שתף קטע נבחר
 

ב.מ.וו i8 החדשה (2016-2017)

מכונית-על ירוקה, אוקסימורון אחד מרבים של המאה ה-21, שנועד לקדם את סדרת הדגמים החשמליים וההבירידיים של ב.מ.וו. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות-על.

דגם: קופה, 2 דלתות, 4 מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-550 אלף שקל ל-2016 משומשת, ועד 780 אלף שקל לחדשה.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

פרטים טכניים: מכונית-על ירוקה, אוקסימורון אחד מרבים של המאה ה-21, שנועד לקדם את סדרת הדגמים החשמליים וההבירידיים של ב.מ.וו. אחת המכוניות המתקדמות ביותר (טכנולוגית) שנמכרות בארץ, עם גוף שעשוי בחלקו מסיבי פחם אקזוטיים.

נתונים טכניים: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, שמפיקים יחד 362 כ"ס. תיבה אוטומטית, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה כפולה.

זיהום אוויר: 49 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 2 מ-15. למכונית שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות וסוגרת 250 קמ"ש, כן? גורמת לפורשה 911 להיראות לידה כמו משאית מק דיזל ישנה.

בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, גם להם לא היה לב (וכסף) לרסק אותה. 6 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות (ESC), התרעה על אי-שמירת מרחק ובלימה אוטומטית במהירות עירוניות.

שמירת ערך: השאלה הגדולה. כרגע מאבדת כ-25% בשנתה הראשונה, לא חריג למכונית ספורט, בין השאר על רקע יבוא אישי של עשרות מכוניות מהדגם, שחלקן נרכשו בחו"ל כמשומשות. תוכלו כבר לרכוש אחת בסביבות חצי מיליון שקל. נהנית מהטבה של 20% מס קנייה בלבד לעידוד רכבים היברידיים נטענים (פלאג-אין), שבלעדיה מחירה כחדשה ממריא לאזור ה-1.3 מיליון שקל. בסוף 2017 צפויה רשות המסים לבטל את ההטבה או להקטינה משמעותית, ואז מחירי המשומשות עשויים תיאורטית לעלות באופן חריג ביחד עם מחירי החדשות.

מה לבדוק לפני שקונים: חייבת טעינה מעמדת טעינה מנוהלת, כדי לנצל את מלוא פוטנציאל החיסכון. התקנת העמדה מחייבת חנייה פרטית וקבועה משלכם. היבואן מחויב לטפל בכם אם גם רכשתם רכב מייבוא אישי, אבל בדקו היטב את ההיסטוריה שלו ואת התאימות למפרט המקומי.

למי היא מתאימה: למהמרים מוטוריים, שוחרי איכות סביבה וסתם מי שאוהב שיסתכלו עליו ברחוב. וגם למעט שבאמת אוהבים נהיגה ספורטיבית.

למה כן: עשויה מחומרים של מעבורת חלל ומזכירה אותה עם הדלתות שמתרוממות מעלה. גם תא הנוסעים מרהיב ומאובזר. ביצועים מצוינים, התנהגות מהנה, והיא אפילו נוחה יחסית.

למה לא: המושב האחורי צפוף אפילו לילדים, הכניסה למושבים הקדמיים מחייבת כישורים אתלטיים, ומרוב מאמץ טכנולוגי התחושות בנהיגה מלאכותיות. אפילו צליל המנוע מופק בעיקר מרמקולים מיוחדים, ולא סתם מהאגזוז. נתון צריכת הדלק הרשמי, 47 ק"מ לליטר, דמיוני כמעט כמוה. אל תצפו ליותר מ-15 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים.

למחפשי מציאות: עשויה להיות גם השקעה כלכלית, עניין נדיר במכוניות. ניסאן R־GT חזקה, מהירה ואותנטית יותר. 911 קלאסית יותר.

שורה תחתונה: למרות כל השואו-אוף, מכונית מרתקת עם כיסוי ליומרות הספורטיביות.

ציון: 5 כוכבים

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים