שתף קטע נבחר

גם הבוקר: עומס ברכבת ובהיסעים עקב סגירת תחנת השלום

בהיסעים שיצאו מתחנת סבידור מרכז ארכה נסיעה לתחנת ההגנה 18 דקות, אבל נוסעים רבים נאלצו לעמוד במהלכה. גם בכיוון ההפוך הורגשו עומס וצפיפות: נסיעה מתחנת ההגנה ועד סבידור מרכז ארכה יותר מחצי שעה

 

 

 

הבוקר השני של סגירת תחנת רכבת השלום עמוס גם הוא: תנועת נוסעים ערה הורגשה ביתר תחנות הרכבת. אלפי נוסעים עשו את דרכם גם באמצעות מערך ההיסעים שהעמיד משרד התחבורה בין תחנות הרכבת ההגנה, השלום וסבידור מרכז.

 

בהיסעים שיצאו מתחנת סבידור מרכז נראה כי הצליחו במידה מסוימת לעמוד בעומס הנוסעים. נסיעה לרכבת ההגנה ארכה הבוקר (יום ג') 18 דקות אבל נוסעים רבים נאלצו לעמוד במהלך הנסיעה. גם בכיוון ההפוך הורגשו עומס וצפיפות בכמות הנוסעים. במסוף ההגנה השאטלים יצאו בזה אחר זה גדושים בנוסעים ואחרים נאלצו להמתין כמה דקות לשאטל הבא. נסיעה מתחנת ההגנה ועד סבידור מרכז ארכה יותר מ-30 דקות.

 (צילום: אסף זגריזק) (צילום: אסף זגריזק)
(צילום: אסף זגריזק)

 (צילום: אסף זגריזק) (צילום: אסף זגריזק)
(צילום: אסף זגריזק)

עולים לשאטל בתחנת ההגנה תל אביב ()
עולים לשאטל בתחנת ההגנה תל אביב
 

עמי מרחובות עשה את דרכו לתחנת ההגנה. "רצתי מהרכבת כדי להספיק להגיע לשאטל וטוב שכך, כי יש עומס גם בכביש וגם בתור לשאטל. זה יותר מחצי שעה נסיעה, זה מטורף, זה לא פתרון טוב בכלל. דווקא הנסיעה ברכבת הייתה בסדר גמור". הוא ציין עוד, "חפירות זה לא משחק ילדים, אני מקווה שלא יהיו הרבה סגירות כאלה ושידעו להשתפר". נוסעת אחרת הוסיפה: "זו הייתה נסיעה צפופה מאוד, גדושה בנוסעים ודי ארוכה. לקח יותר מחצי שעה להגיע מההגנה לסבידור".

 

לעומתם דווקא עינת הייתה שבעת רצון: "הם עושים הרבה כדי שיהיה נוח ואין ברירה אחרת. כל אחד צריך לתרום כדי שיהיה כאן יותר טוב".

 

אתמול הופסקה התנועה הישירה של הרכבות בין צפון הארץ לדרומה בגלל סגירת תחנת השלום, מהעמוסות והמרכזיות בישראל, לצורך כריית הקו האדום של הרכבת הקלה שתעבור מתחת למסילות. במשרד התחבורה וברכבת הציעו לנוסעים פתרונות שונים, בהם מערך היסעים (שאטלים) בחינם מתחנות אחרות בתל אביב ואוטובוסים בחינם מתחנת סבידור מרכז (ארלוזורוב) לנתב"ג. 

 

תחנת השלום תישאר סגורה עד ליום ראשון בשעה 5:00 בבוקר. ממשרד התחבורה נמסר כי השירות, הנקרא קו 777, יופעל ללא עלות בין התחנות התל אביביות ההגנה, השלום וסבידור מרכז. הקו ייצא בתדירות גבוהה ובשיטת "מלא וסע", ויעבור במיקומים הבאים: תחנת ההגנה (מסוף החרש), תחנת השלום לכיוון דרום (בפינת דרך בגין/גבעת התחמושת לכיוון דרום), תחנת השלום לכיוון צפון (בפינת דרך בגין/גבעת התחמושת לכיוון צפון) ובתחנת סבידור מרכז (בתחנת קווים 20 ו-21 של חברת דן).

 

תדירות השאטלים תנוהל באופן הבא: בין השעות 9:00-6:00 "מלא וסע", בין השעות 15:00-09:00 בכל 10 דקות, בין השעות 19:00-15:00 "מלא וסע", ובין השעות 23:00-19:00 בכל 10 דקות.

 

בנוסף למערך ההיסעים יופעל גם קו רכבת ייעודי במסלול עוקף תל אביב, בין נהריה לבאר שבע, בשני הכיוונים. הקו יעבור בנהריה, תחנות חיפה, הרצליה, לוד, רמלה, קריית גת, להבים-רהט, ותחנות באר שבע. בכל עת ניתן גם להתעדכן בכל הפרטים באתר רכבת ישראל, בפייסבוק, באפליקציה או במוקד שירות הלקוחות *5770.

 

כמו כן יופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום, כל היום, בין תחנת סבידור מרכז לנמל התעופה בן גוריון בשני הכיוונים. במשרד התחבורה הדגישו כי גם שירות האוטובוסים הבינעירוניים יתוגבר אל תל אביב וממנה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים