שתף קטע נבחר

תערוכת לוס אנג'לס (חלק ג') – מתקפת הדגמים של שברולט

תערוכת לוס אנג'לס נפתחה אתמול (ד') באופן רשמי. יצרנית הרכב האמריקאית שברולט חושפת שני דגמי פנאי שיגיעו לישראל במהלך 2017 ואת הגרסה הקרבית לקולרדו שבקרוב יכנס לשירות בצה"ל

דלתות תערוכת הרכב בלוס אנג'לס נפתחו אתמול (יום ד') רשמית לקהל של עיתונאים. בין המציגות החשובות, שברולט אשר בביתן שלה נחשפו שלושה דגמים חדשים - שני רכבי פנאי שיגיעו לישראל בשנה הבאה וטנדר קיצוני לשטח. קבלו סיקור מקרוב.

 

 

הספארק אקטיב, מביאה ניחוחות של רכבי פנאי למכונית המיני הקטנה של שברולט. בארה"ב תג המחיר גבוה ב-4,600 שקלים מהספארק הרגילה שמשווקת בישראל במחיר של 80 אלף שקלים לגרסה האוטומטית. בישראל לעומת זאת תג המחיר צפוי להיות נמוך מ-100 אלף שקלים, כך מעריכים ביבואנית UMI.

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)
עיקר השינוי באקטיב נוגע למערכת מיתלים שונה המגביהה את המרכב ב-1 ס"מ ואלמנטים עיצוביים כמו חישוקי "15 יחודיים בצביעה דו גוונית ובעיקר מגיני פלסטיק שחור רחבים מסביב למרכב ופסי גגון מסיביים על הגג שאמורים ליצור אשליה של מראה גבוה מזה האמיתי. במציאות היא קצת פחות מצליחה לשכנע וגם חסרת בידול מספק בתא הנוסעים בהשוואה לגרסה הרגילה.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

האקטיב תוצע רק עם יחידת הכוח החזקה המשלבת בין מנוע בנפח 1.4 ליטר המפיק 98 כ"ס לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית. שברולט לא פרסמה נתוני ביצועים פרט לעובדה שצריכת הדלק גבוהה ב-3 אחוזים בשל מקדם גרר גבוה יותר. רשימת האבזור כוללת את מערכת MyLink עם מסך מגע בגודל "7, צימוד ל-Apple CarPlay או Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים, בקרת שיוט ומפתח חכם.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)
 

האקווינוקס החדש, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית הוצג לראשונה בפני הציבור בתערוכה. דגם זה צפוי לנחות בישראל ברבעון השלישי של 2017 ויתמודד עם מול הגרסאות הבכירות של יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ומאזדה CX5. הוא מתבסס על פלטפורמת דלתא (המשותפת לקרוז החדשה) והוא קצר ב-11.9 ס"מ (465.2 ס"מ) נמוך ב-2.3 ס"מ (166.1 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים קטן ב-13.2 ס"מ (272.5 ס"מ). הרוחב נותר זהה (184.3 ס"מ). אלה מאפשרים לו להשיל עד כ-180 ק"ג מהמשקל העצמי בהשוואה לדגם היוצא.

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)


יחידות כוח חדשות מוגדשות טורבו שמחליפות את היצע המנועים הישן (בנפח 2.4 ליטר ו-V6 בנפח 3.6 ליטר). ה-1.5 ליטר מפיק 170 כ"ס ו-28 קג"מ ומשודך תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ו-2.0 ליטר מפיק 252 כ"ס ו-36 קג"מ ומשודך לתיבת 9 הילוכים חדשה של GM. שברולט טרם פרסמה נתוני ביצועים, אך צריכת הדלק חסכונית ב-4 ו-14 אחוזים בהתאמה בהשוואה למנועים היוצאים. בנוסף יצטרף להיצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ ומחובר תיבת 6 הילוכים אוטומטית. עוד לא ברור אלו מיחידות ההנעה יוצעו בישראל.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)


העיצוב החיצוני נראה כגרסה מוקטנת לטראוורס ועשוי להתקשות לבלוט מול המתחרים. תא הנוסעים מציע חומרים איכותיים מבעבר ועיצוב עדכני לקונסולה המרכזית, עם מסך מגע בגודל "7 או "8, הגה שלוש צלעות ומסך תצוגת נתונים צבעוני בלוח המחוונים. האקווינוקס יציע גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במהירויות נמוכות, שמירה על נתיב, התראה על התנגשות ושטחים מתים, כולל תנועה חוצה מאחור.

 

 

הקולורדו ZR2 הוא גרסה קיצונית לשטח לטנדר הקטן של שברולט (במונחים אמריקאים) כתשובה לפורד F150 ראפטור. 200 יחידות מהקולורדו הרגיל יסופקו לצה"ל במהלך 2017 ויחליפו את איסוזו דימקס (המבוסס על אותה שלדה ומכלולים). מ-UMI נמסר כי היא שוקלת את השיווק גם לשוק הפרטי. בנוסף נמסר כי אחיו הגדול, הסילברדו המעודכן ינחת בישראל בינואר.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

עיקר השינוי בגרסת ZR2 נוגע למערכת מיתלים עם בולמי זעזועים מסוג Multimatic DSSV בעלי עוצמת שיכוך והחזרה משתנה, המשמשים את חלק מהקבוצות בפורמולה 1 ובלהמאנס ומוצעים לראשונה ברכב שטח. אלה מאפשרים גם הגבהה של המרכב והתקנת צמיגי שטח Goodyear Duratrac בקוטר "31. מערכת ההנעה מתוחכמת ומציעה תיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית, כפולה קבועה והילוך כוח ונעילה לדיפרנציאל המרכזי האחורי והקדמי. כמו בדגם הרגיל ה-ZR2 יוצע עם מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר עם 308 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית או טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר עם 181 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטומטית.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

להשלמת מראה קרבי ל-ZR2 פגוש קדמי אגרסיבי המשפר את זווית הגישה, הגלגל הרזרבי עבר לארגז בכדי לשפר את זווית הנטישה, סבכת קדמית בצורת כוורת, בליטה מושחרת על מכסה המנוע ומגני סף המאפשרים הרמה על ידי מגבהה היי-ליפט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים