שתף קטע נבחר

לאן נעלמים הלקוחות הפרטיים

למרות מאמצי היבואנים להחזירם, מתחילת 2017 רק 54% מהמכוניות החדשות נמכרו ישירות ללקוחות פרטיים, בדיוק כמו ב־2016. טויוטה ומיצובישי התחזקו בפרטיים, קיה וסקודה התחזקו בציים. יונדאי - ללא שינוי

מאז תחילת 2017 יצאו יבואני הרכב בהנחות ומבצעים ותמחרו מחדש דגמים שונים, במטרה להחזיר לאולמות התצוגה את הלקוחות הפרטיים. אלה שבשנים האחרונות עוברים יותר ויותר לרכוש את הרכב החדש שלהם מחברות הליסינג, ברכישות רכבי "0 ק"מ", או במסלולי הליסינג הפרטי.

 

פיאט טיפו - הצלחה גדולה בציים, למרות כוונה למכור לפרטיים (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
פיאט טיפו - הצלחה גדולה בציים, למרות כוונה למכור לפרטיים(צילום: ניר בן זקן)

 

מנתונים שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" עולה כי המאמץ הזה נכשל: על רקע שיא המסירות החדש שנקבע השנה במהלך רבעון ראשון של שנה, 99 אלף מכוניות, שיעור מכירות הרכב החדש לפרטיים היה 54%, זהה לזה שנמדד במהלך כל שנת 2016. המשמעות: יבואני הרכב ממשיכים למכור בהנחה מכוניות לחברות הליסינג, ששומרות על העיסוק הטרי יחסית שלהן במכירת רכב חדש ללקוחות פרטיים, ולא רק החכרתו ללקוחות עסקיים.

 

יונדאי, מובילת השוק, נותרה עם 46% מכירה ישירות לפרטיים, אולם הוזלת ה-i10 הבסיסית ל-72 אלף שקל, במהלך שנועד להקטין את האטרקטיביות שלה במכירות ה"אפס ק"מ", הצליח להעלות את שיעור הרכישות הפרטיות מ-64% ל-69%.

 

קיה שבמקום השני ירדה מנגד לשיעור של 40% בלבד מכירות ישירות לפרטיים. רק 49% ממסירות הספורטאז' שלה, ששמר על מעמדו כרכב הנמכר בארץ, היו ישירות לפרטיים, לעומת 60% בשנה שעברה.

 

טויוטה שבמקום השלישי הצליחה לעומתן להגדיל את שיעור לקוחותיה הפרטיים מ-55% ל-63%. זאת בין השאר על רקע השקת רכב הפנאי R־CH, ש-98% מ-1,000 הרכבים שמסר ברבעון הראשון, נרשמו על שם לקוחות פרטיים. אפילו רבת המכר שלה, הקורולה, רשמה עלייה של אחוז ל-38% רכישות פרטיות.

 

סקודה שבמקום הרביעי רשמה מגמה הפוכה, עם ירידה מ-45% ל-42% מכירה לפרטיים. האוקטביה רשמה שיעור מכירות לפרטיים נמוך יותר משל הקורולה: 36%. וזה עוד גבוה לעומת הראפיד, שרק 9% ממסירותיה יועדו ישירות ללקוחת כאלה.

 

ניסאן, שזינקה למקום החמישי עם מכירות חזקות של ה-X טרייל, עשתה זאת גם היא על רק גידול במכירות לציים. רק 52% ממכוניות המותג נרכשו ישירות בידי לקוחות פרטיים, לעומת 57% בשנה שעברה.

 

עוד התבלטו בהמשך הטבלה: מיצובישי שהגדילה משמעותית את המכירה לפרטיים עד 62% מהמסירות, וגם אופל - ל-45%. מנגד, שיעור המכירות לפרטיים בפיאט ירד ל-36%, על רקע זינוק במכירות הטיפו המשפחתית לציים. זאת, למרות שבעת השקתה הובטח כי תכוון למשקי הבית בעזרת תמחור נמוך, וכי לא ינתנו הנחות לציי הרכב. רק 85% מדגמי הטיפו נמסרו לחברות ליסינג וציי רכב. רנו ירדה ל-27% מכירות לפרטיים.

 

מרצדס הפכה לראשונה למובילת שוק היוקרה בפער זעום מאודי, כשהיא שומרת על 76% לקוחות פרטיים, בדיוק כמו בשנה שעברה. רק כ-30% ממסירות ה-A קלאס היו לפרטיים, ורק 60% ממסירות ה-C180. אודי דווקא עלתה ל-82% לקוחות פרטיים, כאשר כמעט מחצית מרכבי ה-Q5 היו לליסינג ולחברות. בב.מ.וו שנותרה שלישית ביוקרה, רק 30% ממסירות ה-318i היו לפרטיים, כמו 40% מדגמי ה-X1 הבסיסי.

 

מכרה מעט לפרטיים (2016 2017*)

 

רנו - 36% 27%

פיאט - 56% 37%

קיה - 44% 40%

סקודה - 45% 42%

פורד - 52% 41%

 

* - ברבעון הראשון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
שוק הרכב - עדיין של הציים
צילום: יובל חן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים