שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אחרי 60 שנה - גם הכרמלית היא תחבורה ציבורית

    הרכבת התחתית הייחודית שמחברת בין העיר התחתית בחיפה למרכז הכרמל, זוכה אחרי עשרות שנים לתואר "כלי תחבורה ציבורית". המשמעות: מעתה ניתן יהיה להשתמש בה גם עם רב-קו

    מהפכה בחיפה: לראשונה מאז הושקה לפני קרוב ל-60 שנה, תוכר הכרמלית על-ידי המדינה ככלי "תחבורה ציבורית" לכל דבר ועניין. המשמעות היא כי לראשונה, יוכלו נוסעיה ליהנות מכל הסדרי ההנחות בתחבורה הציבורית בישראל, באמצעות כרטיס הרב-קו. בהתאם, מחיר הנסיעה בתחתית החיפאית יותאם למחיר נסיעה עירונית. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע היום כי ההסדרים יחולו מה-1 בינואר 2017. בעיריית חיפה אומרים כי ההסדר בכרמלית התאפשר לאחר שהשר נענה לפניות ראש העיר חיפה, יונה יהב, להכיר בכרמלית כתחבורה ציבורית.

     

    הכרמלית - מעכשיו היא גם תחבורה ציבורית (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
    הכרמלית - מעכשיו היא גם תחבורה ציבורית(צילום: אחיה ראב"ד)

     

    עם החלת ההסדר החדש יופחת מחיר הנסיעה בכרמלית מ-6.90 ל-5.90 שקלים, כמחיר נסיעה עירונית באוטובוס. בנוסף, הכרטיס המשולב יאפשר לנוסעים לבצע מעבר של 90 דקות בין הכרמלית לכל כלי התחבורה הציבורים במטרופולין חיפה באמצעות כרטיס רב קו, ללא תוספת תשלום. באותו מועד ניתן יהיה לשלב גם נסיעה במשך 90 דקות בכל טבעות המטרופולין (קריות, טירת כרמל, נשר), כאשר כיום ניתן לנסוע בערך צבור באזור העיר חיפה בלבד.

     

    הכרמלית כיום היא הרכבת התחתית היחידה בארץ המסיעה מידי שנה כ-700 אלף נוסעים בין העיר התחתית ומרכז הכרמל. מספר זה צפוי לעלות באופן משמעותי עם החלת הסדרי הנסיעה החדשים המאפשרים מעבר חינם בין כל מפעילי התחבורה הציבורית. הכרמלית שנחנכה בשנת 1959 היא רכבת תחתית מסוג פוניקולר, המחוברת לכבל ומופעלת כאשר שני הקרונות היורדים מושכים את שני הקרונות העולים באמצעות משקלם, ובסיוע מנוע המותקן בחלקה העליון של המנהרה. אורך מסלול הכרמלית הוא 2 ק"מ ולאורכו שש תחנות המובילות נוסעים מהעיר התחתית בחיפה דרך שכונת הדר למרכז הכרמל. משך הנסיעה הוא כשמונה דקות.

     

    השר כץ אמר היום כי "אין ספק שהסדרי הנסיעה החדשים בחיפה יגדילו את האטרקטיביות של הכרמלית בקרב הנוסעים. מדובר בנדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה בארץ, אוטובוסים, רכבת ישראל מטרונית ועכשיו גם הכרמלית".

     

    ראש עיריית חיפה, יונה יהב, ציין כי הכרמלית היא כלי התחבורה הזמין, המהיר והיעיל ביותר בין העיר התחתית למרכז הכרמל, "בלי פקקים ובלי זיהום אויר". עם הפעלת הקו תשולב הכרמלית במערך התחבורה המטרופוליני של חיפה, "שהוא המגוון בארץ וכולל מלבד הכרמלית, גם את המטרונית ובקרוב גם את הרכבל שיעלה את הנוסעים ממפרץ חיפה דרך הטכניון לאוניברסיטה".

     

    מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תא"ל (במיל') מאיר חן, המלווה את הפרויקט מזה שנה, העריך כי המהלך יביא להכפלת מספר הנוסעים בתוך שנה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אחיה ראב"ד
    הכרמלית - כן תחבורה ציבורית
    צילום: אחיה ראב"ד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים