שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המנטורים משיבים: יורם אורגד

    יורם אורגד מתמחה בהובלתם של מהלכי מפנה (TURNAROUNDS) בעסקים, בין אם מדובר בהתמודדות עם מצבי משבר עסקיים או הובלה של צמיחה ופריצה, תוך הנחייה והובלת ההתמודדות עם האתגרים הניהוליים והעסקיים.

     

    אורגד מלווה עסקים במגוון תחומים ביניהם: מזון, האופנה, מפעלי תעשיה, חברות שירותים, חברות סחר וייבוא ועוד. כמו-כן, מלווה רשתות מזכות, בין אם בשלבי הקמתן ובין אם בהתנהלותן השוטפת.

     

    אורגד הוביל עשרות מהלכי צמיחה ומפנה, כמנכ"ל של חברות מובילות בינהן:'מודן תעשיות', 'זייטמן תעשיות', 'דלתא מוצרי איכות' ועוד, ואף שימש כמנכ"ל 'מעו"ף עסקים' וכמומחה למהלכי מפנה ואף שימש כנציג "דיסקונט השקעות" בסין.

     

    בין העסקים שיורם טיפל ומטפל בהם נמצאים עסקים בתחומי המזון, האופנה, מפעלי תעשיה, חברות שירותים, חברות סחר וייבוא ועוד. כמו-כן, יורם מלווה רשתות מזכות, בין אם בשלבי הקמתן ובין אם בהתנהלותן השוטפת.

     

    שאלות ותשובות

     

    מה הטיפ שלך להצלחה?

     

    שיווק, שיווק ושוב שיווק. הצלחתו של כל עסק תלויה, ראש וראשונה, ביכולתו לגייס לקוחות. תהיו טובים ככל שתהיו בתחומי העיסוק המקצועי שלכם, ועדיין, בעת תחרותית זו, המשימה שלכם היא לגרום לקהל הלקוחות הפוטנצייאלי לדעת על עצם קיומכם ועל היותכם רלוונטיים לו.

     

    מה הטיפ שלך להצלחה בשיווק העסק?

     

    כאשר כבר צללתם לעולם השיווק, עליכם לזכור כי אין טעם למחזר ולחזור על כל מה שהמתחרים שלכם אומרים וגם לא על יסודות בסיסיים בעולם העסקים. העובדה שאתם שירותיים, קשובים וכדומה ,אינה יוצרת כל סיבה לבחור בכם על פני המתחרים. מצאו את מה שמייחד אתכם באמת. מצאו את התשובה שבאמת תגרום ללקוח לבחור בכם.

     

    האם כל עסק חייב תוכנית עסקית?

     

    הציבו בפניכם ובפני העסק יעדים ומטרות. לא תמיד יש צורך בתוכנית עסקית מפורטת. אבל תמיד רצוי שיהיו בפניכם יעדים של צמיחה ופיתוח עסקי שידחפו וימריצו אתכם וילוו בתוכנית עבודה. בהיעדר מטרות תגלו, לרוב באיחור, כי משלא ידעתם לאן אתם רוצים להגיע, לא הגעתם לשום מקום.

     

    האם אני צריך להבין בדוחות הכספיים של העסק?

     

    לימדו לקרוא את הדו"חות הכספיים של העסק. אל תתביישו לשאול את אנשי החשבונאות שלכם כל שאלה ולברר כל נושא שאינו ברור לכם. הכירו את מבנה ההוצאות שלכם, את העלויות הכרוכות בייצור הכנסה, בין אם מדובר בייצור המוצרים או מתן השרות ובין אם מדובר בהוצאות השיווק והמכירות. היכולת שלכם לנווט בעולם תחרותי ולהרוויח תלויה בהבנה של "המספרים" שבבסיס העסק.

     

    כיצד הגבייה משפיעה על האשראי שניתן לתת ללקוח?

     

    מרבית העסקים הקטנים מעניקים ללקוחותיהם אשראי ארוך יותר מאשר זה שהם מקבלים מהספקים. נהלו מעקב שוטף וצמוד אחר גביית הכספים של העסק. אל תוסיפו לכך חוסרי גבייה שרק יעמיקו את מצוקת האשראי שלכם. את העסק הקמתם (גם) בשביל להתפרנס בכבוד. אל תתביישו ואל תפחדו לבקש את המגיע לכם ובמועדו. לקוח שרואה בכך לחץ, אינו ראוי להיות לקוח שלכם.

     

    על מה בעיקר כדאי להקפיד?

     

    הקפידו על התנהלות משפטית תקינה. אם אתם מעסיקים עובדים, מייצרים מוצרים, או מפרסמים בכל ערוץ שיווקי שהוא ובמיוחד ברשתות החברתיות, אתם כפופים למכלול של חוקים רלוונטיים. בין אם אלה חוקי העבודה הקפדניים הקובעים כיצד יש לראיין עובדים חדשים, כיצד נערכים להליך פיטורים ומהן זכויות העובדים, ובין אם אלה חוקים הנוגעים לקניין רוחני המנחים אתכם להיזהר מלהוריד תמונות מהאינטרנט ולעשות בהן שימוש באתר. במידת הצורך פנו לעו"ד והתייעצו.

     

    מה היתרון העסקי של עסק קטן?

     

    להבדיל מעסקים בינוניים וגדולים לעסקים קטנים יש יתרונות הנובעים מגודלם. עסקים קטנים הן גמישים יותר בקבלת החלטות ומהירים יותר בביצוען. נצלו את היתרון הזה. לימדו וקיראו את השוק באורח שוטף וייצרו תגובות, מבצעים או קמפיינים מיד כשעולה ההזדמנות.

     

    האם עסק קטן יכול לקהל פרסום בחינם?

     

    פרסום כאמצעי שיווק – זה טוב, אבל בסופו של דבר מרבית הלקוחות שלכם יגיעו מהמלצות של הלקוחות הקיימים שלכם. בקשו מהם לספר לחברים שלהם. הניעו אותם לעשות זאת. תגמלו אותם. אך בראש וראשונה תנו להם שירות יחס מעולים, כי זו תהיה הסיבה הראשונה שתביא אותם לספר לחבריהם עליכם. כאשר הם יהיו מרוצים, הלקוחות שלכם יעשו זאת מרצונם ובכיף.

     

    האם כדאי לשתף פעולה עם עסקים אחרים?

     

    כן. בין הספקים שלכם, בין החברים שלכם ואפילו בין הקולגות שלכם, יש עסקים שמשלימים את שלכם או פונים לאותם קהלי יעד. יצרו איתם שיתופי-פעולה. הפנו אליהם לקוחות – הם כבר יחזירו לכם באותה מטבע. יצרו שירותים משותפים, מבצעים משותפים ואפילו קמפיינים משותפים. שיתופי פעולה הם אחת מהדרכים היעילות ביותר לצמיחה והגדל בסיס הלקוחות.

     

    האם שינוי הוא נכון לעסק?

     

    גם אם נקלעתם לתקופה לא טובה. גם אם הנסיבות מקשות עליכם. גם אם המתחרים מורידים מחירים, עד שנדמה לכם שכבר יותר כדאי לסגור את העסק, אל תתייאשו. עסקים מטיבם וטבעם חווים תקופות טובות יותר וטובות פחות. תאמינו בעצמכם ובעסק, בידקו את ההוצאות שלכם, גוונו את מקורות ההכנסה שלכם, רעננו את המסר השיווקי שלכם וצאו להפיץ אותו. עולם העסקים מלא בסיפורי הצלחה של עסקים שהצליחו להתגבר על הקשיים ויצרו הצלחות מדהימות. אם זה נעשה – גם אתם יכולים.

     

     יש לכם שאלות נוספות? שלחו ליורם: mentorim10@gmail.com

     

    חזרה לנבחרת המנטורים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים