שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כל הביצים בסמארטפון אחד: ההזדמנות האחרונה של LG
    הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך הקונספט, העיצוב, הייצור והשיווק של מכשיר הדגל החדש מבית LG במגרש הביתי שבסיאול, מוכיחה שלפעמים דרוש הרבה יותר ממוצר חזק כדי לפצח את אחד השווקים הטכנולוגיים היותר תחרותיים – ולעמוד בשורה הראשונה עם מותגי פרימיום
    מה דרוש כדי להוציא מוצר מצליח באחד השווקים הטכנולוגיים הכי תחרותיים שקיימים היום? התהליך הזה לא מסתכם במכשיר עצמו, אלא מתפרש על פני תחומים שונים: ההבנה שטלפונים חכמים הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר ממוצר צריכה – ניכרת בכל אחד מהשלבים האלה, החל מהרמה הקונספטואלית, דרך הפרטים הטכניים הכי קטנים, העיצוב, חוויית המשתמש, השירות, השיווק וביסוס המותג.

     

    פס הייצור של ה-G6 (צילום: יח"צ LG) (צילום: יח
    פס הייצור של ה-G6(צילום: יח"צ LG)

     

    עבור LG הקוריאנית, כל אחד מהשלבים הללו הוא אתגר שיש לכבוש מחדש. הם כבר היו על דרך המלך, עם נתח שוק בישראל של קצת יותר מ-20 אחוזים, צמודים מאוד למתחרה מבית – סמסונג, ויחד עם אפל השלישייה הזו הובילה את שוק מכשירי הפרימיום בארץ. אבל צירוף של נסיבות זרק אותה אחורה: זה התחיל עם כניסתם של מותגים סיניים שהציעו מכשירים זולים באופן משמעותי ופנו לקהל יעד פרקטי יותר, המשיך עם תקלת ה"BootLoop" במכשירי ה-G4, שהוציאה אותם מכלל תפקוד יום בהיר אחד, ונחתם בחוסר לקיחת אחריות של החברה ובתחושת מועקה בקרב הלקוחות.

     

    עכשיו, LG מנסה לתקן. לא רק באמצעות מכשירים חדשניים, אלא גם ברמת הלקוחות. בשנה שעברה השיקו את ה-G5, מעין דגם מודולרי שהגיע עם "חברים" – תוספים חיצוניים למכשיר, והתברר כגימיק שלא ממש הצליח להרים את רף המכירות. עכשיו, עם השקת ה-G6 המדובר, נראה שמבחינת החברה זהו צ'אנס אחרון לתפוס מקום בשורה הראשונה של מכשירי הפרימיום, לצד המתחרות העקביות אפל וסמסונג.

     

     

    צפו בתהליך עיצוב תמונת הטפט של ה-G6

    צפו בתהליך עיצוב תמונת הטפט של ה-G6

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הם ויתרו על הסוללה הנשלפת – שהייתה במשך שנים אלמנט ייחודי שהבדיל אותם מהמתחרות, זנחו את הגימיק המודולרי וייצרו את המכשיר הראשון עם יחס מסך של 2:1, צר יותר, מוקפד ומעוצב יותר. בנוסף, בחרו במעבד מסוג סנאפדרגון 821 של קוואלקום – בחירה שהובילה להרמת גבה בהתחשב בעובדה שהדגם החדש, 835 כבר נמצא בפתח. ואם זה לא מספיק, בחרו ב-LG בישראל כמדינה השנייה בעולם שבה יושק המכשיר החדש – מיד אחרי המגרש הביתי של קוריאה.

     

    מקווים להוביל את השוק

    בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, LG מחזיקה במספר קומפלקסים, מפעלים ומעבדות, ומעסיקה כ-10,000 עובדים. לרגל ההשקה של ה-G6, הוזמנו קומץ עיתונאי טכנולוגיה לסייר במתקני LG ולקבל הצצה מקרוב על תהליך הייצור, העיצוב והשיווק של המכשיר, וגם הסבר לגבי כמה מהבחירות שנעשו לגביו. ככלל, נראה ש-LG מאוד מושקעת ומאמינה במוצר החדש שלה, שמקבל הפעם גם שיווק אגרסיבי יותר ומיתוג שמקווה לקרוץ לפלחי שוק חדשים – כדי להחזיר באופן סופי את החברה למירוץ הפרימיום.

    הלקוחות רוצים מכשיר עמיד למים ואבק (צילום: יח"צ LG) (צילום: יח
    הלקוחות רוצים מכשיר עמיד למים ואבק(צילום: יח"צ LG)

     

    "יש לנו סיבה להאמין שהמתחרות שישיקו טלפונים חדשים גם בחודש הבא וגם בספטמבר – יציגו מכשירים בעלי יחס מסך זהה לשלנו", אומר יאן וואנג, מנהל תכנון ופיתוח המוצר של G6, כשהוא רומז בעדינות לשמות החברות המתחרות. "במובן הזה, אנחנו שמחים להיות הראשונים שיוצאים עם דגם כזה לשוק". המיקוד במסך כפיצ'ר המרכזי הוא לא מקרי. אשלי מון, מנהלת מכירות בכירה במחלקת המובייל של LG באפריקה ובמזרח התיכון, מסבירה כי המחקר המקדים שנעשה בקרב משתמשים הצביע על צורך הולך וגובר במסך גדול ונוח, לצד מכשיר צר שאפשר לעבוד איתו ביד אחת. "אנחנו לא מדמיינים את הלקוחות שלנו, אנחנו הולכים ושואלים אותם מה הם רוצים, מה אפשר לשפר, מה יהיה יותר נוח עבורם – ולפי המחקרים האלה יושבים לחשוב על הקונספט של המכשיר. זו גם הסיבה שהחלטנו לזנוח את הסוללה הנשלפת – כי אם זה היה חשוב ללקוחות בעבר, היום חשוב להם יותר לקבל מכשיר עמיד נגד מים ואבק".

     

    מדגמנים סוללה בטוחה במעבדה (צילום: יח"צ LG) (צילום: יח
    מדגמנים סוללה בטוחה במעבדה(צילום: יח"צ LG)

     

    גם הבחירה במעבד שאינו מהדגם החדש ביותר – היא בחירה מושכלת. "לכל בחירה שאנחנו עושים עם המכשיר יש איזשהו מחיר", מסביר וואנג. "אם אנחנו רוצים מכשיר צר שלמעלה מ-80 אחוזים ממנו הם מסך – אנחנו מוכרחים לעשות בחירות טכניות שיאפשרו את זה. אם אנחנו רוצים שהסוללה לא תתחמם ותתלקח – אנחנו מוכרחים לוותר על משהו. במקרה של המעבד, בחרנו ללכת עם דגם שכבר הוכיח את עצמו, שאנחנו בטוחים בו, ולא עם הדגם הכי חדש בשוק – שעלולות להתגלות בו בעיות בהמשך הדרך".

     

    על פס ההרכבה הסופי של המכשיר עובדות רק נשים. ב-LG מסבירים שזו בחירה שנובעת מהעובדה שלנשים יש ידיים קטנות יותר, ושבפסים שבהם הועסקו גברים בעבר התגלו הרבה יותר ליקויים, בכ-20 אחוזים. במחלקת בדיקות תקינות החומרה – עוברים המכשירים התעללות שלא תבייש את האינקוויזיציה: הם מוטחים, מופלים בזוויות שונות, נדקרים, נמעכים ומה לא. בחדר רועש במיוחד מחוברים עשרות רבות של מכשירים מדגמים שונים, שפועלים ברציפות בין שלושה לשישה חודשים לפחות, כדי לוודא שלא מתגלות בעיות שנוגעות לתפקוד רציף.

     

    עניין של טיימינג

    במעבדת בטיחות הסוללה – היא נמעכת, מתרסקת ומוצתת שוב ושוב – כדי לוודא שגם אם מישהו יחליט לשרוף את המכשיר שלו – הסוללה לא תתפוצץ ותגרום נזק משמעותי. ככלל, נראה שב-LG מזהים היטב את משבצת הזמן הקריטית שעשויה לסייע להם להתרומם: פרשת הגלקסי המתלקח של סמסונג היא פצע פתוח שעוד לא ברור איך תתאושש ממנו החברה, אבל הגלקסי 8 כבר ממש מעבר לפינה, והוא צפוי להיות מוכרז בשבוע הבא. עם חשיפה לבדיקות בטיחות נוקשות ולתרחישי אימים בתנאי מעבדה – LG מבקשת להציג אמינות חסרת תקדים, אבל בעיקר להראות שהיא מגיעה לתחרות מפוכחת יותר, למודת ניסיון – גם מהכשלים שלה וגם מאלה של המתחרות.

     

    מאמינים ומושקעים במכשיר (צילום: יח"צ LG) (צילום: יח
    מאמינים ומושקעים במכשיר(צילום: יח"צ LG)

     

    בקוריאה, הושק המכשיר לפני כשבועיים ומכר כ-30 אלף יחידות ביומיים הראשונים שלו – נתון ש-LG צריכה להיות מאוד מרוצה ממנו. סייעה לכך גם ההשקה שנעשתה ביום הדחת הנשיאה, והדביקה לו את הכינוי "טלפון ההדחה". עכשיו החברה ממוקדת בשוק הישראלי, שנחשב לאסטרטגי ביותר עבורה: נתח השוק פה לא דומה לנתח שמקבלת LG מסביב לעולם, וגם אם אף אחד לא מוכן להגיד את זה בקול – ניכר שהחברה מרגישה שזו הזדמנות אמיתית לכפר ולפצות את הלקוחות הישראלים שמיקמו אותה בראש הטבלה ואז התאכזבו ממכשירי ה-G4. כחלק מהמאמצים האלה, ה-G6 מושק עם אחריות תקדימית לשנה במקרה של שבירת מסך, ובמבצע מכירה מוקדמת שכולל גם את השעון החכם החדש – ללא תוספת תשלום.

     

    נוסף לאלה, הפיצה החברה כ-100 מכשירים ביום ההשקה ל"נסיינים" ישראלים – אנשים צעירים עם חיבה לסלפי ורשימת עוקבים מכובדת, שיוכלו להפיץ את הבשורה בצורה אורגנית יותר. תחת התגית #G6_GOT_TALENT, המיתוג מחזק את הפיצ'ר החדשני ביותר במכשיר – המסך שלו, שמתגלה כפיצ'ר כייפי אבל גם יעיל לצורכי מולטי-טאסקינג.

     

    בסופו של דבר, כבר מהתנסות קצרה עם המכשיר קל לראות שהפעם, יצא להם טוב. ה-G6 הוא קפיצה קדימה כמעט בכל פרמטר. בינתיים, נשאר רק להחזיק אצבעות שלא יתלקחו סוללות ושלא יתגלו תקלות. ההבנה של החברה שיש מקום להשקיע בצרכנים עצמם, לחזר אחריהם ולהעניק מחדש את התחושה שהיא קשובה להם - היא הסיפור האמיתי פה, והיא בסופו של יום, מה שמבדיל טלפון פרימיום אחד מאחר.

     

    הכותבת הייתה אורחת חברת LG בדרום קוריאה

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים