שתף קטע נבחר

ליצנות רפואית

המורה שרית חי פרידמן מביה"ס עירוני ט' בתל אביב מצאה את הדרך להיות אדם טוב יותר והיא מנחילה אותה לתלמידיה שנאספים מדי שבוע לעשות טוב על הנשמה

בשיתוף פרס רקנאטי-קופ-רש"י

 

 

שרית חי פרידמן - ביה"ס עירוני ט' בתל אביב

במסגרת היוזמה נערכים מפגשי הדרכה שבועיים בהם התלמידים מקבלים הדרכה בנושא ליצנות רפואית ואחת לחודש, הקבוצה יוצאת להתנדב בבי"ח איכילוב. במהלך המפגשים התלמידים עוברים מסע הסתכלות פנימית, כל תלמיד בליווי של המורה בונה אט אט את דמות הליצן שלו.

 

במרבית המקרים התלמידים בונים את הליצן מתוך פרדקוס אישי, כלומר, התלמיד כותב על עצמו תכונות אופי מרכזיות שקיימות בו והליצן נולד מתוך היפוך התכונות הללו. התלמידים במסע זה לומדים להכיר את עצמם טוב יותר ובעיקר נפתחים ומנהלים שיח רגשי ובוגר.

 

על התלמיד לבחור שם לדמות הליצן, הליכה משלו, קול משלו, ולתרגל את הפרמטרים השונים במהלך השבוע. ביום ההתנדבות יוצאת הקבוצה להתנדבות בנסיעה משותפת באוטובוס וכבר במהלכה מתחילים התלמידים להיכנס לדמות ולהעלות חיוך בקרב הנוסעים המזדמנים. במפגש עם המאושפזים בבית החולים התלמידים שומרים על ספונטאניות ויצירתיות בשילוב קסמים, בדיחות והצגות שעבדנו עליהם במפגשים עצמם.

 

התלמידים המתנדבים יוצרים קשר עם אוכלוסיית היעד, גורמים להם לשתף פעולה, לצחוק ולחייך. המפגש מייצר גם סיטואציות לא פשוטות בהם התלמידים נחשפים לחולים שמתקשים לשתף פעולה בשל סבלם. בסיום הפעילות מורידים את הסממנים החיצוניים ומקפידים "לצאת מהתפקיד", אנו מתיישבים בפיצרייה הסמוכה כדי לעבד את החוויה ביחד כשכל אחד משתף בחוויות הייחודיות לו ומפיק לקחים.

 

בשיתוף פרס רקנאטי-קופ-רש"י

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים