שתף קטע נבחר

אל על: ביטולי טיסות וחשש מסכסוך עבודה

בימים בקרובים יערכו עובדי אל על הצבעה חשאית, בגיבוי ההסתדרות, בה יחליטו האם להכריז על סכסוך עבודה. בהנהלה, לעומת זאת, מאשימים את הטייסים בכך שהם מסיתים את שאר העובדים ומקבלים שכר עתק. בינתיים הנוסעים משלמים את המחיר, ונאלצים לספוג ביטולי טיסות

מאבק הטייסים באל על עולה מדרגה: מתחילת השבוע המאבק כולל בתוכו את כלל מגזרי העובדים, בהם אנשי הלוגיסטיקה, המנהלה, השירות לנוסע (דיילים), התחזוקה והאקדמאים. בימים הקרובים יצביעו בהצבעה חשאית כ-6,000 עובדים על השאלה האם להכריז סכסוך עבודה מול ההנהלה, ובמידה ויושג רוב יפנו העובדים לבית הדין לעבודה בכדי שיכריז על סכסוך עבודה.

 

ההליך נעשה בליווי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ובתמיכה של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. ההליך יאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים הכוללים שיבושים ושביתות בתוך שבועיים ממועד ההכרזה.

 

אמש והיום (ג'), בוטלו טיסות החברה לבייג'ין ובחזרה ממנה, בגלל אי התייצבות של טייסים לעבודה. עד שיוחלט האם החברה נמצאת בסכסוך עבודה, מי שמשלם את המחיר אלו לקוחות אל על שנמצאים באי ודאות בנוגע לטיסותיהם.

 

העובדים: ניסינו להגיע להבנות 

לטענת נציגות העובדים, הרקע לסכסוך הוא הסדרת נושא העובדים הזמניים בחברה, הסדרת עלויות ביטוח הבריאות והביטוח הסיעודי לעובדים, הסדרת נושא "החכירות הרטובות" (חכירת מטוס כולל צוות הטייסים והדיילים) שפוגע בתדמית החברה והעובדים, והסדרת מערכת היחסים בין ההנהלה לנציגות העובדים שמאופיינת לטענתם ב"התנהגות חסרת תום לב מצד ההנהלה שהובילה לחוסר אמון מוחלט בין הצדדים".

 

במכתב ששלח אתמול (ב') יו"ר נציגות העובדים, עו"ד אבי אייזנר, נכתב: "ניסינו במשך תקופה ארוכה להגיע עם ההנהלה להבנות, אבל לצערנו ההנהלה עסוקה בהטעיה של הציבור ושל העובדים והעברת מסרים כנגד העובדים שכל מטרתם לפגוע בעובדים ולהחליש אותם. המאבק הוא של כולנו על קיום החברה ועתידנו בה".

 

המנכ"ל פרסם הודעה לעובדים

בהנהלה טוענים, לעומת זאת, כי טייסי אל על מלבים את האש ומסיתים את שאר העובדים, בשעה שהם מרוויחים שכר עתק. מנכ"ל אל על, דוד מימון, פרסם אתמול הודעה מיוחדת לעובדים בה הפנה אצבע מאשימה כלפי הטייסים שלדבריו החליטו להתנות את הצבתם לעבודה בטיסה לכיוון אחד בלבד. "חוסר היענות של טייסים לביצוע משימותיהם ודרישות בלתי סבירות לטוס בכיוון אחד הביאו לשיבושים קשים בפעילות חברה, ביטולים ועיכובים", הסביר המנכ"ל.

 

צפו: פניית מנכ"ל אל על לעובדים 

 

לדבריו, "השיבושים כיום בפעילות החברה הגיעו לנקודת האל חזור. מדובר בפגיעה בלקוחותינו שטיסותיהם עוכבו או בוטלו, מדובר בהוצאות מיותרות לחברה, פגיעה במוניטין וסיכון מקור הפרנסה של שאר העובדים. אני נחוש להחזיר את פעילות החברה לצורה תקינה. ההתנהלות של הטייסים פוגעת בחברה כולה וברצוני להפסיק את תופעת הטיסות בכיוון אחד".

 

מאל על נמסר בתגובה: "עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה. העיצומים מתבטאים בחוסר ההיענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד. צר לנו על הפגיעה בנוסעים אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה".

 

מועד הטייסים נמסר בתגובה: "אנחנו קוראים להנהלת אל על לחזור בה מההחלטה האומללה לפגוע בנוסעים ללא סיבה בשנה הרווחית לחברה מאז ומעולם. שנה בה משכו בעליה דיבידנדים נדיבים תוך פגיעה מיותרת וחסרת הגיון בנוסעים ובלקוחות החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים