שתף קטע נבחר

הכירו את HYPR

סטארטאפ השבוע שלנו הוא HYPR, מנוע חיפוש המאפשר למותגים לאתר משפיענים רלוונטים. הישראלים שמאחורי הראיון עונים על השאלון שלנו

 

HYPR

הייפר הוא מנוע החיפוש שמאפשר למותגים למצוא את המשפיענים הרלוונטים אליהם על בסיס התאמה של קהל. בעולם של מיליוני משפיענים רלוונטיים יש צורך באמצעי חיפוש והפעלה אוטומטי ומהיר. הייפר הוא גוגל למשפיענים.

 

תעודת זהות:

 

מייסדים: גיא תמיר וגיל איל

 

שנת הקמה:2014

 

שנות עבודה בניו יורק: 3

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ: עולם הפרסום עובר מהפכה. ערוצי פרסום דיגיטליים הופכים לפחות אפקטיביים כשקהל המשתמשים באינטרנט נעשה עיוור לפרסום (המשתמש הממוצע צופה במעל אלף פרסומות ביום). הפרסום באמצעות משפיענים תופס את קדמת הבמה בשנים האחרונות - תחילה באמצעות משפיעני ענק כמו קים קרדשיאן וגיגי חדיד והיום באמצעות מיליוני מיקרו משפיענים שמקדמים ברשתות החברתיות מותגים לקהל המעריצים הקטן יחסית שלהם - בין אלפי לעשרות אלפי עוקבים. למעלה מ-90% מעשרות אלפי הפעלות המשפיענים היום באינסטגרם נעשות באמצעות משפיענים שיש להם קהל נמוך מ-100,000 עוקבים. השפע הזה מחייב טכנולוגיה שמסייעת למותגים ומשרדי פרסום למצוא את המשפיענים הנכונים שמדברים אל הקהל הנכון. הייפר הוא מנוע החיפוש שמאפשר מיידית למותגים למצוא את המשפיענים הרלוונטים אליהם על בסיס התאמה של קהל.

 

איך נולד הרעיון?

גיל היה ה-COO של מובלי. במסגרת העבודה שלו שם, היה אחראי על הפעלה של למעלה ממאתיים משפיענים - החל מההסכמים של החברה עם כוכבים כמו ליאונרדו דיקפריו, סרנה ויליאמס ולאנס ארמסטרונג. הנחת המוצא היתה שהשימוש במשפיענים האלו תזרים כמות משתמשים אדירה לאפליקציה, אבל בסופו של יום, לפעמים זה עבד יותר טוב ולפעמים פחות. כאיש שיווק במקצועו, גיל הבין שעומד בפניו אתגר אמיתי. הוא מעוניין להפעיל משפיענים כאמצעי להגיע לקהל היעד שלו, אבל אין לו מושג מי הם העוקבים של כל משפיען שהוא מפעיל. האם הם בקבוצת הגיל המתאימה? האם הם מתעניינים בתחום שאליו שייך המוצר שלי? מאחר ולא היה מידע משמעותי על הקהל, הפעלה של משפיען היתה תלויה בהמון מזל. כשעזב את מובלי, הבין שחלק גדול מהשוק הולך בכיוון הזה. הוא זיהה שהצורך שלו להבין מי קהל היעד של כל משפיען יהפוך להיות קריטי. הרי לא תמצאו איש שיווק אחד שמוכן להשקיע משאבים בפרסום בטלוויזיה או באינטרנט בלי לדעת מי צופה בתוכנית הטלוויזיה או קורא את המגזין שבו הוא מפרסם. למה שיסכימו לעבוד עם משפיענים בלי מידע דומה? גיא וגיל חברו למצוא פתרון טכנולוגי שיאפשר לזהות קהל של כל משפיען, במה הוא מעוניין ולאילו קבוצות דמוגרפיות הוא שייך, על גבי כל הרשתות החברתיות המובילות, ומאפשר לחפש ולזהות משפיענים גדולים וקטנים בהתאם להגדרת קהל יעד רלוונטי למפרסם.

 

גיא תמיר. HYPR ()
גיא תמיר. HYPR

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

לאחר שגיל וגיא בנו מוצר בסיסי, גיל התחיל להיפגש עם לקוחות פוטנציאלים. הוא הצליח להגיע לאחד ממשרדי הפרסום הגדולים בעולם לפגישה בזכות הכרות באמצעות מכר משותף. במהלך הפגישה שלף אחד השותפים את כרטיס האשראי וביקש מגיל לקחת ממנו את הכסף. "מתי אפשר להתחיל"? עד היום הם לקוח והם משלמים בערך עשירית ממה שמשלם לקוח ממוצע כי לגיל לא היה מושג כמה לבקש... ברגע שהבנו שהטכנולוגיה מעניינת, התחלנו לפנות לסוכנויות וגילינו שפגענו בבעיה אמיתית. כל פעם העלינו את המחיר קצת ואנשים לא מצמצו. באחת החברות הכי גדולות בעולם, ניגש אלי אחד המנהלים וביקש שנדבר בנפרד. שבוע אחר כך הוא הצטרף להייפר. אמר שזה העתיד של התעשייה והוא מחפש פתרון כזה מהיום שהצטרף אליה.

לאט לאט צרפנו אנשים עם מומחיות - מדעני מידע, מהנדסי תוכנה מהחברות הכי טובות. דניאל דובובסקי ורועי שמיר הצטרפו והביאו איתם הבנה משמעותית בביג דטא. תוך שנה וחצי צמחנו משלושה אנשים ל-25 ולהכנסות של מיליוני דולרים בשנה.

 

גיל אייל. HYPR ()
גיל אייל. HYPR

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

אנחנו מאמינים שחשוב מאד להמצא ליד השוק שלך. כיזם שעבר בעבר במערב אני מודע ליתרונות שיש לאקו סיסטם שם אבל גם לחסרונות. ההמצאות בניו יורק היא קריטית עבורנו. אין משרד פרסום משמעותי בעולם שאין לו משרד בניו יורק. סגרנו חברות פורצ'ן 500 ממייל שהגיע בבוקר, אחר הצהריים נסענו בסאבווי למשרדים שלהם ובערב שלחנו חוזה. זה בלתי אפשרי אם אתה רחוק.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

חלק מלהקים סטארט אפ זה להכיר בכך שתטעה פעמים רבות בדרך. ישנן אינספור טעויות שעשינו בדרך שלא היינו חוזרים עליהן - אבל בטוח שהיינו טועים במקומות אחרים. המבחן האמיתי הוא לדעת לזהות את הטעות, לתקן, ולהמשיך הלאה

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

רוב המשקיעים הניורקרים שאני מכיר דורשים נוכחות מקומית כדי להוביל סיבוב השקעה. אני ממליץ להגיע מוקדם ככל האפשר. השוק פה ענק. כמות וסוגי המשקיעים מאד גדולה ויש תיאבון לרמות שונות של סיכון. גם הקרנות הישראליות נמצאות בניו יורק כך שאפשר להיות כאן ועדיין ליהנות מהקשר איתן.

 

מחפשים עובדים?

כן. מכירות בארה"ב מפתחים בישראל.

חפשו ב-

www.hyprbrands.com

 

כתובת בעיר:  7 World Trade Center, 10th floor.

New York, New York, 10006

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

  

 


פורסם לראשונה 24/03/2017 14:25

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים