שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מרצדס וב.מ.וו חושפות סטיישנים. הראשונה מאד מהירה

    שתי יצרניות מכוניות היוקרה הציגו גרסאות סטיישן למכוניות סלון פופולאריות - סדרה E של מרצדס ו-5 של ב.מ.וו. האחת מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות

    מרצדס חושפת את ה-E63 AMG סטיישן, הטוענת לתואר הסטיישן המהירה בעולם עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, 0.2 שניות פחות מאודי RS6 "פרפורמנס", בדרך למהירות מרבית של 290 קמ"ש. גם תא המטען של המכונית, 640 ליטר, גדול מהתא המקביל של ה-RS6 (ב-75 ליטר). לדברי היבואנית, גרסת הסדאן תגיע לישראל באמצע השנה בעוד הסטיישן תוצע בהזמנה מיוחדת.

     

     

    בדומה לסדאן, גם הסטיישן מצוידת במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם מגדש כפול, והספק מרבי של 571 כ"ס, או 612 כ"ס בגרסת S. הוא משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה (MCT עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) ולהנעה כפולה-קבועה בלבד.

     

     

    בורר מציע ארבעה מצבי נהיגה (נוחות, ספורט, ספורט-פלוס והתאמה אישית) בעוד גרסת S מציעה מצב נוסף תחת השם רב המשמעות "מירוץ", המעביר יותר כוח לציר האחורי במטרה לחדד עוד יותר את התגובות. יש גם אפשרות לניתוק מוחלט של העברת הכוח קדימה (המופעל על-ידי מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה) על-מנת לאפשר החלקות כוח מרשימות. בנוסף בוצעו שינויים גם למערכת מיתלי האוויר, להגה, לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה (מכאני או אלקטרוני ב-S), ויש גם בלמים גדולים יותר שיוצעו כאופציה - תרכובת קרבון עם דיסק בקוטר 402 מ"מ.


     

    ב.מ.וו צנועה יותר וחושפת גרסת סטיישן (טורינג) לסדרה 5 שתוצע בארץ בהזמנה מיוחדת החל מהקיץ, מספר חודשים לאחר נחיתת סדרה 5 סדאן. היא תוצע עם אותם מנועי טורבו-בנזין 4 צילינדרים עם 252 כ"ס ב-530 הבסיסית (7 כ"ס יותר מה-528 היוצאת), ו-6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס (תוספת 34 כ"ס לעומת ה-535 המוחלפת). כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.


     

    כמו הסדאן, גם הסטיישן מתבססת על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים זהה (297.5 ס"מ) ודיאטה דומה (כ-100 ק"ג בהשוואה לדגם הקודם), תודות לשימוש באלומיניום. תא המטען מציע נפח של 570 ליטר, 40 ליטר יותר מגרסת הסדאן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים