שתף קטע נבחר

קרייזלר ודודג' מזמינות מכוניות למוסכים

מספר דגמים של שתי היצרניות יוזמנו למוסכים המורשים כדי להחליף את יחידות כרית האוויר, עקב חדירת לחות למערכת הבקרה

יבואנית הרכב סמל"ת, המשווקת בישראל גם את מותגי קרייזלר ודודג', תזמין למוסכיה המורשים מכוניות מדגמים שונים של היצרניות. קריאת התיקון הבטיחותית שהוכרזה בארה"ב לפני כשנה, נוגעת למכוניות מדגם דודג' גרנד-קרוואן וג'רני, כמו גם קרייזלר גרנד וויאג'ר וטאון אנד קאנטרי - כולן משנות הייצור 2008-2009 למעט הג'רני (2009 בלבד). בכל המכוניות שיוזמנו למוסך נדרשת החלפת יחידת בקרת פעולת כרית האוויר. בסך הכל תזמין סמל"ת 220 מכוניות ששווקו בישראל או הגיעו ארצה בייבוא אישי.

 

 

הקריאה מתייחסת "לחלק מהמכוניות מדגמים אלו לצורך החלפת יחידת בקרת כריות האויר, במטרה למנוע אפשרות של תקלה בפעולה התקינה של כריות האויר כתוצאה מהתפתחות קורוזיה", כך סמל"ת בהודעה רשמית. יש לציין כי כריות האוויר הרלוונטיות שמותקנות בדגמים אלה אינן מיוצרות על-ידי טאקאטה היפנית, יצרנית אבזור הבטיחות האחראית לריקול של כ-100 מיליון מכוניות עקב תקלה חמורה במנגנון פתיחת כרית האוויר שסיפקה לאורך שנים. הכריות במכוניות של קרייזלר ודודג' סופקו על-ידי יצרנית האבזור קונטיננטל, ומותקנות גם במרצדס, פיאט, פולקסווגן, הונדה ואחרות - בסך הכל יידרשו לריקול כ-5 מיליון כלי רכב מסביב לעולם.

 

 

בהודעה שהעבירו היצרניות ל-NHTSA, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, נאמר כי במהלך השנים עלולה לחדור לחות ליחידת הבקרה השולטת על פעולת כריות האוויר, לגרום לקורוזיה ולפגום בפעולתה בעת הצורך. בארה"ב מדווח כי כשבעה בני אדם נפצעו כתוצאה מהתקלה. לדברי סמל"ת, משך הבדיקה והעבודה הכולל שנדרש - בדיקת מערכת הבקרה והחלפתה במידת הצורך - בכל מכונית שתגיע למוסך יהיה כשעה אחת. מכתבים נשלחים בימים אלה ללקוחות הרלוונטיים, ומומלץ ליצור קשר ולתאם הגעה עם מרכזי השירות.

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים