שתף קטע נבחר

הכירו את Via

סטארט-אפ השבוע שלנו הוא ויה, אפליקציית מוניות השירות הפופולרית. מקימי החברה דניאל רמות ואורן שובל מילאו את תעודת הזהות שלנו.

Via

אפליקציית מוניות השירות הפופולרית שאתם רואים ברחובות היא לגמרי מייד אין איזראל. החברה מסיעה מדי יום עשרות אלפי נוסעים בניו יורק ובשיקגו, מעסיקה מאות נהגים ויש לה על פי הדיווחים למעלה מ-250,000 משתמשים. ויה צומחת בקצב שנתי של מאות אחוזים ומייצרת הכנסות, על פי הדיווחים, של עשרות מיליוני דולרים בשנה.  

 

תעודת זהות:

מייסדים: דניאל רמות ואורן שובל

 

שנת הקמה:2012

 

שנות עבודה בניו יורק: הקמנו את החברה בניו-יורק ובתל-אביב בו-זמנית. את השירות שלנו בניו-יורק השקנו ב- 2013.

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:ויה פיתחה סוג חדש של תחבורה שיתופית, שמעבר לאלטרנטיבה שהוא מהווה עבור ציבור הנוסעים, הוא מפחית עומסי תנועה וזיהום אוויר, אשר בניגוד לתחבורה הציבורית הקלאסית, אינו מצריך הקמת תשתיות יקרות והופך את העיר למקום טוב יותר לחיות בו.

החזון של ויה הוא לבנות את מערכת ההפעלה לתחבורה הציבורית של המחר. לא עוד מסלולים קבועים בזמנים קבועים, אלא רשת תחבורה דינאמית לגמרי, המתאימה את עצמה בזמן אמת לצרכי הנוסעים ולמצב התנועה. הנוסע מזמין נסיעה ומקבל בזמן אמת שיבוץ מיטבי לרכב הנקבע על פי קריטריונים כגון קרבת הרכב, מסלול הנסיעה המתוכנן על פי צרכי הנוסעים הנוכחיים ברכב ומצב התנועה. כך הנוסע מקבל שירות שהוא מהיר ונוח כמו מונית מחד, אך בעלות מאוד קרובה לזו של תחבורה ציבורית מאידך.

 

250 אלף משתתפים. ויה בניו יורק ()
250 אלף משתתפים. ויה בניו יורק

 

איך נולד הרעיון?

ההשראה לרעיון של ויה הגיעה ממוניות השירות בארץ. אורן חשב על כך שבאמצעות טכנולוגיה אפשר להפוך את מוניות השירות לאמצעי תחבורה הרבה יותר נוח ויעיל. במקום שמוניות השירות ייסעו במסלולים ובזמנים קבועים, אנו יכולים ליצור מערכת תחבורה דינאמית להמונים, אשר קובעת מסלולי נסיעה ומתאימה אותם לצרכי הנוסעים בזמן אמת בהתבסס על דאטה ואלגוריתמים מתוחכמים. דניאל שעבד אז בניו יורק קיבל טלפון מאורן. "הוא צלצל וסיפר לי על הרעיון. מיד חשתי וודאות שזה הכיוון אליו תתפתח התחבורה הציבורית, זה בלתי נמנע. היינו, ועודנו, משוכנעים שזו הזדמנות עצומה ושאין לנו ברירה אלא להשקיע את מלוא מרצנו וכוחנו בה".

 

 

מנכ"ל החברה, דניאל רמות ()
מנכ"ל החברה, דניאל רמות

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

השקענו חודשים רבים בלתקוף את הרעיון ובלוודא שהקונספט יכול לפעול מבחינה כלכלית. בנוסף, שקלנו מספר מועמדות לעיר בה נשיק את השירות לראשונה לפני שהחלטנו על ניו-יורק סיטי.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו-יורק מאוד מתאימה למודל שלנו, שטח המצריך צפיפות רבה של נסיעות. גם הרגשנו שכמו שאומרים: "if you can make it in NYC….."

 

אורן שובל. "אתה תמיד מרגיש שהיית יכול להגיע לתוצאות מהר יותר ()
אורן שובל. "אתה תמיד מרגיש שהיית יכול להגיע לתוצאות מהר יותר

 

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

ויה התחילה לנסוק מיד אחרי שהשקנו את השירות שלנו בניו-יורק. מהר מאוד צמחנו ממספר מצומצם של וואנים ב- Upper East Side ו- Midtown לאופן משמעותי בו תושבי ניו-יורק מתניידים בעיר.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

אם היינו יכולים לחזור אחורה בזמן, סביר להניח שהיינו מנסים לעשות את כל מה שעשינו, רק מהר יותר. בסטארט-אפ, המהירות היא קריטית, ובהסתכלות לאחור, אתה תמיד מרגיש שהיית יכול להגיע לתוצאות מהר יותר.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

137 מיליון דולר

 

מחפשים עובדים?

אכן, תמיד!

אנו מגייסים עבור תפקידים רבים ומגוונים – ראוhttps://ridewithvia.com/jobs/ - ותמיד מעוניינים באנשים מוכשרים במיוחד.

 

כתובת בעיר:

10 Crosby St.

New York, NY 10013

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל SOSA NY.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים