שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    המותג הכי ישראלי: השנה של תנובה

    ב-90 השנים מאז הקמתה תנובה היא בית למותגי-על ישראליים וביניהם קוטג', גבינת עמק, יופלה ו-YOLO. כמי שמלווה את הצרכנים הישראליים מילדות ועד בגרות, ולאורך כל היום, תנובה תמשיך להיות גם בעתיד חברה ישראלית המחויבת לבריאות צרכניה

    בשיתוף Superbrands

     

    תנובה הוקמה בשנת 1926 בעקבות הרצון של המשקים החקלאיים העבריים טרום תקופת הקמת המדינה - המושבים והקיבוצים - לשווק תוצרת חקלאית מקומית לקיום ובניית היישוב היהודי תחילה ולאחר מכן מדינת ישראל ובתוך כך לרכז ולאגד את הטיפול בכל שלבי העיבוד, הייצור והשיווק של מוצרי המזון.

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

    הדרך היצירתית למעלה: השנה של ויסוצקי

    חוויה דיגיטלית-אנושית: השנה של לאומי קארד

    המותג שמלווה אתכם: השנה של אמריקן אקספרס

     

    החברה, שמוצריה נצרכים כמעט בכל בית בישראל מידי יום ודורות של אנשים גדלים על מוצריה, חרתה על דגלה את מחויבותה לתזונה בריאה של צרכניה, פועלת במגוון פעילויות התומכות במחויבות זו, ומדגישות בין היתר את היותה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית וזאת, לצד חדשנות שיווקית ומוצרית.

     

    לתנובה מחויבות ארוכת טווח לצרכן הישראלי ולחברה הישראלית. מחויבות זו מגולמת במסר המלווה את המותג - “תנובה, לגדול בבית ישראלי“, ובמהלכי התכנית לתזונה נבונה - “המצפן התזונתי“ - שהושקה בתחילת 2013. בבסיס התכנית שני עקרונות מפתח - שיפור מתמיד בערכים התזונתיים של מוצריה, בדגש על מוצרי היסוד, וקידום המודעות להשפעה המזיקה של תזונה עתירת סוכר ומלח. גם בשנה החולפת הרחיבה תנובה את הפעילות במסגרת תכנית “המצפן התזונתי“ במגוון מוצרים, כל זאת לצד השקת מגוון מוצרים חדשים ולצד שיפור מתמשך של מוצריה הקיימים.

     

    לרגל 90 שנות פעילות, השיקה השנה תנובה את מוצרי הדגל שלה באריזות שעוצבו בסגנון נוסטלגי ועוטרו בכרזות פרסום של מוצרי החלב מהעשורים הקודמים. המהדורה המיוחדת כללה כ-40 מוצרים, ביניהם חלב, קוטג', גבינות לבנות, שמנת חמוצה אשל וגיל.

     

    קוטג' תנובה

    כבר קרוב ל-60 שנים, על פרוסת לחם, לצד סלט ירקות טרי וחביתה, או בכפית היישר מהגביע - קוטג' הפך לעוגן של ארוחת הערב המשפחתית

    היומית.

     

    קוטג' תנובה הוא הרבה יותר מעוד גבינה במקרר של הצרכן הישראלי. זהו מותג ישראלי אייקוני, המעורר חיבור רגשי חזק בקרב הצרכנים. התאמתו לטעם ולחיך הישראלי, הייחודיות שלו, כמו גם זכרונות הילדות שהוא מעורר, מותג שצרכנים גדלו עליו ומגדלים עליו את ילדיהם, מותג שהיה ועודנו חלק בלתי נפרד מהבית ומהמשפחה הישראלית כבר מספר דורות - כל אלה הם היסודות שהפכו אותו למותג חזק כל כך.

     

    קוטג' תנובה הפך לאחד מסמליה של הישראליות, זו שמתגעגעים ורוצים לחזור אליה, והוא מסמל עבור הצרכן הישראלי את המשפחתיות המחבקת והתומכת, שמעניקה ביטחון. את המשפחה שבה כולם מתכנסים סביב השולחן לארוחת הערב המשפחתית: מזינה, פשוטה וטעימה, ומבוססת על מוצרי חלב וכמובן - על קוטג'.

     

    עמק תנובה

    בשנת 1942 הושקה לראשונה גבינת עמק. לגבינה הצהובה החדשה הוחלט לקרוא 'עמק', על שם עמק יזרעאל שם ממוקמת מחלבת תל יוסף, שבה מייצרים אותה. מאז ועד היום, גבינת עמק מיוצרת על פי אותה נוסחת טעם מקורית, ואל המותג מקושרים ערכים כדוגמת טעם, ישראליות, משפחתיות ושורשיות. במהלך 75 השנים האחרונות תנובה פיתחה באמצעות עמק את תחום הגבינות הצהובות בישראל, ו'עמק' הפכה לשם הגנרי של הקטגוריה.

     

    בשנים האחרונות התבססה האסטרטגיה השיווקית של עמק על שלושה יסודות: צמיחה באמצעות חדשנות, חיזוק פתרונות ה-Value for Money, וחיזוק המותג והתמודדות מול התחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים ומותגי יבוא תוך התבססות על יתרון הטעם הייחודי הישראלי של עמק, שבזכותו הצרכנים הישראלים בוחרים שוב ושוב בעמק. בשנת 2016, אחרי 70 שנה, השתנתה צורת הפרוסה ובתוך כך הושקו מוצרי עמק בצורות דובי, רכבת ופיל המתאימות לילדים תחת המסר "עמק - טעם של יששש".

     

    בשנת 2016 הושלמה הקמתה של המחלבה החדשה של תנובה בתל יוסף בהשקעה כספית גדולה, והיא מאפשרת לעמק לתת מענה טוב יותר לדרישות המשתנות של הצרכנים, תוך שמירה על יתרון הטעם הייחודי של המותג.

     

    הטכנולוגיות המתקדמות שהוכנסו לפעולה מאפשרות ללקוחות ליהנות ממגוון חדש של מוצרים, טעמים ומרקמים, וממוצרים משופרים בסגמנט הלייט.

     

    יופלה בשנת 2001 נכנסה חברת תנובה לשוק היוגורטים בישראל עם השקת המותג יופלה, צבעה את מקרר החלב באדום בוהק, ויצרה שפה תקשורתית חדשה שיצרה מהפכה בקטגוריה.

     

    בעקבות ההשקה המוצלחת, הרחיב המותג לאורך השנים את פעילותו בשוק היוגורטים המקומי: בשנת 2002 יופלה נכנס לקטגוריית ה-diet; בשנת 2005 החל לפעול בקטגוריית היוגורטים הלבנים; בשנת 2009 הושק תת המותג יופלה שטוזים הפונה לפעוטות; בשנת 2011 נכנס יופלה לקטגוריית משקאות היוגורט בטעמים, בשנת 2013 הושק יופלה real, בשנת 2014 הושק יופלה 99 וב-2015 הושק יופלה Yunch. במהלך השנים שחלפו מאז השקתו בישראל, ממשיך יופלה להשיק מגוון גדול של חדשנויות ומוצרים בקטגוריית היוגורטים.

     

    YOLO

    בפברואר 2015 השיקה תנובה מותג חדש בעולם הפינוק במקרר החלב - YOLO. שם המותג מבטא את תפיסת החיים הרלוונטית לעולם הבוגר You Only Live Once- "חיים רק פעם אחת", ולכן מותר להרשות לעצמך להתפנק עם משהו איכותי. סדרת מוצרי YOLO הינה חדשנית וייחודית בעולם המעדנים. הן בהיבט המוצרי - סדרת המעדנים היחידה עם שוקולד אמיתי, והן בהיבט המותגי, במסגרתו נבחרה ויזואליה מוצרית ייחודית, העושה שימוש בשפות אסתטיות השאובות מעולמות האופנה והקוסמטיקה, וכוללת לוגו המגלם את המתח שבין עונג לחטא - באמצעות שימוש באייקון של דלת נפתחת לכדי חרך צר.

     

    הסדרה זכתה להצלחה גדולה בסגמנט מעדני הבוגרים, הביאה לגידול ניכר בסגמנט והפכה למנוע צמיחה משמעותי עבור תנובה.

     

    ובעתיד....

    תנובה הינו אחד המותגים הישראליים ביותר ומוצריה מזוהים יותר מכל עם הבית והמטבח הישראלי. התפתחות החברה שזורה בהתפתחות המדינה, יש לה חלק חשוב בהתפתחות המשק הישראלי, וכקונצרן המזון הגדול ומוביל בישראל, היא מהווה גורם מרכזי בכלכלה ובתעשייה הישראלית. גם בעתיד תישמר הזהות הישראלית של תנובה ותועצם באמצעות פיתוח מוצרים חדשים וחיבור לישראליות העכשווית.

     

    תנובה מחזיקה שלל נכסים מותגיים וכחברה הפעילה במשק דינאמי ובשוק תחרותי המתחדש תדיר והפועל מול צרכנים מעודכנים, היא מחויבת להמשיך ולהתאים את עצמה לחידושי הזמן.

     

    דברים שלא ידעת על תנובה

    מתוך עשרת המוצרים הנמכרים ביותר בישראל, חמישה מהם הם של תנובה וביניהם: חלב תנובה 3%, קוטג' תנובה וחריץ עמק במעדניה.

    95% מהצרכנים בישראל יודעים לזהות את ה“בית“ כאייקון של תנובה.

    השיר “האוטו שלנו גדול וירוק“ מבוסס על אוטו אמיתי, שבשנות ה-30 וה-40 נסע בין קיבוצי עמק יזרעאל, אסף ביצים וחלב והוביל אותם לתנובה.

    במחלבה של תנובה ישנם טועמי חלב, בדומה לטועמי יין.

    שליש מצרכני הקוטג׳ אוהבים לאכול אותו בכפית ישירות מהגביע.

    אריזת הקרטון המקורית בה שווק הקוטג' לראשונה, עוצבה על ידי האחים גבריאל ומקסים שמיר, שעיצבו בין השאר את סמל המדינה.

    הנוסחה לייצור קוטג׳ תנובה שמורה במחשב ממוגן, שרק לאנשים ספורים יש גישה אליו.

    נוסחת הטעם של עמק לא שונתה מאז שנת 1942.

    בכל דקה בעולם אוכלים כ-19,000 גביעי יופלה.

     

    אבני דרך בחייו של תנובה

    1926 - חברת תנובה הוקמה.

    1942 - תנובה משיקה את גבינת עמק.

    1962 - הקוטג' הישראלי פותח ויצא לשוק.

    1997 - הפרסומת “חלב בחלל“ של תנובה נכנסת לספר השיאים של גינס.

    2001 - יופלה מושק בישראל.

    2010 - מושק מהלך המיתוג מחדש של תנובה.

    2013 - תנובה משיקה את תכנית "המצפן התזונתי".

    2015 - תנובה משיקה את YOLO.

     

    בשיתוף Superbrands

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים