שתף קטע נבחר

בקשת לתביעה ייצוגית: הונדה אינסייט מגזימה עם השמן

צריכת שמן מוגזמת בהונדה ההיברידית מובילה לשיפוץ מנוע, בדרך כלל אחרי תום האחריות, אלא שהיבואן מסרב לשאת בעלויות. יבואנית הונדה: "נגיב בבית משפט". מגעים לפיצוי הבעלים ולביטול התביעה

דגמי הונדה אינסייט ההיברידיים מהשנים 2014-2012 סובלים מכשל במנועיהם, הגורם להם לצרוך שמן בכמויות מוגזמות. לעיתים אף יש צורך בהחלפה או הוספה של הנוזל בכל 2,000 ק"מ, במקום אחת לשנה או כל 15 אלף ק"מ כמקובל.

הבעיה חמורה במיוחד, משום שהיא מתגלה בדרך כלל לאחר שהרכב נסע בין 75,000 ל־90,000 ק"מ ומעלה.

 

הונדה אינסייט - צריכת שמן מוגברת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
הונדה אינסייט - צריכת שמן מוגברת(צילום: רועי צוקרמן)

 

עד אז, מרבית כלי הרכב סיימו את תקופת האחריות, ולכן בעליהם נדרשים לשלם אלפי שקלים בעבור החלפת סט הבוכנות. הבעיה מביאה גם לתוצאות לוואי כמו צריכת דלק מוגברת, זיהום אוויר ושחיקה של חלקים נוספים ברכב, כמו גל הארכובה. כך עולה מבקשה לתביעה ייצוגית שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל־אביב עורכי הדין דן אשכנזי ודיקלה ברנס.

 

בישראל נמכרו כ-3,400 דגמי אינסייט מאותן שנים, ועורכי הדין תובעים מיבואנית הונדה, מאיר חברה לרכב, 50 מיליון שקל. לדבריהם, חלק מהמכוניות הספיקו כבר לעבור יד, כך שיותר מבעלים אחד נאלצו לשאת בעלויות התיקון והחלפות השמן התכופות, שביחד עם ירידת הערך מסתכמות לפי חישוביהם ב-10,000 שקל לכל בעל רכב.

 

לפי התביעה, גם כאשר התופעה מתגלה בזמן שהרכב עדיין באחריות (שניתנת לשלוש שנים), מנסה היבואנית "לתקנה" באמצעות הוספה תדירה של שמן ולא באמצעות תיקון ממש במנוע, כך עד שהרכב יסיים את תקופת האחריות. לפי חוות דעת מומחה שצורפה לתביעה, גם התיקון שמבצעת לבסוף היבואנית, לרוב בתשלום, אינו מספיק ויש לשפץ חלקים נוספים במנוע ולא להסתפק בהחלפת בוכנות עליה גובה חברת מאיר קרוב ל-6,000 שקל.

 

לתביעה צורף תצהיר של שי, בעלים של אינסייט 2012, שנרכשה מחברת הליסינג הרץ, שבבעלות מאיר. לדבריו, לאחר 2,000 ק"מ נדלקה לראשונה נורית שמן מנוע והוא נכנס למוסך להוסיף את החסר. לאחר שהדבר חזר על עצמו במרווחים של 1,000 עד 2,000 ק"מ, הוא ביקש מהרץ את פירוט היסטוריית הטיפולים של הרכב וגילה שהנהג שהחזיק בה בליסינג התלונן 4 פעמים על תקלה של נורית שמן דולקת, דבר המצביע על תקלה מתמשכת של צריכת שמן מוגברת.

 

מנהל העבודה במוסך הונדה הבהיר לו שהתיקון מבוצע על חשבון החברה רק ברכבים שטרם עברו 3 שנים או 100 אלף ק"מ מאז נרכשו כחדשים. לפי התביעה, הוא גם הודה שכבר ביצע החלפת קיט בוכנות בעשר מכוניות אינסייט, וזאת במוסך אחד של הונדה. שי איתר כבר 7 בעלי אינסייט שסובלים מהבעיה.

 

גם באתרי אינטרנט בחו"ל, בעיקר בארה"ב שהייתה שוק מרכזי עבור המשפחתית ההיברידית, ישנן תלונות רבות על צריכת שמן מוגזמת של האינסייט. ל"ממון" נודע שלמרות שההליכים לאישור התביעה נמשכים, הצדדים מנהלים מגעים על יישוב התביעה עוד בטרם משפט, באמצעות גיבוש הסדר לפיצוי בעלי האינסייט. מחברת מאיר, יבואנית הונדה, נמסר כי: "מאחר שמדובר בהליך משפטי התלוי ועומד בפני בית המשפט, הרי שעמדתנו תובא במסגרת ההליך המשפטי".

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
הונדה אינסייט- מה עם השמן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים