שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית נגד גט טקסי: 400 מיליון ש'

לקוח של החברה טוען שברוב מוחלט של נסיעות בין ערים, היא מאפשרת תשלום על נסיעה לפי מונה בלבד, למרות שקיים גם מחירון אחיד של משרד התחבורה לנסיעות בין עירוניות. התוצאה: הלקוח משלם ביוקר. החברה מסרה בתגובה: "פועלים בהתאם להוראות הדין"

חברת גט (Gett, לשעבר גט טקסי) לא מאפשרת נסיעה לפי מחירון אחיד ברוב הנסיעות הבין עירוניות ובכך גורמת ללקוחותיה לשלם ביוקר, כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהגיש לקוח של החברה. הלקוח טוען שהחברה מאפשרת נסיעה לרוב היעדים הבין עירוניים במונה בלבד, למרות שיש מחירון אחיד של משרד התחבורה לנסיעות בין עירוניות . גובה התביעה: 400 מיליון שקל - שווי הפיצוי המוערך ללקוחותיה שנוסעים בנסיעות בין עירוניות ולא יכולים לשלם לפי מחיר המחירון. 

הטענה: לא מאפשרת נסיעות לפי מחיר המחירון המפוקח של משרד התחבורה, ברוב המקרים. גט טקסי ()
הטענה: לא מאפשרת נסיעות לפי מחיר המחירון המפוקח של משרד התחבורה, ברוב המקרים. גט טקסי

 

בבקשה לתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל בך ועו"ד רון לדרמן ממשרד עורכי-הדין בך, לדרמן ושות', לבית-המשפט המחוזי מרכז, נטען כי גט לא מאפשרת לבחור באמצעות האפליקציה את האפשרות לדרוש כי התשלום בגין הנסיעה ישולם על פי התעריף האחיד שנקבע במחירון משרד התחבורה (בתוספת לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחיר נסיעה) במוניות, התשע"ז - 2016), ברוב הנסיעות לגביהן קיים מחיר מחירון של משרד התחבורה. מחירון זה קיים כיוון שמחיר הנסיעה במונית מפוקח על-ידי המדינה.

 

בבקשה לתביעה נאמר שמחובתה של גט ליידע את חברי הקבוצה המיוצגים בתביעה, אודות האפשרות לדרוש כי הנסיעה תתבצע במחיר הנקוב במחירון משרד התחבורה, וליידע מהו המחיר, בכל נסיעה בה קיים מחיר מחירון של משרד התחבורה. כמו כן עליה לוודא כי נהגי המוניות מטעמה, מציעים ומאפשרים לחברי הקבוצה לדרוש כי מחיר הנסיעה יהיה המחיר הנקוב במחירון משרד התחבורה, בכל נסיעה לגביה קיים מחיר מחירון כזה.

מחיר נסיעה לפי מונה: פ"ת - נתב"ג - 168 שקל בגט טקסי. אין אפשרות לשלם מחיר מחירון שעמד על 96 שקל ביום ו-87 שקל בלילה (לאחרונה המחירים עלו ב-4%) ()
מחיר נסיעה לפי מונה: פ"ת - נתב"ג - 168 שקל בגט טקסי. אין אפשרות לשלם מחיר מחירון שעמד על 96 שקל ביום ו-87 שקל בלילה (לאחרונה המחירים עלו ב-4%)

מחיר המחירון למסלול פ"ת-נתב"ג ולכיוון ההפוך ()
מחיר המחירון למסלול פ"ת-נתב"ג ולכיוון ההפוך

 

אי אפשר לשלם מחיר מחירון בנסיעה מגבעתיים לת"א: 33-28 ש'

בבקשה מפורטים יעדי נסיעה לגביהם נטען כי: "הנסיעה על פי המחירון הינה תמיד, או כמעט תמיד, זולה משמעותית מאשר נסיעה על פי מונה, ואשר גט בוחרת, במכוון, שלא לאפשר נסיעה ביניהם על פי מחירון משרד התחבורה".

 

למשל, התעריף האחיד של נסיעה מגבעתיים לת"א, על פי מחירון משרד התחבורה, הינו 33 שקל בנסיעת לילה ו-28 שקל בנסיעת יום, אך החברה לא מאפשרת לנוסעים לשלם לפי תעריף זה, כך נטען, אלא רק לפי מונה.

 

התעריף האחיד של נסיעה מבת-ים לת"א, על פי מחירון משרד התחבורה, הינו 50 שקל בנסיעת לילה ו-49 שקל בנסיעת יום, אך החברה לא מאפשרת לנוסעים לשלם לפי תעריף זה, כך נטען, אלא רק לפי מונה.

 

התעריף האחיד של נסיעה מראשל"צ לת"א, על פי מחירון משרד התחבורה, הינו 75 שקל בנסיעת יום ו-80 שקל בנסיעת לילה, אך החברה לא מאפשרת לנוסעים לשלם לפי תעריף זה, כך נטען, אלא רק לפי מונה.

 

טענה: הנסיעות לפי מונה עולות יותר

המבקש לתבוע טוען שנסע ב-7 בפברואר 2017 בשעה 9:44 מפ"ת לת"א ושילם על הנסיעה 96.5 שקל, בעוד שמחיר המחירון של משרד התחבורה לנסיעה זו הינו 64 שקל. כלומר, נגבה ממנו סכום הגבוה ב-32.5 שקל מעבר לתקרת המחיר שקובע מחירון משרד התחבורה.

 

הוא מפרט נסיעות נוספות שעלו לו ביוקר משום שמחירן חושב על פי פעימות מונה. למשל נסיעה ב-11:07 באותו יום מת"א לר"ג - עלתה לו 58.7 שקל בעוד שמחיר המחירון לנסיעה זו הינו 39 שקל.

 

כשנסע ב-14:09 בצהריים, מקרית אונו לתל אביב, הוא שילם 80 שקל, בעוד שמחיר מחירון משרד התחבורה לנסיעה זו הינו 50 שקל.

 

הוא התקשר לשירות הלקוחות לשאול לפשר הסירוב לתמחר את הנסיעות במחיר מחירון. לטענתו נאמר לו כי מדובר "בשיקולים עסקיים" וכי הסיבה היא "שכיחות" של הנסיעות ליעדים מסוימים.

   

יש יעדים שכן ניתן לשלם בהם מחיר מחירון דרך האפליקציה

נכתב כי: "מנגד, גט בוחרת כן לאפשר לבצע את הנסיעות על פי מחירון משרד התחבורה רק לחלק מן היעדים שנוקב מחירון משרד התחבורה (שעל פניו משקפים נסיעות ארוכות ויקרות יחסית), כמו למשל נסיעה מת"א לירושלים,שמחירה על פי האפליקציה, ובהתאם למחירון משרד התחבורה - 284 שקל, ונסיעה מת"א לחיפה, שמחירה על פי האפליקציה, ובהתאם למחירון משרד התחבורה - 420 שקל.

 

עבור יעדים כגון אלה קופץ חלון המציע את מחיר המחירון של משרד התחבורה. ניתן לאשר או לדחות מחיר זה. כאמור לגבי רוב היעדים אין בקשת אישור כזאת וניתן לשלם לפי מונה בלבד.

 

החברה: "על פניה הבקשה נראית כחסרת בסיס"

התביעה הוגשה בטענה להטעיה ולהתעשרות על חשבון הלקוחות. בכתב הבקשה נכתב כי "העובדה שגט מונעת ממשתמשי האפליקציה את האפשרות לשלם עבור נסיעות את המחיר האחיד בהתאם למחירון משרד התחבורה (תוך שהיא גם מטעה את ציבור חברי הקבוצה), גורמת לכך שחברי הקבוצה משלמים עבור נסיעות המוזמנות באמצעות האפליקציה ליעדים אלה סכומים הגבוהים בעשרות אחוזים, עד כדי פי 2 ויותר, ביחס למחירון משרד התחבורה (זאת, בנוסף לאי אכיפת הדין על הנהגים הפועלים עמה).

 

"בית המשפט הנכבד יתבקש לאכוף על המשיבה לתקן את התנהלותה, לאפשר לציבור לקוחותיה לממש את הזכות המוקנית להם על פי דין, ולפצות את חברי הקבוצה בגין הנזקים שנגרמו וייגרמו עד לתיקון ההתנהלות, כמו גם להשיב את שווי התעשרותה של גט-טקסי כתוצאה מהתנהלותה העוולתית".

  

מגט נמסר בתגובה: "החברה לומדת את פרטי הבקשה, אשר על פניה נראית כחסרת בסיס, והיא תגיב לגופו של עניין בבית המשפט. חברת GETT פועלת בהתאם להוראות הדין ותמשיך להעניק לכלל לקוחותיה שירות אמין, מתקדם ומוביל, כפי שעשתה ועושה מיום היווסדה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ‏גילה אמית-רזין
עו"ד מיכאל בך
צילום: ‏גילה אמית-רזין
צילום דן
עו"ד רון לדרמן
צילום דן
מומלצים