שתף קטע נבחר

סקר קובע: הנהג הישראלי מזלזל בצמיגים

80% מהנהגים בודקים את לחץ האוויר פעם בחודש או פחות מזה, 50% מחליפים צמיג רק בכל שלוש עד ארבע שנים. סקר מדאיג של יבואנית צמיגי גודייר חושף בורות בעייתית של נהגים ונהגות

צמיג הוא הקשר בין המכונית שלנו לכביש. הוא קובע כמה מהר תבלמו בפעם הבאה שהולך רגל יקפוץ לכם לכביש, הוא קובע מה הסיכוי שתחליקו בסיבוב, ויש לו השפעה על נוחות הנסיעה וצריכת הדלק. ועדיין, עבור נהגים ונהגות רבים הוא סוג של "קופסה שחורה". רכיב בטיחותי שרובנו עושים הכל כדי להוציא עליו כמה שפחות ומשקיעים פחות מדי באחזקה השוטפת שלו.

 

טפלו בצמיג שלכם, זה חשוב (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
טפלו בצמיג שלכם, זה חשוב(צילום: shutterstock)

 

כך עולה מסקר מדאיג שערכה יבואנית צמיגי "גודייר", ב.מ.ב, באמצעות מכון "הגל החדש". הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג שכלל 500 משיבים בני 26 ומעלה, בחן את יחס הנהגים הישראלים לנושא צמיגי הרכב שלהם, באמצעות התייחסות לכמה פרמטרים: בטיחות, חיסכון כספי, ידע על איכות הצמיגים והשוואה בין מגדרים.

 

60% מהישראלים אינם יודעים איזה מותג צמיגים מותקן ברכבם. קרוב ל-80% בודקים וממלאים אוויר רק אחת לחודש, או פחות מזה. מהסקר עוד עולה כי 50% מהישראלים מחליפים צמיג רק אחת לשלוש-ארבע שנים. "ההמלצה היא לבדוק אוויר ולנפח אם יש צורך אחת לשבועיים, כאשר זמן ההחלפה המקובל של צמיג הוא פעם בשנתיים", מסביר ירון ביטון, מנהל השיווק של ב.מ.ב. "גם צמיג שעומק החריצים שלו עומד בדרישות עלול להיות כבר סדוק ובלוי מבחינות אחרות".

 

עוד עולה מהסקר, כי קרוב ל-70% מהנשים אינן מודעות למותג הצמיג שברכבן, ורק 13% מהן בודקות את לחץ האוויר אחת לשבועיים, לעומת 29% מקרב הגברים. מנגד נמצא כי קרוב ל-60% מהנשים, פי שניים מגברים, ימהרו להחליף צמיג במקרה של תקר.

 

37% מהנשאלים משני המינים קבעו כי הגורם המשפיע ביותר מבחינתם בבחירת צמיג הוא מחירו, לעומת נתוני אחיזת הכביש ומרחק הבלימה (35%) שבמקום השני, התאמה לרכב (34%), יצרן גדול ומוכר (27%), תאריך הייצור (24%), עמידה בתקן האירופי (15%) וצריכת דלק (13%). 26% מחליפים צמיג אחת לשלוש שנים, 20% אחת לארבע שנים ו-4% בכל חמש שנים ומעלה. ל-50% אין תקופת החלפה קבועה.

 

ומה לגבי בדיקת לחץ האוויר, שמשפיע יותר מכל על תפקודו? רק 4% בודקים אחת לשבוע, 17% אחת לשבועיים, 34% פעם בחודש ו-28% בתדירות נמוכה יותר. ל-17% אין תדירות ניפוח קבועה. "יש היום שלל מערכות שנועדו לסייע לנהג, כמו מערכות ABS ובקרת יציבות", אומר ביטון, "אולם אם לחץ האוויר בצמיג שגוי, או שהוא בלוי, המערכות האלה לא יתפקדו כמו שצריך".

 

הכתבה התפרסמה במקור ב"ידיעות אחרונות"

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
צמיגים - הקשר עם הכביש
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים