שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אסטון מרטין DB11 בנהיגה ראשונה - להיות, לא לחדול

    המכונית שאמורה לחלץ את היצרנית הבריטית מאיומי פשיטת רגל, חייבת להתמודד טוב יותר מה-DB9 הנושנה במתחרות מגרמניה ואיטליה. נהגנו בה, ויש לנו מסקנות

    איפה נהגנו - ווריקשייר, בריטניה

    במה נהגנו - אסטון מרטין DB11

    מתחרות עיקריות - פורשה 911 טורבו, מרצדס S63, פרארי קליפורניה T

    מתי אצלנו - נובמבר 2016

    מחיר - 1.9 מיליון שקל

     

    אסטון מרטין DB11

    אסטון מרטין DB11

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד - ייחודיות, נוחות, ביצועים

    נגד - לא מספיק מרגשת וספורטיבית

     

    בגדול: כל עובד באסטון מרטין כיום, מפקידת הקבלה בכניסה למטה החברה בגיידון ועד אנדי פלמר, המנכ"ל הכריזמטי, יספר לכם שה-DB11 החדשה היא המכונית החשובה ביותר בהיסטוריה של החברה. וזו חתיכת הצהרה, בהתחשב בעובדה שהיצרנית הבריטית קיימת כבר יותר ממאה שנים.

     

    היא מחליפה את ה-DB9, שהוצגה ב-2003 ומאז הייתה הפלטפורמה לכל הדגמים שאסטון מרטין הציגה. מהוואנטאג' הבסיסית (יחסית) דרך הראפיד השימושית (יחסית) ועד מכונית הדגל - הוונקוויש. כולן, ללא יוצא מהכלל, התקשו להתמודד בשנים האחרונות מול מתחרות מעולות מאיטליה וגרמניה, והעמידו את היצרנית בסכנת הכחדה אמיתית. למעשה, מעבר להילה ומוניטין רב-שנים שהעניק לה מרגל העל ג'יימס בונד, לא הייתה לאף אחד סיבה אמיתית לרכוש אסטון מרטין.

     

    כמו ה-DB9 שיצאה לגמלאות, גם ה-DB11 בה אנחנו נוהגים כעת תהווה בסיס למספר דגמים חדשים שיוצגו בשנים הקרובות. החל בוואנטג' חדשה שתושק ב-217, ועד רכב פנאי - כן, גם אסטון מרטין - העונה בינתיים לשם DBX ויושק בעוד שנתיים. בפשטות, המכונית הזו היא באמת הימור על כל הקופה, מהלך של להיות או לחדול עבור אחת מיצרניות הרכב המפורסמות בעולם.

     

    עיצוב ותא נוסעים: קו העיצוב של ה-DB11 עשוי להחשב כחדשני במסגרת שמרנות בריטית מקובלת, אבל אף אחד לא יטעה במוצאה. הפנסים הקדמיים משוכים לאחור, הסבכה הקדמית הגדולה והמזוהה ומכסה המנוע הענק (נפתח לפנים) - חלק האלומיניום הגדול ביותר שהוצע בתעשיית רכב, לפי הבריטים. האחוריים פחות שמרניים, עם יחידות תאורה בצורת צמד פסי לד דקיקים המעוצבים בצורת האות C.

    היעילות האווירודנמית משחקת תפקיד מכריע בעיצוב. פתחי אוורור מאחורי בית הגלגל הקדמי מסייעים לתעל את מערבולות האוויר לצדדים, וצמד תעלות בקצה חלונות הצד מעביר את האוויר דרך חלקה האחורי של המכונית, ופולט אותו מעלה דרך חרירים בקצה תא המטען. בכך נוצר כוח הצמדה יעיל, המייתר את הצורך במסיט אויר (ספוילר) גדול שיפגע במראה הנקי והאלגנטי.

     

    הידית המוסלקות פותחת את דלת הצד בזווית קלה כלפי מעלה כמו ב-DB9, אך חושפות כאן תא נוסעים מודרני בהרבה. עיצוב הפנים קלאסי תודות לגימורי אלומיניום ודיפוני עור בכל פינה ועבודת יד מרשימה במגוון טקסטורות. יש גם לוח מחוונים דיגיטאלי, ומסך תצוגה בגודל "8 בחלקה העליון של הקונסולה הנשלט באמצעות חוגה - במקום המסך המתקפל והמיושן. למושבים טווח כיוון נדיב, ובשונה מה-DB9, גם נמוכי קומה יכולים למצוא כעת תנוחת נהיגה טובה. היינו מוותרים על מתג בלם החניה החשמלי (שחוסך מקום) וגם על הפתיחה החשמלית לתא האחסון בין המושבים. ראשון מסוגו בעולם, ובתקווה גם האחרון.

     

    בסיס הגלגלים גדול ב-6.5 ס"מ (280.5 ס"מ), ומבטיח לכן מקום קצת יותר מתיאורטי עבור צמד נוסעים מאחור. בפועל לא הייתם רוצים להושיב שם אפילו את הילדים שלכם. תא המטען גדול משמעותית - 270 ליטר של נפח, כמו מכונית סופר מיני ב-80 אלף שקל.

     

     

    מנוע ותיבת הילוכים: תצורת ה-V12 הקלאסית של אסטון מרטין נשמרה, אך מדובר בכל זאת במנוע חדש שפותח על-ידי היצרנית. כמתחייב מתקני זיהום חדשים, הוא מקבל אוויר דחוס גם מצמד מגדשי טורבו, ומנפח של 5.2 ליטר (800 סמ"ק פחות מה-V12 האטמוספרי ב-DB9). התפוקה צמחה ב-90 כ"ס ל-600, וזמינות הכוח שופרה עם 71.4 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד (שיפור של כמעט 15% בסל"ד נמוך משמעותית). הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים (6 ב-DB9) הממוקמת מאחור, ומסייעת לחלוקת משקל כמעט-מאוזנת של 49-51 לפנים-אחור.

     

    הביצועים טובים מבעבר עם 3.9 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (קיצוץ של 0.7 שניות), אבל זה עדיין לא מהיר במיוחד (במספרים, ובעיקר בתחושה) מול פורשה 911 טורבו למשל. בעיקר עקב משקל עצמי גבוה של 1,770 ק"ג, פועל יוצא של הרבה חומרי בידוד ואבזור מתבקש במכונית GT. תאוצות הביניים לעומת זאת מהירות למדי, תודות לזמינות כוח מצוינת, תגובת הדוושה מהירה ונטולת השהייה, אופיינת למנועים מוגדשים (ותודה לנפח) ותיבת הילוכים מהירת-תגובה. אלה מאפשרים ל-DB11 לשייט ב-250 קמ"ש בנינוחות חסרת מאמץ, כמו שמכונית משפחתית ממוצעת מרגישה ב-80 קמ"ש.

     

     

    אבל מה שמרשים יותר מכל הוא צליל המנוע. בשונה מיצרניות ספורט אחרות שנדרשו להכנע לתקני זיהום אוויר, ל-V12 של אסטון יש איכויות ווקאליות שאינן נופלות, אולי אף מתעלות, על אלה של המנוע היוצא. אבל אם אתם מעדיפים שהשכנים לא יתעוררו כשאתם מתגנבים מהבית בשעת לילה מאוחרת, לחיצה ארוכה על מתג ההתנעה מפחיתה את רמת הרעש. ויש גם מערכת לניתוק אספקת הדלק לחלק מהצילינדרים ומערכת עצור-סע המאפשרות נתון צריכת דלק רשמי של 8.5 ק"מ לליטר, נמוך אפילו יותר מהוואנטאג' V8.

     

     

    נוחות והתנהגות: הפלטפורמה של ה-DB11 חדשה לחלוטין ועושה שימוש מסיבי באלומיניום. היא אפילו קלה במעט (15 ק"ג) וקשיחה משמעותית מבעבר, למרות הגידול בממדים. גם המתלה האחורי חדש (רב-חיבורי במקום עצמות עצה כפולות) עם בולמים אדפטיביים של בילשטיין, המציעים שלושה מצבי קשיחות - GT, ספורט וספורט-פלוס. הראשון אידיאלי לשיוט נינוח ומספק נוחות טובה ומרשימה ביחס לקטגוריה. השני מרסן טוב יותר את תנודות המרכב ומצמצם את זוויות הגלגול, בעוד מצב ספורט-פלוס מיועד רק לאספלט חלק בתנאי נהיגה שמציבים נוחות בסדר עדיפות אחרון - מסלול מירוצים למשל.

     

    בכביש מפותל, האחיזה אותה מספקים צמיגים שפותחו במיוחד למכונית הזו על-ידי ברידג'סטון (בשם הלא מפתיע S007) מצוינת. ההגה החדש בעל התגבור החשמלי (הידראולי בקודם) מדויק, מהיר ובעל משקל טבעי. הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה ומוריד את הכוח ביעילות, והכוונת מומנט אלקטרונית מסייעת לצמצם תת-היגוי מובנה במכונית כל-כך גדולה וכבדה. אלה מקנים ביטחון לתקיפת כבישים מכל סוג ומין ללא חשש.

     

    פחות אהבתי את מערכת בקרת היציבות שמציעה כמקובל כיום בקרב יצרניות מכוניות ספורט, שני מצבי ניתוק; מלא או חלקי. ניתוק מלא אינו מומלץ אלא אם אתם בעלי יכולת נהיגה מאד יוצאת דופן, והחלקי אינו מאפשר מספיק חופש פעולה. חבל.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום: אחרי 8 שעות, 300 ק"מ וכמעט 78 ליטר בנזין, נפרדנו מה-DB11. החדשות הטובות הן כי לאסטון מרטין יש קלף מנצח ביד. קשה לחשוב על מכונית קופה GT שמאפשרת לצלוח כאלה מרחקים, בכבישים מהמאתגרים באירופה, באלגנטיות חסרת מאמץ, במהירות חסרת תקדים ובנוחות כמעט חסרת תחרות כמו ה-DB11. הבייבי החדשה של אסטון ללא ספק הגיעה בזמן, ויכולה להיחשב ללא קושי כמחליפת תפקיד פלטפורמת הדגמים בו החזיקה ה-DB9.

     

    היכולת הזו באה אמנם על חשבון היכולת לרגש כמו חלק ממתחרותיה, והיא מרגישה פחות ספורטיבית באופיה. אבל אם אתם מחפשים מכונית GT מוכשרת ופרארי קליפורניה מוחצנת מדי, פורשה 911 טורבו המונית ומרצדס S63 שגרתית עבורכם, אסטון מרטין מציעה עבורכם כיום את המכונית המוצלחת ביותר בקטגוריה. 


    אסטון מרטין DB11

    אסטון מרטין DB11
    מנוע V12, טווין-טורבו
    נפח / סוג דלק

    5,204 / בנזין

    הספק מרבי 600 כ"ס ב-6,500 סל"ד
    מומנט מרבי 71.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, 8 הילוכים
    אורך 473.9 ס"מ
    רוחב 194 ס"מ
    גובה 127.9 ס"מ
    בסיס גלגלים 280.5 ס"מ
    משקל 1,770 ק"ג
    חלוקת משקל קדימה / אחורה 51% / 49%
    נפח תא מטען 270 ליטר
    100-0 קמ"ש 3.9 שניות
    מהירות מרבית 322 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.5 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 265 גרם לק"מ
    מחיר 1.9 מיליון שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

     

    הכותב היה אורח חברת אסטון מרטין

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים