שתף קטע נבחר

הערכות בענף הרכב: טרקטורוני ארקטיק קאט בדרך למטרו

ארקטיק קאט נמכרה ברבע מיליארד דולר לטקסטרון, שכבר מיוצגת בידי מטרו. שוק טרקטורוני המשא, ה-SBS, נאמד במכירות של כ-1,000 כלים בשנה

יבוא טרקטורוני ארקטיק קאט מארה"ב צפוי לעבור מסמל"ת (יבואנית פיאט, אלפא, סובארו וקרייזלר־ג'יפ), למטרו (יבואנית סאן־יאנג, ימאהה וקוואסקי). זאת לאחר שהיצרנית טרקטורוני ה-SBS ומזחלות השלג האמריקאית נמכרה בשבוע שעבר לתאגיד טקסטרון האמריקאי ב־3.8 מיליארד דולר, המחזיק בין השאר בבעלות על יצרנית מטוסי המנהלים ססנה ויצרנית המסוקים בל. טקסטרון היא גם הבעלים של איזיגו, המייצרת רכבים תפעוליים ורכבי גולף, שמטרו כבר מייצגת בישראל.

 

שוק טרקטורוני ה-SBS, טרקטורוני משא כפי שהם מוגדרים בידי משרד התחבורה, שבהם יושב הנהג לצד הנוסע ולא בזה אחר זה, גדל בשנים האחרונות למכירות של כ-1,000 כלים בשנה, הנמכרים עם 2 ו־4 מושבים לפנאי, ספורט מוטורי ולשימוש מוסדי וצבאי. סך המכירות בשוק נאמד בכ-150 מיליון שקל בשנה.

במקביל הגיעו לארץ דגמים חזקים ומהירים מבעבר, וגם המחירים התייקרו, כאשר כלים רבים נמכרים ברמות מחיר של 150 עד 200 אלף שקל, כמו רכבי 4x4 בגודל מלא, בעיקר דגמי ה-RZR של פולאריס, המייבריק של קאן אם והווילדקט של ארקטיק קאט.

 

טרקטורוני ה-SBS מציגים יכולת גבוהה בשבילים ובשטח, אך אסור להם לנוע כביש, כך שבעליהם חייבים לגרור אותם לשטח באמצעות עגלה ייעודית.

מטרו היא אומנם יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בשוק, אך בשוק טרקטורוני ה-SBS היא מציעה את דגמי המיול של קוואסקי, האיטיים יחסית שמיועדים לשוק המוסדי, בעיקר רשויות מקומיות ומעט מפעילי טיולים. דגמי ארקטיק קאט יאפשרו לה להציע כלים גם לחלק הספורטיבי והרווחי יותר בשוק.

ממטרו ומסמל"ת לא נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים