שתף קטע נבחר

"שלמה ארצי עזר לי ליצור את הסצנה האהובה עלי"

"מעבר להרים ולגבעות", סרטו החדש של ערן קולירין מגולל את סיפורה של משפחה בורגנית ממודיעין. "זה סיפור משפחתי ומקומי, אבל זה גם סיפורה של ארץ ישראל", משתף קולירין, ומרחיב על תרומתו של שלמה ארצי לסרט. וגם מגלה איזו סצנה ירושלמית צולמה בכלל בהמבורג, ולמה

סרטו השלישי של הבמאי ערן קולירין שיצא בסוף השבוע האחרון, "מעבר להרים ולגבעות", נוגע בלב ליבה של המשפחה הישראלית הבורגנית. דוד גרינבאום (אלון פדות) הוא אב לשני ילדים מתבגרים שחווה משבר אמצע החיים אחרי שהשתחרר משירות קבע ממושך בצה"ל. אשתו רינה (שירי נדב-נאור), היא מורה לספרות בתיכון שמחפשת חיים מרגשים יותר, בתו (מילי עשת), מעבירה את זמנה בהפגנות נגד הכיבוש ובנו עומרי, מדבר בגסות לאמו לאורך כל הסרט אך ברגע האמת מתגייס לטובתה. 

משבר אמצע החיים (צילום: אלינור נחמיה) (צילום: אלינור נחמיה)
משבר אמצע החיים(צילום: אלינור נחמיה)

"הסרט הוא על משפחה ישראלית לכאורה, חיי כל החברים בה עוברים שינוי לא צפוי שמאלץ אותם להתעמת עם הפחדים הגדולים שלהם ועם התשוקות הנסתרות שלהם". מספר קולרין. "הסיפור הוא מאוד ישראלי, מקומי ומשפחתי, אבל הוא גם סיפור על הארץ בה אנחנו חיים".  

 

 

במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :

רונן בן טל על "תיקון"

 

אחד הדברים הבולטים בסרט הוא הפסקול הארץ-ישראלי שמלווה אותו. "לקח לי הרבה זמן להתאהב מחדש במוזיקה העברית. במהלך השנתיים שבהן עבדתי על הסרט הסתובבתי עם פלייליטס אדיר של שירים עבריים, והקשבתי רק להם", מסביר קולרין. הזמר שלמה ארצי, ששיריו מושמעים רבות בסרט, תרם ליעוץ המוזיקלי: "לא רק שהוא נתן לנו אישור לצלם בהופעה שלו ולהשתמש בשירים שלו, הוא גם עזר לי למצוא את השיר המתאים בסצנה האהובה עלי". בסצנה המדוברת דוד מסיע את בתו לבית הספר ומבקש ממנה שתישאר איתו באוטו עד שהשיר שמתנגן ברדיו, "עוד אחד ודי", של ארצי יסתיים.


ערן קולירין  (צילום: אלינור נחמיה) (צילום: אלינור נחמיה)
ערן קולירין (צילום: אלינור נחמיה)
סצנה בולטת נוספת מראה תרגיל ירידה למקלטים בתיכון שבו רינה מלמדת. כמו בסרטיו הקודמים של קולירין, "ההתחלפות" ו"ביקור התזמורת", גם בסצנה הזאת נשזרו אלמנטים אמנותיים ברגע יומיומי מדכדך: "הטקס הזה שאנחנו מקיימים כל שנה הזכיר לי ריקוד שדיילות עושות במטוסים. כך נולד הקטע הזה, שהוא בעצם ריקוד הירידה למקלטים". מסביר קולרין את הבחירה האמנותית ששוברת את הרצף העלילתי בסרט.
 (צילום:אלינור נחמיה) (צילום:אלינור נחמיה)
(צילום:אלינור נחמיה)
  

"בסופו של יום הסרט הוא על בני אדם והוא מדבר על דברים שקורים לכל אחד בשלב כלשהו בחיים. כל אחת מהדמויות עושה מעשים בעייתים, אך יש הבנה חזקה של השגיאות האנושיות", מסכם קולרין.

  

עוד על העבודה עם השחקנים של "מעבר להרים ולגבעות" ולצילומים שהתקיימו בהמבורג מבלי שאף אחד שם לב, בכתבת הווידאו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי גולדמן
מילי עשת ב"מעבר להרים ולגבעות"
צילום: שי גולדמן
לאתר ההטבות
מומלצים