צילום: Flex)
רובי שייבל, מנהל שותפויות אסטרטגיות(צילום: Flex)

 

רובי שייבל, מנהל שותפויות אסטרטגיות בחברת פלקס, מבין לליבם. "הקישוריות, במכשיר, באקוסיסטמה, ובתהליך הפיתוח והמדרגיות, הינה חיונית בהצלחה כיום, ובפלקס, אנו מתמחים בטפוח סוג זה של קישוריות. באמצעות תפעול בייצור, מומחים, מהנדסי העיצוב, וגישה למשקיעים ושווקים סביב העולם – אנו יכולים לסייע ולכוון יזמים עם רעיון טוב לכדי פיתוח מוצלח והבאת המוצר שלהם לשוק."

 

 (צילום: Flex) (צילום: Flex)
(צילום: Flex)

 

החברה – לשעבר פלקסטרוניקס – עברה מיתוג מחדש כפלקס, וכבר מזמן עברה את יעדה המקורי כיצרנית. כיום החברה התפתחה לכדי מערכת אקוסיסטם עסקית שלמה עבור חברות קטנות וגדולות המבקשות להביא לשוק מוצרים חדשים. "העולם מורכב יותר כיום," אומר שייבל. "אם פעם יכולנו לעזור לחברות בייצור מוצריהם, היום נדרש הרבה יותר על-מנת להביא מוצרים לשוק בהצלחה. בגלל הדרישות הללו, כיום אנחנו לא עוד שותפה יצרנית פשוטה עבור חברות, אלא שאנו מהווים שותפה לפתרונות – כלומר, אנו מציעים שירותי קצה-לקצה עבור פיתוח מוצר והפצתו, כולל עיצוב, הנדסה, ייצור, ושירותי לוגיסטיקה ושרשרת אספקה עבור חברות מכל הגדלים ובתעשיות מגוונות, לשווקי-יעד שונים. אנו מסוגלים להתקשר עם יזמים וארגונים עם הכשרונות הנכונים, החומרים הנכונים, והשותפים העסקיים הנכונים. בזכות הידע שלנו אנחנו יכולים להציע את הפתרון הנכון לחברות איתן אנו עובדים."

 

ואלו לא סתם דיבורי שיווק; הצהרתו של שייבל נשענת על כוחותיהם של כמעט רבע מיליון עובדי פלקס ברחבי העולם, שעובדים באתרים ב-30 מדינות שונות. "אנו מכנים את פתרונותיה של חברת פלקס 'Sketch-to-Scale' – כלומר, אנו מספקים תמיכה עבור יזמים עם כל הפרטים הקטנים – והגדולים – שצצים בתהליך לידתו של מוצר," אומר שייבל. "במקרים רבים, חברות אינן מסוגלות לעשות את המעבר שבין השלבים השונים בפיתוח מוצר – מפרוטוטיפ, למקור חומרים, להנדסה, לייצור, ולשיווק. המומחיות שלנו היא החלקתן של מעברים אלו – וכל חברה יכולה להצטרף, בכל שלב. לדוגמא, אם יש כבר פרוטוטיפ, אפשר להתקדם איתנו משם".

 

מהנדס של חברת פלקס בעבודה (צילום: Flex) (צילום: Flex)
מהנדס של חברת פלקס בעבודה(צילום: Flex)

 

היותה של החברה חלק מרשת בינלאומית מעניקה לה גם יתרון נוסף, מאוד חשוב: היכולת לשאוב מרשת בינלאומית של יועצים, מנטורים, ומומחים – ומשקיעים – שעובדים עם חברת פלקס. פלקס בעצמה תמיד בחיפושים אחר מוצרים חדשים וטובים, ובעבר מימנה החברה חלקית או במלואו את ייצורו והפצתו של מוצר חדשני במיוחד כזה או אחר. האם הדבר בהישג ידה הכלכלי של החברה? על-פי שייבל, בהחלט. "ברור שישנה עלות, אבל אנחנו עובדים עם חברות גדולות וקטנות, ומוצאים דרך לגרום לקשר לעבוד ללא קשר לגודל החברה," הוא אומר. "יזמים צריכים לזכור כי ישנה עלות לפיתוח ולצורך בהנדסה-מחדש עקב בעיות – בעיית הנדסה הדורשת עבודה, הצורך במקור חומרים, וכולי. חברות הזנק רבות, לדוגמא, בונות מוצרי אלפא ומביאים אותם אלינו לעידון או פיתוח נוסף או הכנה לשוק. הניסיון לימד אותנו כי ככל שיקדימו בתהליך איתנו, כך הפרוייקט יהיה יותר זריז יעיל מבחינת עלויות."

 

"מה שקשה עבור חברות רבות היא היכולת לוותר על השליטה – להזמין אדם נוסף לתוך העבודה," מוסיף שייבל. "זה כאילו החברה היא כבר לא שלך – אך גם כאן, חשוב לחברות להבין כי היום אין יותר 'חדי-קרן' יזמיים: כולם מתחברים עם שותפים בסופו של דבר – בין אם בייצור, בשיווק, או במכירות. ההישגים שלנו מעידים על איך אנחנו עובדים עם השותפים שלו, הן גדולים והן קטנים."

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים