שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מרצדס חושפת טנדר עתידי, וגם E63 AMG כוחנית

    יצרנית הרכב מציגה וירטואלית טנדר חדש בגרסת אב-טיפוס, ואת הגרסה החזקה ביותר במשפחת E, לקראת תערוכת הרכב של לוס אנג'לס

    מרצדס חושפת סוף סוף את ה-X קלאס קונספט, טנדר המבוסס על ניסאן נאברה. כפי שפרסמנו לפני כשנה וחצי, הוול סטריט ג'ורנל עריך כי גרסת מרצדס לטנדר המצליח צפויה בעתיד, כחלק משיתוף פעולה בין היצרניות לטובת רכב מסחרי דומה.

     

     

    גרסת הייצור תושק כנראה בעוד מספר חודשים, וצפויה להגיע לישראל כבר בחודש ספטמבר 2017. ה-X ירד מפס הייצור במפעל ניסאן בברצלונה, ספרד, עבור השוק האירופאי. פס הייצור בקורדובה, ארגנטינה, מיועד לאמריקה הלטינית.

     

    ל-X קלאס חזית מזוהה ענקית עם סמל הכוכב במרכז - כדי שאיש לא יטעה חלילה - ויחידות תאורה צרות בפינות המרכב. רכב התצוגה נחשף בשתי גרסאות; Stylish Explorer בעיצוב יוקרתי עם צמיגי "22 עצומים לכביש וארגז סגור, ו-Powerful Adventurer עם מרכב מוגבה, צמיגי שטח אגרסיביים וצמד כננות מלפנים ומאחור.

     

    בתא הנוסעים עברו ידית ההילוכים ובלם היד בירושה מהנבארה. אך השאר מקורי-מרצדס עם הגה שלוש צלעות בשרני, לוח מחוונים עם מד מהירות וסל"ד אנלוגים ומסך תצוגה במרכז, פתחי אוורור בעיצוב כוכב ומסך תצוגה בסגנון טאבלט הנשלט ממשטח מגע.

     

     

    בדומה לנבארה, גם ה-X קלאס יתבסס על שלדת סולם עם מיתלי עצמות-עצה וקפיצי סלילי מלפנים, וסרן חי עם קפיצי סליל מאחור. לטענת היצרנית, אלו עברו כיול שונה וייחודי למותג היוקרה. יחידת ההנעה של גרסת הבסיס תגיע גם היא מהנבארה - מנוע 2.3 ליטר טורבו-דיזל בשתי רמות הספק: 160 כ"ס או 190 כ"ס בגרסה כפולת-מגדשים, ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים אוטומטית (במנוע החזק), והנעה אחורית או כפולה (לא קבועה).

     


    בנוסף תציע מרצדס גם מנוע טורבו דיזל V6 עם הנעה כפולה-קבועה ויכולת העמסה של 1.1 טון וגרירה של 3.5 טון. גרסה זו תצויד גם במערכת בקרת שליטה המתאימה את מערכות הרכב לתוואי השטח הנבחר, כולל נעילה לדיפרנציאל האחורי.

     

    הכוח עולה

    מרצדס חשפה גם את ה-E63 AMG החדשה, החזקה במשפחת E, אשר תגיע לישראל באמצע שנה הבאה. היא מצוידת במנוע V8 4.0 ליטר כפול מגדשי טורבו שמפיק 571 כ"ס, או 612 כ"ס בגרסת S. המנועים ישודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה (MCT עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) ולהנעה כפולה-קבועה בלבד.

     


    אלה מאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ב-S (עשירית שניה יותר מברגילה), המסייעים לה להיות מהירה מאודי RS6 וב.מ.וו M5. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש בגרסה הרגילה, ו-280 קמ"ש ב-S. המנוע החדש מאפשר ניתוק אספקת הדלק בעומס נמוך (בין 1,000 ל-3,250 סל"ד) על מנת לצמצם את צריכת הדלק.

     


    בנוסף בוצעו שינויים גם למערכת מיתלי האוויר, להגה לדיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני או אלקטרוני ב-S), ויש בלמים גדולים יותר שיוצעו כאופציה - תרכובת קרבון עם דיסק בקוטר 402 מ"מ. בורר מציע 4 מצבי נהיגה (קומפורט, ספורט, ספורט-פלוס ואינדווידואל) בעוד גרסת S מציעה מצב נוסף המכונה "מירוץ", שכולל העברת יותר כוח לציר האחורי, על-מנת לחדד את ההתנהגות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים