שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    וולוו XC60 החדש נחשף - בישראל בסוף השנה

    רכב הפנאי הוותיק והמצליח עבר שינוי של ממש במטרה להפוך למיני XC90, ולחזק עוד יותר את מעמדו בשוק. יגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

    וולוו חושפת את ה-XC60 החדש, רב המכר יוצא הדופן של היצרנית השוודית, אשר לא פחות מ-160 אלף יחידות ממנו נמכרו ברחבי העולם במהלך 2016, שנת השיווק האחרונה של הדגם היוצא. כמות המייצגת כ-30% מסך הייצור של היצרנית. מחברת מאיר, יבואנית המותג, נמסר כי ה-XC60 צפוי לנחות כאן לקראת סוף 2017.

     

     

    הדור השני של ה-XC60 מתבסס על פלטפורמת SPA המשותפת לאחיו הגדול, ה-XC90. הוא ארוך ב-6 ס"מ (468.8 ס"מ) מקודמו, רחב ממנו ב-1.1 ס"מ (190.2 ס"מ) ונמוך ב-5.5 ס"מ (165.8 ס"מ). השינוי הדרמטי ביותר מבחינת מידות הוא צמיחתו של בסיס הגלגלים בלא פחות מ-9.1 ס"מ משמעותיים (286.5 ס"מ), האמורים לסייע לשיפור משמעותי במרחב המחייה לנוסעים. תא המטען גדל ב-10 ליטר ל-505 ליטר בסך הכל.

     

     

    העיצוב החיצוני מיישר קו עם הקו העדכני של וולוו הכולל יחידות תאורה קדמיות בעיצוב הפטיש הנורדי, ואחוריות המעוצבות כבומרנג. גם עיצוב הפנים מוכר מדגמי החברה העדכניים עם לוח מחוונים דיגיטאלי, מתג התנעה בצורת ברז בין המושבים ומסך גדול בקונסולה המרכזית המאפשר מיעוט מתגים וכולל כעת גם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות כעת גם אפשרות לנהיגה חצי-אוטונומית בשילוב בין בקרת השיוט האדפטיבית לשמירה על נתיב באמצעות היגוי אקטיבי עד מהירות של 130 קמ"ש.

     

     

    כל המנועים בתצורת 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר; טורבו-דיזל בשתי רמות הספק - 190 כ"ס ב-D4 או 235 כ"ס ב-D5 - וטורבו-בנזין עם 254 כ"ס ב-T5 ומגדש-על וטורבו עם 320 כ"ס ב-T6. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. גרסאות בסיס עם הנעה קדמית יוצעו בעתיד.

     


    הגרסה הבכירה היא ה-T8 המשלבת בין מנוע הבנזין מוגדש המניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי המניע את האחוריים. התפוקה המשולבת עומדת על 407 כ"ס ומאפשרת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים