שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רשות המסים מחפשת את ההכנסות של גוגל ופייסבוק
    הרשות החלה בתקופה האחרונה לבחון את היקף הפעילות של חברות בינלאומיות באמצעות הלקוחות שלהן - חברות הפרסום - זאת במטרה לקבוע את היקף הפעילות שלהן בארץ. על פי היקף הפעילות, ניתן יהיה לקבוע מה המס שצריכות החברות לשלם בארץ

    רשות המסים החלה בתקופה האחרונה לבחון את היקף הפעילות של חברות בינלאומיות כמו גוגל ופייסבוק באמצעות הלקוחות שלהן - חברות הפרסום - במטרה לקבוע את היקף הפעילות שלהן בארץ. על פי היקף הפעילות, ניתן יהיה לקבוע מה המס שצריכות החברות לשלם בארץ.

     

    נכון להיום, פועלות החברה לכאורה מחו"ל, ולכן לא משלמות מע"מ על העסקים שלהן בארץ. להיקף הפעילות בארץ יש השפעה כמובן על היקף ההכנסות המשויך לישראל ומכאן גם למס החברות שהן משלמות. חברות הפרסום השונות רוכשות מהן את האפשרות לפרסם בפלטפורמות הרלוונטיות, ועל כך אמורה להעביר החברה מע"מ למדינה.

     

    באפריל שעבר רשות המסים פרסמה חוזר המפרש את החוק הקיים באופן הקובע כי חברות בינלאומיות יידרשו לשלם מס הכנסה בארץ על החלק שניתן לשייך לארץ מתוך ההכנסות שהן מפיקות בארץ (שכן חלק מההכנסות שלהן בארץ ניתן לשייך לשיווק או פיתוח בחו"ל). התנאי לתשלום מס ההכנסה בארץ הוא קיום של "מוסד קבע" (ככל שהחברה רשומה במדינה עמה יש לישראל אמנת מס). אותן חברות גם יחוייבו לפתוח תיק עוסק ולשלם מע"מ בארץ בתנאי שיש להן נוכחות עסקית דיגיטלית ממשית בארץ - וזו למעשה הפרשנות החדשה שהוסיפה הרשות לחוק הקיים.

     

    החוזר הופץ בעקבות המלצות של ארגון ה-OECD במסגרת פרויקט ה-BEPS (שחיקת בסיס המס והסטת רווחים) שעסקו בחלוקת רווחים בין המדינות השונות. עד כה ככל הנראה טרם הוצאו שומות מס לחברות הגדולות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים