שתף קטע נבחר

שברולט בולט החשמלית בדרך לישראל

בכירי קונצרן GM אומרים כי המכונית הקטנה והחשמלית תגיע גם אלינו. תאריך עדיין לא נקבע אך ב-UMI מאשרים את הדברים

"אנחנו מודעים לרצון של היבואנית המקומית, והבולט החשמלית תגיע לישראל. זה לא ייקח עוד זמן רב", כך הבטיח מריו ספנגנברג, נשיא GM אפריקה והמזרח התיכון, ומי שאחראי למעשה על היבואנית המקומית של הקונצרן האמריקאי, חברת UMI. לדבריו, החשמלית המשווקת בארה"ב במחיר של כ-30 אלף דולר (אחרי החזר עידוד רכישה ממשלתי), יכולה להצליח בישראל בה מרחקי הנסיעה קצרים יחסית. יש להניח כי דבריו של ספנגנברג מבוססים גם על השימוש שעושה יחידת המחקר והפיתוח של GM - הממוקמת בהרצליה - במכונית בולט ניסיונית בארץ.

 

שברולט בולט - תגיע ()
שברולט בולט - תגיע
 

 

את שברולט בולט EV חשף הקונצרן בדיוק לפני שנה, לאחר מספר שנות פיתוח שידעו עליות ומורדות, בין היתר כתוצאה מהתפכחות תעשיית הרכב (היצרניות) בנוגע למהפיכה החשמלית ש(עדיין) לא קרתה. ראשית, היצרניות הבינו כי נושא הטווח המוגבל, כמו-גם תשתית הטעינה החסרה, מהווים מכשלה משמעותית יותר מכפי שקיוו לפני כעשור. שנית, השוק התקשה לקבל את תוספת המחיר האדירה אותה דרשו היצרניות עבור מכוניות-עם-שקע. גם היצע דגמים מוגבל לא עזר להשתלבות הרכב החשמלי בצי הרכב הכללי.

 

 

כך למשל, שוק הרכב האירופאי מציג ירידה של כ-10% לעומת 2015 ברכישת רכב חשמלי - כ-81 אלף מכוניות בשנה החולפת לעומת כ-89 ב-2015. ירידה זו מוסברת אמנם בהקטנת - או ביטול - הטבות לרכישת רכב חשמלי (והיברידי) במדינות שונות, אך התוצאה הסופית ללא ספק מאכזבת את היצרניות. אגב, החשמלית הנמכרת ביותר באירופה אשתקד הייתה רנו זואי שתושק בישראל בעוד ימים ספורים (כ-18 אלף יחידות), לפני ניסאן ליף (כ-17 אלף), טסלה S (כ-11 אלף), ב.מ.וו i3 המשווקת בישראל ופולקסווגן גולף E.

 

הבולט EV הקומפקטית מציעה כיום (עם סוללה מודרנית) טווח נסיעה ללא טעינה של כ-390 ק"מ עבור ארבעה נוסעים, יותר מכפליים מטווח הנסיעה שנחשב כ"רף כניסה" בקרב מכוניות חשמליות סדרתיות עד לפני כשנתיים. לפי GM, קצב הטעינה של הבולט עומד על כ-41 ק"מ נסיעה אפשריים לכל שעת טעינה דרך רשת ביתית (240 וולט). המשמעות היא כי טעינה מלאה תדרוש חיבור של כ-9 עד 10 שעות לרשת החשמלי.

 

"הבולט אכן מאד מתאימה לשוק הישראלי", אמרה ל-ynet גלית עיני, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-UMI, יבואנית שברולט לישראל. "פנינו כבר בעבר ל-GM ואמרנו כי אנחנו מעוניינים לשווק אותה כאן, כמובן במחיר שיאפשר זאת", הוסיפה.

 

נושא המחיר מהווה ללא ספק עניין רגיש בקרב מקבלי ההחלטות ב-UMI, כמו-גם GM. רנו זואי שתושק בישראל ואשר נתפסת כמתחרה אפשרית ישירה לבולט, צפויה להציג תג-מחיר אגרסיבי מאד כאשר תושק ביום שני (30.1) הקרוב. לפי הערכות ש-ynet פרסם בעבר, המחיר עשוי להיות קרוב מאד לזה של סופר-מיני מקובלת, או לכל היותר משפחתית ממוצעת.

 

גם אם תחליט GM כי היא מעוניינת למצב עצמה כיקרה יותר מהמתחרה האירופאית-יפנית המצליחה כל-כך בתחום, עניין של מיצוב ו(לא מעט) כבוד, היא תיאלץ להתאים עצמה למחיר שתקבע קרסו, יבואנית ניסאן ורנו לישראל. לפי הערכה זו, מחירה של הבולט עשוי לעמוד על כ-140 אלף שקלים לכל היותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט בולט - עוד השנה בישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים