שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחפשים עבודה ברשת? כך תצטלמו נכון לפרופיל העסקי
    אנשי צילום ומשאבי אנוש טוענים כי תמונה בפרופיל העסקי יכולה לעזור בשיווק, ולסייע במציאת עבודה מתאימה. באיזו תאורה לצלם, מה ללבוש והאם צריך להתחשב גם ברקע? מדריך

    לא רק סלפי. התמונה בפרופיל העסקי יכולה לעזור לכם למשוך את המעסיק הבא שלכם. אך כדי שלא לקבל את התוצאה ההפוכה, צריך לדעת כיצד להצטלם ומה להבליט בתמונה.

     

    מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

    עשרת הדיברות של הראיון הטלפוני

    מנהל פרויקט? כך תוביל את הארגון להצלחה

    איך להתמודד עם "תפוח רקוב" בחברה

     

    הרשת החברתית LinkedIn מגדירה את עצמה כרשת חברתית-עסקית המשמשת כמקום מפגש למעסיקים ומועסקים פוטנציאליים: חברות ועסקים מאתרים שם עובדים, ומועמדים מחפשים אחר מקום העבדוה הבא שלהם. בנוסף לקורות החיים והתחביבים, בכל פרופיל ישנה אפשרות לשילוב תמונה. השאלה המתבקשת היא כיצד יש לעשות זאת.

     

    המייסד והבעלים של מרכז לימודי צילום "סטודיו הראל", שייקה איתן, מסביר: "הצילום הוא שפה מתפתחת המקשרת בין אנשים. מועמדים המבקשים למצוא עבודה דרך הרשתות החברתיות נדרשים להקפיד על צילום שמתכתב עם המדיה הזו. היום, מלבד צילום מקצועי, ניתן לעשות שימוש בסמארטפונים על מנת לייצר תמונה טובה, אך אל תצלמו דרך אפליקציה. אפליקציות מורידות מאיכות התמונה ולכן לא רצוי לצלם דרכן, אלא על ידי יישומון המצלמה המובנה בטלפון הנייד.  

     

    להפעיל פלאש גם באור יום

    "יש להגדיר את נתוני מצלמת הסמארטפון בהתאם לרזולוציה הגבוהה ביותר, מומלץ להכיר ולהשתמש בערך חשיפה - הגדרה המאפשרת שליטה בכמות האור ורגישות החיישן, מציין איתן ומוסיף, כי "מומלץ לצלם את התמונה בעזרת טכנולוגיית HDR, המשדרגת באופן ניכר את איכות התמונה".

     

    עצה נוספת של איתן קשורה גם היא לאור: "השתמשו בפלאש גם כשלא חשוך. אם עד היום חשבתם שלא צריך להשתמש בפלאש באור יום - תחשבו שוב. תפקיד נורת הפלאש הוא להאיר חלקים כהים בתמונה, לעתים גם כאשר הרקע עצמו מואר האובייקט העיקרי מואר פחות, ותמונה מוארת תמיד יותר איכותית".

       (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    להשתמש באותה התמונה 

    דקל בלייר-רחמני, מנהלת משאבי אנוש בחברת הטכנולוגיה PicScout, מסבירה כי לסוג התמונה יש השפעה ישירה על הדרך בה הגולשים תופשים את הפרופיל שמולם. לדבריה, "מומלץ לבחור בתמונת פנים ברורה שמשדרת מסר חיובי, ומאידך שומרת על ארשת מקצועית ומכובדת. מעבר לכך, במידה והנכם נמצאים בתהליך חיפוש עבודה, מומלץ שתשתמשו באותה תמונת פרופיל בכל המקומות הרלוונטיים על מנת לבנות נכון את עצמכם כמותג".

    דקל בלייר-נחמני (צילום: PicScout) (צילום: PicScout)
    דקל בלייר-נחמני(צילום: PicScout)
     

    שליש מהפרופילים העסקיים לא כוללים תמונות

    חברת PicScout ערכה לאחרונה מחקר ברשת, במסגרתו נבדקו מאות תמונות פרופיל של עובדים בכירים, בעלי קריירה ניהולית ומחפשי עבודה הפעילים ברשת LinkedIn. "המחקר נעשה מתוך הבנה בסיסית שהיום רוב התנועה סביב תחום התעסוקה ברשתות החברתיות עוברת בלינקדאין", מסביר מנכ"ל החברה, אורי לביא.

     

    לפי המחקר, 10% מהפרופילים של בעלי קריירה ניהולית בלינקדאין לא משלבים תמונת פרופיל או מציגים תמונה שאינה ברורה כלל. כאשר הדבר מגיע לפרופילים של מחפשי עבודה, המספר גבוה פי שלושה ועומד על 30%.

     

    עוד עולה מהמחקר, כי כמחצית מהפרופילים של בעלי קריירה ניהולית שנבדקו עשו שימוש בלבוש פורמאלי - חולצה מכופתרת או חליפה. ביתר הפרופילים נעשה שימוש בתמונות בלבוש יומיומי אך הולם.  בנוסף, נמצא קשר מובהק בין לבוש פורמאלי לרקע נייטרלי בתמונה, שמצביע ככל הנראה על תמונה שצולמה באופן מקצועי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים