שתף קטע נבחר

למכור לחו"ל באינטרנט: למה לא, בעצם?

באמצעות האינטרנט תוכלו, בקלות יחסית, להפוך את החנות הווירטואלית שלכם לחנות בינלאומית. הנה כמה טיפים, לפני שאתם יוצאים לדרך

בשיתוף דואר ישראל

 

האינטרנט הפך את העולם לכפר גלובלי אחד גדול, ומאפשר לנו לתקשר עם גולשים מכל היבשות וכמעט מכל מדינה. עבור סוחרים באינטרנט זה יתרון אדיר, ובייחוד עבור סוחרים ישראלים, שהודות לרשת, יכולים לפנות לשווקים רחבי היקף בהרבה מהשוק הישראלי, הקטן יחסית, וכך להגדיל את מחזור המכירות שלהם במידה משמעותית.

 

מוכרים ברשת - לכל הכתבות

 

במבט ראשון, פתיחת החנות האינטרנטית למכירה בחו"ל עלולה להיראות כעסק קצת מסובך. בפועל, עם זאת, זה יכול להיות די פשוט, כל עוד מבצעים את ההתאמות הנדרשות.

 

מכירה בחו"ל: מתאים או לא?

לדברי יעקב גזית, סגן סמנכ"ל תפעול לסחר חוץ וקשרים בינלאומיים בדואר ישראל, "כעיקרון, כל מוצר שעשוי לעניין צרכנים בחו"ל, מתאים למכירה בחו"ל באינטרנט, בייחוד אם הוא מוצע במחיר תחרותי".

 

לצד זה, מסביר גזית, כי הפצה של מוצרים מסוימים בחו"ל, בייחוד מוצרי מזון ומוצרים אורגניים, מצריכה אישורים מיוחדים מהרשויות במדינות שונות. הוא מציע לבדוק מבעוד מועד, אם ואילו אישורים נדרשים למוצרים שלכם, בכל אחת מהמדינות בהן אתם מעוניינים להפיץ אותם, ולהיערך בהתאם.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

עוד ממליץ גזית לבצע סקר שוק מקדמי, על-מנת ללמוד על מוצרים זהים או דומים שנמכרים ברשת.

 

יש סיכוי לישראלים?

ישראל היא אולי מדינה קטנה במזרח התיכון, אך כפי שמסביר גזית, היא נתפסת כבר מזה זמן בחו"ל כמדינה מתקדמת, והמוצרים המיוצרים בה זוכים להתעניינות גם בקרב תושבי מדינות רבות אחרות.

 

לכן, אין לכם שום סיבה לחשוש מהתעלמות או זלזול של גולשים בחו"ל, רק משום שאתם מוכרים מוצרים ישראל. להפך, יש לכם סיבה טובה להיות אופטימיים. לדברי גזית: "אנחנו מכירים לא מעט יצואנים וסוחרים ישראליים שמצליחים יפה בחו"ל, כולל סוחרים באינטרנט".

 

שילוח מעבר לים

כיום ניתן לגשר בקלות יחסית על המרחק הפיזי שמפריד בין המוצרים בישראל ללקוחות בחו"ל באמצעות שירותי שילוח מהיר.

 

לדברי גזית: "דואר ישראל מציע מספר ערוצי שילוח מתקדמים ומהירים לחו"ל, שבהם ה-EMS, EMS פלטינום ואקו פוסט. בערוצים אלה יכול בעל העסק לעקוב אחרי הפריטים עד הגעתם ליעד באמצעות הפורטל העסקי של הדואר".

 

שימו לב: שירות ה-EMS שפועל במרבית מדינות העולם מאפשר לשלוח מוצרים במשקל של עד 20 ק"ג לאותן מדינות, תוך ימי עסקים ספורים. מסלול ה-EMS פלטינום, כולל, נוסף על כך, שירות של שחרור המוצרים מהמכס בארץ היעד, ואילו ערוץ האקו פוסט, שפועל כיום ב-18 מדינות בעולם, מתאים למוצרים במשקל של עד שני ק"ג.

 

איך מתאימים את האתר?

באופן כללי, הכלליים הבסיסיים לבנייה ועיצוב של אתר מכירות שפונה לגולשים בחו"ל זהים לכללים שחלים על אתר מכירות שפונה ללקוחות בארץ. העיצוב צריך להיות איכותי ומזמין, והאתר צריך להיות נוח לתפעול ולהציג בבהירות את המידע שמעניין את הגולשים.

 

יעקב גזית  (צילום: יונתן בלום) (צילום: יונתן בלום)
יעקב גזית (צילום: יונתן בלום)

 

לצד זה, מדגיש גזית, חשוב שהטקסטים באתר שמכוון לגולשים בחו"ל יהיו כתובים באנגלית או בשפת מדינה מסוימת שאליה פונה האתר וגם שמחירי המוצרים יומרו למטבע המתאים. ניתן גם לפנות באותו אתר ללקוחות בישראל וללקוחות בחו"ל, אך במקרה כזה, מציע גזית, כדאי להציג את המוצרים גם בעברית ואת המחירים גם בשקלים.

 

כמו כן, לצורך מכירה בחו"ל רצוי ששם הדומיין של האתר, כלומר הכתובת שלו, יהיה באנגלית, ושהסיומת שלו תהיה הסיומת המקובלת בשמות של דומיינים עסקיים במדינה הרלוונטית, כמו לדוגמה הסיומת: com, שמקובלת כציון לעסק בינלאומי או אמריקני.

 

איך משווקים לזרים?

"הבדלים במיקום גיאוגרפי בין צרכנים לא טומנים בחובם בהכרח הבדלים בהעדפות של צרכנים ביחס לסוג מוצרים כזה או אחר. בעלי תחביב דומה ממדינות שונות עשויים, למשל, לחשוק באותם מוצרים ולחפש עליהם אותו סוג מידע", אומר גזית.

 

לכן, שיווק החנות והמוצרים בה צריך להיות ממוקד בייחודיות של המוצרים ושל המותג, בדיוק כמו בשיווק בקרב גולשים ישראלים.

 

עם זאת, יש, כמובן, לפנות לקהלי היעד באמצעים המתאימים. פרסום אתר החנות והמוצרים צריך להיעשות בשפה המתאימה ובערוצים שקהל היעד נחשף אליהם, מדגיש גזית.

 

כך לדוגמה, ניתן לפנות לבלוגרים מקומיים במדינת היעד כדי שיכתבו על המוצרים שלכם, להפיץ מודעות באתרים פופולריים במדינת היעד, וכמובן, להקים לאתר שלכם דף פייסבוק באנגלית או בשפה המקומית של מדינת היעד.

 

בשיתוף דואר ישראל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים