שתף קטע נבחר

דוקאטי חושפת: האופנוע היקר בישראל - 600 אלף שקלים

יצרנית האופנועים פתחה בסערה את תערוכת הרכב הדו-גלגלי של מילאנו, עם שישה דגמים חדשים ובהם האופנוע שיהיה היקר בישראל

תערוכת האופנועים הבין לאומית שנפתחה היום (ב') במילאנו, יכולה להקרא גם התערוכה הביתית של דוקאטי. בהתאם, מסיבת העיתונאים שערכה היצרנית האיטלקית היא זו שפתחה את התערוכה החשובה - עם סוללה של שישה דגמים חדשים ומחודשים וגם הפתעה קלה - אופנוע מיוחד וסופר-יקר הצפוי להגיע לישראל ולשאת תג-מחיר מפלצתי.

 

צפו בדוקאטי סופרלג'רה 1299 - 156 ק"ג, 215 כ"ס 

 

 

אין ספק כי גולת הכותרת בארסנל המחודש של דוקאטי הוא הסופרלג'רה 1299 - אופנוע ספורטיבי אקזוטי וקיצוני עם משקל עצמי זעום של 156 ק"ג בלבד, פועל יוצא של שימוש בשלל חומרים מרוככבים ואקזוטיים. השלדה, החישוקים, הזרוע האחורית והמעטה (פיירינג) עשויים מסיבי פחם. כך למשל, שלדת האופנוע החדש קלה ב-40% משלדת אופנוע הסופרבייק שלהם, הפאניגלה.

 

 

הספק מנוע ה-V-טווין - עם המון חלקי טיטניום - עומד על 215 כ"ס ב-11,000 סל"ד. מי שלא יסתפק בכך, יוזמן לרכוש "קיט מסלול" שיעלה את ההספק ל-220 כ"ס. למעשה, עם נתונים כאלה, המסלול הוא מקומו הטבעי של האופנוע הזה, ורכיביו מגיעים ממילא מאופנועים תחרותיים. החל בבקרת משיכה ו-ABS מפוקחי מחשב וחיישני תאוצה, דרך מערכת בקרת זינוק חדשה ועוד. סדרת הייצור מוגבלת כמובן, ולא נופתע לגלות שהיא מכורה מראש. גם לישראל יגיע אופנוע אחד, עם תג-מחיר של 600,000 שקלים.

 

 

אבל היו גם שפויים יותר. למשל המונסטר 797, גרסת כניסה לעולם של דוקאטי בכלל ולזה של מונסטרים עירומים בפרט. המנוע הפשוט יחסית מוכר מהסקרמבלר - V-טווין מקורר אוויר בנפח 803 סמ"ק עם 75 כ"ס, שלדת מסבך צינורות עם זרוע דו-צידית פשוטה יחסית (במונחי דוקאטי) מאחור. האופנוע הזה צפוי להגיע במהירות לישראל, עם תג-מחיר אטרקטיבי.

 

המולטיסטרדה 950 הוא גם סוג של גרסת כניסה, אבל הפעם מדובר במשפחת התיור ההרפתקני. המנוע מוכר מדגם ההיפרמוטרד (937 סמ"ק, 113 כ"ס), הזרוע האחורית דו-צידית כדי להוזיל עלויות והעיצוב דומה מאוד לזה של אחיו הגדולים, ה-1200 וה-1200 אנדורו.

 

דוקאטי מגדילה גם את משפחת הסקמבלר הרב-גוני. ראשון הוא הדזרט סלד (מגלשת מדבר), שנראה כמו הומאז' לאופנועי שטח של שנות ה-60 וה-70, עם שינויים שהיו מקובלים בהסבות אופנועים לשטח לפני חצי מאה - מהלך מתלה מוגדל, גלגלים גדולים יותר, כידון רחב וכנף קדמית מוגבהת. גם הקפה רייסר נראה כמו מחווה לשנים ההן, עם התמקדות באספלט כולל קליפ-אונים נמוכים ומראות בקצותיהם, וצמיגי כביש ספורטיביים.

 

דוקאטי סקרמבלר קפה-רייסר ()
דוקאטי סקרמבלר קפה-רייסר

דוקאטי סקרמבלר דזרט סלד ()
דוקאטי סקרמבלר דזרט סלד

 

אחרון חביב הוא המונסטר 1200 שזוכה למתיחת פנים. עיקר החדשות מתרכזות בעיצוב מחודש עם מיכל דלק צר יותר ויחידת זנב חדשה, מערכות עזר אלקטרוניות היישר מהפאניגלה ומנוע ששודרג קלות לכבוד תקן יורו 4. מנוע הטסטה-סטרטה בנפח 1,198 סמ"ק מפיק כעת 150 כ"ס (עוד 15 כ"ס בהשוואה לדור הקודם, ו-5 יותר מה-S הקודם). דוקאטי עדכנו גם את עיצוב הרגליות והפנס הקדמי, ועיבו את הזרוע האחורית.


פורסם לראשונה 08/11/2016 00:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתם מביטים ב-600 אלף שקל על שני גלגלים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים