שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    שופרסל: "היחידים שיכולים לתת תחרות אמיתית לסופר-פארם"

    רשת המזון הגדולה בישראל רוצה להחזיק גם ברשת ניו פארם. לטענת בכיריה זה טוב לצרכנים בישראל: "שופרסל מחפשת רווחיות מעבר לעוף ולעגבנייה, יש בארץ שחקן אחד שמנהל את שוק הפארם. "הורדנו מחירים, זה כבר לא שופרסל של לפני 2011"

    שופרסל הודיעה היום (ד') שדירקטוריון החברה אישר את מהלך רכישת ניו פארם, בהמשך לדיווח החברה לבורסה מהשבוע שעבר. שופרסל ציינה כי ניו-פארם, רשת קמעונאית בתחום הקוסמטיקה ובתי המרקחת, מפעילה כ-68 סניפים, ובעלת היקף מכירות שנתי של כ-700 מיליון שקל.

     

    בפרסום דו"חותיה הכספיים דיווחה שופרסל כי במהלך 2016 חלה עלייה של 3% בהכנסות, 9% ברווח הגולמי, זינוק של 71% ברווח הנקי השנתי שהסתכם ב-262 מיליון שקל וכן התחזקות של המותג הפרטי (21% ממכירות הרשת), צמיחה של מחלקות הגרין וצמיחה בקצב של יותר מ-10% של מכירות האונליין.

     

    באשר לניו-פארם, שופרסל לא סיפקה אומדן למחיר הרכישה, שכן המו"מ נמצא בראשיתו ואין כל ערובה שהצדדים יגיעו להסכם. כמובן שלהסכם שכזה נדרש אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

     

    היחידים שיכולים לתת תחרות אמיתית לסופר-פארם"

    "כל רשתות המזון הקמעונאיות בעולם המערבי מחפשות דרכים לצמוח, אי אפשר להסתגר בעגבניה ומלפפון", אמר ל-ynet יו"ר שופרסל, ישראל ברמן. "אפילו רשת קרפור לא חוצה היום את רף 2% רווח תפעולי. מי שרוצה להגיע לרווח חד ספרתי גבוה יותר, מבין שהוא חייב לעבוד במעגלים נוספים.

     

    "יכולות הניהול של שופרסל מוכחות ואנחנו היחידים שיכולים לתת תחרות אמיתית לסופר-פארם. זה אחד מהתחומים שנרצה להרחיבם. הדירקטוריון הביע תמיכה מקיר לקיר ברעיון, כי זו הדרך שלנו לשפר את הרווחיות.

     

    "למרות שמול מתחרים דומים לנו אנחנו במצב טוב, אבל זה לא מספק אף אחד. בנוסף למזון הקלאסי אנחנו נהיה גם במקומות אחרים. העולם השתנה, כללי המשחק השתנו והחיתוכים שהיו פעם כבר לא מה שקיים היום".

     

    מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, אמר ל-ynet: "עולם הקמעונאות כנראה ימשיך לעסוק בחיפוש רווחיות דרך העוף והעגבניה, אבל אין היום רשת בעולם שלא מחפשת פעילות נוספת לוויינית שתשיק לפעילות שלה.

     

    "תחום הפארם הוא בוודאי סינרגי לכל עולם קמעונאות המזון. מאחר ובארץ יש שחקן אחד שמנהל את השוק הזה, אנחנו חושבים שכניסה של שופרסל לעולם הזה עם היכולות שלה והעוצמה שלה, תביא לתחרות ולהוזלה ביוקר המחיה, זה טוב לצרכן וזה טוב לשופרסל".

     

    כן? סיטואציה של שני שחקנים גדולים תוריד מחירים לצרכן? ? גם מגה ושופרסל התחרו ביניהם פעם וזה לא הוריד מחירים.

    "עכשיו יש לך שחקן גדול שהמחירים שלו גבוהים. אז יהיו שניים. לפחות הוכחנו מ-2014 שהורדנו מחירים. זה כבר לא שופרסל של לפני 2011".

     

    אמרת שסופר-פארם יקרה אבל יש לה מתחרים לא רק בפארם, גם רשתות המזון מתחרות במוצרי הפארם.

    "יש להם עוצמה בעולם הפארם, מעצם זה שיש שחקן

    ישיר אחד מולם - ניו פארם. אנחנו נהיה שחקן משמעותי מולם ואני בטוח שזה יתרום לציבור הלקוחות. סופר-פארם זו חברה נהדרת שנדע להתמודד איתה ולעשות טוב לציבור הלקוחות".

     

    תוכלו להיכנס לקניונים שסופר פארם נמצאת בהם? יש לרשת הסכמי בלעדיות.

    "כשנגיע לרגע האמת נדע איך להתנהג שם. זה מוקדם מדי. אני מאמין ובטוח שברגע שנגיע להבנות מסחריות. בתקווה שהממונה על ההגבלים תאשר את הפרויקט הזה, אני מאמין שנדע להתמודד עם הדברים האלה".

     

    אתם רוצים לרכוש את ניו פארם כי מחלקות הפארם שלכם לא מצליחות?

    "להיפך זה ישלים אחד את השני ויעצים את המהלך שלנו".

     

    מתי הרכישה תתבצע? במידה והרשות תאשר את המהלך.

    "אם יהיה לנו הסכם מסחרי והרגולציה תאשר זה אמור להיות עוד השנה. מוקדם מדי רק עכשיו נכנסים למו"מ".

     

    למה אתה חושב שניו פארם לא מצליחה?

    "העוצמה של שופרסל והמקצוענות של שופרסל תביא לנו את היכולת לשפר את הביצועים של ניו פארם. יש לנו מועדון לקוחות מפואר שימשיך לתרום תרומה מהותית להצלחת ניו פארם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים