שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את Wibbitz
    סטארטאפ השבוע שלנו הוא טכנולוגיה ייחודית להפקת סרטוני וידאו מתוכן כתוב באופן עצמאי ובצורה אוטומטית. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלות שלנו

    Wibbitz

    טכנולוגיה ייחודית להפקת סרטוני וידאו מתוכן כתוב באופן עצמאי ובצורה אוטומטית

     

    תעודת זהות:

     

    מייסדים: זוהר דיין ויותם כהן

     

    שנת הקמה:2011

     

    שנות עבודה בניו יורק:  שלוש שנים בניו יורק עם 25 עובדים

     

    הרעיון מאחורי הסטארטאפ: הטכנולוגיה מבוססת על בינה מלאכותית וניתוח שפה. היא יודעת לתרגם מאמר כתוב לוידאו תוך מספר שניות. היום וויביטז משתפת
    פעולה עם סוכנויות מוכרות כגון רויטרס כך שהתוצר הסופי הוא וידאו חדשותי לכל דבר, המורכב מקטעי וידאו ותמונות שמגיעות ישירות ובמהירות מהאירוע המדובר. כיום וויביטז אחראית למרבית תכני הוידאו של גופי המדיה הגדולים בעולם, ביניהם: CBS, Hearst, USA Today, TIME INC, AOL, Fox Sports ועוד, כולם מעבירים את המידע במהירות בעזרת הטכנולוגיה. החברה אחראית ליותר ממיליארד וחצי צפיות בכל חודש ומייצרת הכנסות משמעותיות עבור ספקי התוכן.

     

    איך נולד הרעיון?

    הרעיון נולד במסגרת תוכנית Zell במרכז הבינתחומי בהרצליה. זיהינו בעיה בדרך שבה רוב האנשים צרכו תוכן. הצריכה נעשתה באותה עת ופשוט לא התאימה למכשירים ולפלטפורמות החדשות של השנים האחרונות כמו רשתות חברתיות ומכשירים ניידים. גם במדיה של היום, וידאו עובד הרבה יותר טוב מטקסט, אך הן היו מוגבלות בהפצת וידאו מאחר וזה היה כרוך בתהליך ארוך, מורכב ויקר.

     

    "צפויים להכפיל את הכמות בשנה הקרובה.  ()
    "צפויים להכפיל את הכמות בשנה הקרובה.

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

    תוכנית Zell הייתה מאד משמעותית בהכוונה לקחת רעיון והדרך להפוך אותו למציאות. הקפיצה המשמעותית הייתה כאשר החלטנו לעזוב את העבודות שלנו ולהקדיש מאה אחוז לחברה. ברגע שהיה לנו מוצר ראשוני עובד וכמות משתמשים לא גדולה החלטנו שזה הזמן לגייס כסף. כיום, כשש שנים אחרי אנחנו מעסיקים כ-60 אנשים ברחבי העולם וצפויים להכפיל את הכמות בשנה הקרובה כדי להמשיך לתמוך בקצב הצמיחה.

     

    מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    לנו ההחלטה לגבי ניו יורק הייתה די פשוטה. רוב חברות התקשורת, החדשות והפרסום מבוססות בניו יורק. המעבר לא קרה באופן מיידי והתחלנו לטוס לעיתים תכופות יותר עד שהבנו בשלב מסויים שחייבים להיות קרובים לשוק ולפתוח פה משרד. הטיימינג הנכון מאד תלוי בחברה. לנו הזמן הנכון היה כשהבנו שיש product market fit. זיהינו שקיים צורך לטכנולוגיה שלנו והיא פותרת בעיה אמיתית ומייצרת ערך. התחלנו לעבוד עם מספר גופים וראינו שזה עובד ועכשיו צריך לצמוח.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    פתיחת המשרד בניו יורק בהחלט הייתה נקודת המפנה. התחלנו להכיר וללמוד את השוק בצורה הרבה יותר טובה והתחלנו ליצור קשרים עמוקים עם הגופים והחברות הרלוונטיות.

     

    לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

    היינו עושים קצת פחות טעויות. לכל יזם מתחיל חסר ידע וניסיון אבל אין דרך טובה יותר ללמוד מאשר לעשות טעויות. לא סתם אומרים שהעולם האמיתי הוא הבית ספר הטוב ביותר- הדבר החשוב הוא ללמוד מטעויות.

     

    מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

    13.3 מיליון דולר

     

    מחפשים עובדים?

    כן,  פרטים ב- www.wibbitz.com 

     

    כתובת בעיר:

    Broad Street 85

     

     

    מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

    WWW.IsraeliMappedinNY.com

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים