שתף קטע נבחר

הכירו את forter

סטארטאפ השבוע שלנו הוא forter שמתמחה בפתרונות למניעת הונאות מסחר ברשת. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

forter

דור חדש של פתרונות למניעת הונאות במסחר ברשת, באופן אוטומטי לחלוטין ובזמן אמת

 

מייסדים: מיכאל רייטבלט, לירון דמרי ואלון שמש

 

שנת הקמה: 2013

 

שנות עבודה בניו יורק:  שנתיים בניו יורק עם 10 עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ

פורטר מספקת דור חדש של פתרונות למניעת הונאות במסחר ברשת, אשר עונים על האתגרים החדשים שעולים במסגרת המסחר המקוון המודרני. פורטר היא היחידה שמאפשרת מניעת רמאויות באופן אוטומטי ובזמן אמת, וכך מספקת החלטות מידיות לאישור או דחייה של עסקאות. הפתרון של פורטר מסופק בשיטה של "החלטה כשירות" (Decision as a Service), ומגובה בהתחייבות להחזיר 100% מכל העלויות הכרוכות בעסקאות אשר מתבררות כהונאה. זהו פתרון ללא חיכוך - אין צורך בניהול חוקים, ניקוד, או טיפול ידני - ולכן שקוף לחלוטין לקונים ומחזק את הסוחרים. לקוחותיה של פורטר נהנים מכמות גדולה יותר של עסקאות מאושרות ותהליך רכישה נוח יותר, וזה מביא למכירות רבות יותר ולקוחות מאושרים יותר.

 

איך נולד הרעיון?

לאחר שירותם הצבאי, והניסיון שצברו שם, מיכאל, לירון ואלון הצטרפו לחברת Fraud Sciences, סטארט אפ אשר צמח במהרה והיה הראשון בתעשייה שהציג ללקוחותיו chargeback guarantee - התחייבות להחזיר לסוחר את העלויות הכרוכות בעסקה אשר מתבררת כהונאה. במהלך עבודתם שם, נושא אחד איתגר אותם במיוחד - אוטומציה מלאה של תהליך זיהוי ומניעת רמאויות במסחר ברשת, כלומר ביטול הצורך בתהליך אישור ידני אשר מסרבל את תהליך המסחר ועלול להוביל לאובדן עיסקאות.

 

נסיונם הקודם של המייסדים היה רלוונטי וחיוני לFraud Sciences, אך את רעיון האוטומציה לא יכלו להביא למימוש מלא, עקב מכירתה של החברה לPaypal תמורת $169 מיליון בשנת 2008.

אחרי שנתיים של עבודה ב-Paypal, התאחדו בשנת 2013 בנסיון לברר האם יוכלו לממש את חזונם, ולהפוך אוטומציה מלאה למציאות. האתגר היה משמעותי, והיתכנותו עמדה בספק - מדובר בתהליך שאף חברה אחרת לא הצליחה לבצע לפני כן, וכך כל הפתרונות הקיימים למניעת תרמיות כללו רכיב של אישור ידני. לאחר 8 חודשים של עבודה חשאית התוצאות היו מרשימות.

 

משרדי פורטר בניו יורק. ()
משרדי פורטר בניו יורק.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

מאז תחילתו של המסחר המקוון, תהליך זיהוי תרמיות היה מסורבל ויצר בעיות גם עבור הסוחרים וגם עבור הלקוחות. מערכות למניעת רמאויות לא סיפקו לסוחרים החלטות, אלא ציונים. הסוחרים נאלצו להקים מערך אנושי לסקירה של הציונים הללו על מנת להחליט אם לאשר עסקאות או לא. הם נאלצו גם לכסות את העלויות הכרוכות בביטול עסקאות, וזאת בניגוד לעמיתיהם הסוחרים בחנויות. הלקוחות נפגעו מכך, מכיוון שהתהליך גרר עיכובים באישור העסקה, ולעתים אף הוביל לביטולן השגוי של עסקאות לגיטימיות. זיהוי האתגר הזה היה הצעד הראשון אשר הוביל את מייסדי פורטר לרעיון של אוטומציה מלאה של תהליך מניעת הונאות במסחר המקוון כפתרון לבעיה הקיימת. לאחר שהוכיחו את היתכנות הפתרון, היה ברור שיש כאן בסיס מצויין להקמת סטארטאפ אשר יכול לבצע מהפכה באופן בו מתנהל מסחר אלקטרוני, והתוצאות בשנים שעברו מאז מדברות בעד עצמן.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

פורטר מגנה על סוחרים מפני רמאויות במסחר ברשת, ועובדת עם קמעונאים, חברות סליקה, וחברות שירותים ל-e-commerce. ההימצאות בניו יורק מאפשרת לנו להיות קרובים ללקוחותינו ולעבוד ביחד איתם כדי להבין את החזון שלהם ואת האתגרים אשר עומדים בפניהם ואשר אנחנו יכולים לעזור לפתור. תעשיית ה fintech בעיר צמחה באופן משמעותי בשנים האחרונות, מה שמאפשר לנו ללמוד ולשתף פעולה עם חברות מקומיות אחרות.

 

מייסדי החברה אלון שמש, מיכאל רייטבלט ולירון דמרי  ()
מייסדי החברה אלון שמש, מיכאל רייטבלט ולירון דמרי

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

נקודת המפנה הייתה סבב הגיוס הראשון מחברת סקויה, בחודש מאי 2014. בראש ובראשונה, היה פה אישור לערך של המוצר בו האמנו ועליו עמלנו במשך שנים. לא פחות חשוב מכך, תמיכתה של סקויה פתחה בפנינו דלתות רבות. החברה היוותה מקור בלתי נדלה של תמיכה, ייעוץ וניסיון בכל שלב בדרך. סקויה היתה מעורבת גם בשלבי הגיוס הבאים ומערכת היחסים הקרובה והמוצלחת איתם ממשיכה עד היום.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו עוברים לניו יורק מוקדם יותר. תהליך העבודה על חברת סטארט אפ הוא ארוך ומלא טעויות ולמידות. ככל שמעגל הפידבק מלקוחות הוא קצר יותר, תהליך הלמידה הוא קצר יותר ומלווה בהרבה פחות טעויות. חברות ישראליות נוטות לחשוש מטעויות במוצר או בטכנולוגיה, אבל לדעתנו תהליך המסחור של הטכנולוגיה הוא קריטי כבר בשלבים מוקדמים ועל מנת לעשות אותו נכון צריך לחיות את הלקוחות, לחוות את הנעשה בשוק, ולהגיב מהר.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

50 מיליון דולר.

 

מחפשים עובדים?

כן, sales, business development, customer success

פרטים ב- www.forter.com 

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים