שתף קטע נבחר

כך יצאנו מ"חדר הבריחה" של השב"כ

יש לכם 15 דקות לצאת החוצה - כל מה שמותר לנו לספר מתוך ה-Escape Bus של השב"כ בתערוכת סייברטק בתל-אביב

 

לקח כמעט 15 דקות לצאת (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
לקח כמעט 15 דקות לצאת(צילום: ירון דרוקמן)

 

הצצה לאתגר של שירות הביטחון הכללי: שמונה צעירים ועיתונאי אחד נכנסו ל-Escape Bus של השב"כ. המטרה - לפתור משימות ולצאת מהאוטובוס בתוך 15 דקות. המשימות לא פשוטות ודורשות עבודת צוות. בסופו של דבר פתח היציאה הנסתר נפתח, כמה שניות לפני תום הזמן.

 

ה-Escape Bus, שהפך לאטרקציה של התערוכה, ממוקם צמוד לביתן השב"כ בתערוכת cybertech המתקיימת בגני התערוכה בתל-אביב. הביתן זכה להתעניינות גבוהה ובשב"כ מקווים לגייס את הצעירים המבטיחים בתחום הסייבר לארגון.

 

חדר הבריחה הממוקם באוטובוס אינו גדול. יש בו כמה פריטים - שביקשו מאיתנו לא לפרט מה הם. כמו כן התבקשנו שלא לצלם בתוך האוטובוס. מהר מאוד מתגלה מי המנהיגים בצוות ומי אלו שמפשילים שרוולים ומנסים לעבור את השלבים - עד שדלת היציאה נפתחה. בין לבין, כשמשהו נתקע, המארגנים זורקים רמזים באוויר דרך מערכת כריזה. בסופו של דבר דלת היציאה נפתחה ויצאנו מהאוטובוס דרך דלת נסתרת - שנפתחה בעזרת פיצוח קוד, בדרך ייחודית מאוד. אחד האורחים שהגיע לבקר בתערוכה הוא ראש השב"כ, נדב ארגמן, שעבר בין כמה ביתנים והתרשם מהיכולות.

 

לא מדברים הרבה. הדוכן של המוסד (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
לא מדברים הרבה. הדוכן של המוסד(צילום: ירון דרוקמן)

 

אבל לא רק השב"כ הציג בתערוכה, אלא גם גופים נוספים כמו המוסד, משטרת ישראל, אוניברסיטת בן-גוריון וחברות כמו IBM, סיסקו, התעשייה האווירית, סייברביט (חברת בת של אלביט), Dell וגם יזמים בחברות קטנות שהציגו את הטכנולוגיה שלהם.

 

הביתן הגדול של אוניברסיטת בן-גוריון (צילום: יח"צ) (צילום: יח
הביתן הגדול של אוניברסיטת בן-גוריון(צילום: יח"צ)

 

IBM הציגה בדוכן שלה מערכת להגנה על כלי רכב מהתקפות סייבר. בחברה הסבירו כי למעשה כבר היום כלי רכב הם מערכת אלקטרונית מורכבת ובשנים הקרובות קיים צפי לעלייה דרסטית במספר הרכבים המחוברים דרך קבע לרשת האינטרנט לצורך שיפור חוויית הנסיעה והשירותים הנלווים אליה. בעקבות התפתחויות אלו, אמרו בחברה, כי נדרשים פתרונות אבטחה מתקדמים על מנת להגן על כלי רכב מפני התקפות סייבר מסוגים שונים, כמו נוזקות כופר - הגורמות לרכב להניע רק לאחר תשלום הכסף ועוד.

 

 (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
(צילום: ירון דרוקמן)

 

עוד הציגו ב-IBM את Watson, הלומד את הניואנסים הדקים ביותר של המשתמש ומגלה דפוסים שלא זוהו בעבר המצביעים על קיומם של איומים פוטנציאליים ומתקפות סייבר, העלולות להיות מוחמצות על-ידי מערכות אבטחה אחרות. המערכת אפילו תוכל לזהות אם מישהו עובד על המחשב שלכם בזמן שאתם לא נמצאים, כיוון שדפוס הפעולה שלו - אפילו בהקלדה - שונה.

 

חברת סייברביט הציגה בתערוכה את הגרסה החדשה של מאמן הסייבר שלה. Cyberbit Range הוא מהמאמנים המתקדמים ביותר ואחד הנפוצים בעולם לאימון סייבר באמצעות סימולציה ומשמש ספקי שירותי אימון, צבאות, ממשלים, חברות גדולות ואוניברסיטאות המעוניינים להקים ולנהל מרכזי אימון ייחודיים. המאמן מאפשר לארגונים אלה לספק תכניות אימון מתקדמות, שמקפיצות את רמת הצוותים בזמן קצר ומאפשרות הכשרה מזורזת ואיכותית של צוותים חדשים.

 

הסימולטור של סייברביט (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
הסימולטור של סייברביט(צילום: ירון דרוקמן)

 

הגרסה של סימולטור האימון של סייברביט מטפלת בבעיות המשמעותיות ביותר של עולם אבטחת המידע: עלייה חדה במורכבות המתקפות, גודש במידע ובהתראות, ומולן חוסר בכוח אדם ותחלופה גבוהה של צוותים. המאמן פותר בעיות אלה על ידי סימולציה שמאפשרת למתאמנים לחוות התקפות בתנאים וירטואליים הקרובים ככל האפשר למציאות אותה יחוו בשטח, כולל התנועה ברשת וכלי האבטחה בהם משתמשים.

 (צילום: סייברטק)
(צילום: סייברטק)

  

הדוכן של סיסקו ובזק בינלאומי מציג מטוס פוגה בגודל מלא, בתוך המטוס מותקנת מערכת מחשוב המאפשרת לנכנסים לשחק במשחקי מחשב בעזרת שלטים וג'ויסטיק, כאשר הקונפסט מתחבר בצורה "ציורית" לקונספט של טכנולוגיות הענן המשותפת לשתי החברות. כמו האוטובוס, גם ליד המטוס היו תורים של מבקרים שרצו לחוות את ההדגמה.

 

"סייברטק", אחד מאירועי הסייבר הגדולים בעולם, נערך זו השנה הרביעית בביתן 2 החדש של מרכז הירידים תל אביב. האירוע שהחל ביום שני יסתיים היום.. סייברטק מייצר חיבור בין משקיעים, יזמים, חברות וסטארט-אפים בתחום הסייבר ומורכב מכנס בהשתתפות הדוברים הבכירים ביותר בתחום ומתערוכת ענק של 200 חברות, מתוכן כ-100 חברות סטארט-אפ ישראליות שיציגו במתחם ייחודי את הפיתוחים האחרונים והחדשניים ביותר לאיומי הסייבר ולאתגרים הניצבים בפני חברות מכל התחומים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון דרוקמן
האוטובוס של השב"כ
צילום: ירון דרוקמן
מומלצים