שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    תקלה ב-PayPal: הגדרות התשלום שונו ללא ידיעת הלקוחות

    לקוחות שביקשו לבצע רכישות בחו"ל גילו כי בחשבון ה-PayPal שלהם שונו הגדרות הרכישה במט"ח ועמלת ההמרה גדלה. החברה: "בעיה טכנית. מצטערים על אי הנוחות"

    ההגדרות שונו ללא ידיעת הלקוחות והעמלה גדלה: לקוחות חברת PayPal הופתעו לגלות כי למרות שהגדירו בחשבונם שרכישות שיבוצעו במט"ח, יחויבו על ידי כרטיס האשראי ויומרו לשקלים בהתאם לעמלה של חברת האשראי, ההגדרות שונו, כך שאת ההמרה ברכישות, PayPal תבצע בעצמה, תגבה את העמלה ותחייב את כרטיס האשראי של הלקוח בשקלים.

     

    כתבות נוספות בערוץ הכסף שלי

     

    נזכיר כי עבור רכישה במט"ח בכרטיס האשראי, חברת האשראי גובה עמלה שנעה לרוב בטווח של 2.3%-3%. חלק מחברות כרטיסי האשראי גם מעניקות הנחה בעמלת ההמרה בכרטיסים מסוימים.

     

    PayPal מצידה מציעה גם היא שירות המרה ממט"ח לשקלים והעמלה שהיא גובה נעה בטווח של 2.5%-3%. במקרה כזה חיוב הכרטיס נעשה בשקלים וכאשר עסקה מבוצעת בשקלים, אסור לחברת האשראי לגבות מהלקוח עמלה בגין העסקה.

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    בהתאם למדיניות החברה, הלקוח יכול לבחור באיזו צורה יתבצע חיוב הרכישות במט"ח, ואף להגדיר זאת כברירת מחדל בכל העסקאות שיבצע. אלא שכאמור לקוחות הרשומים לשירותי החברה, גילו כי הגדרותיהם שונו ללא ידיעתם.

     

    "הם שינו את הגדרות ברירת המחדל של המרת המט"ח לכל המשתמשים, ככה שההמרה ממט"ח לשקלים מתבצעת על ידם", מספר ל ynet ניר, המשתמש בשירותי PayPal וגילה אמש כי ההגדרות שהוא עצמו רשם במערכת - שונו .

     

    "אני משלם פחות בהמרה בכרטיס האשראי שלי וזה מאד מרגיז שדבר כזה, שמשפיע באופן ישיר על החיוב שלך, נעשה ככה", אומר ניר ומוסיף "הנושא  עלה במספר פורומים ביממה האחרונה, וראיתי שיש עוד אנשים שזה קרה להם. גם כשאתה רוצה לשנות חזרה את ההגדרות, מתברר שזה לא כל כך פשוט להגיע לזה".

     

    מבירור מול החברה עולה כי מדובר בתקלה כלל עולמית, שלדבריה אותרה ותוקנה. בחברה טוענים כי לא מדובר בפעולה יזומה, אלא בתקלה טכנית.

     

    מ-PayPal נמסר בתגובה: "החברה זיהתה בעיה טכנית שהביאה לכך שבחלק קטן מהעסקאות בהן התבצעה המרת מטבע, בוצעה ההמרה על ידי PayPal כברירת מחדל, במקום לאפשר למשתמשים לבחור את שיטת ההמרה כרצונם.

     

    "אנו מתנצלים על אי נוחות שנגרמה ללקוחותינו. הבעיה נפתרה על ידי הצוותים הטכניים שלנו ואינה משפיעה יותר על לקוחות המבצעים עסקאות במטבע חוץ. PayPal פועלת לטפל בבעיה מול לקוחות הפונים אלינו".

     

    המידע הראשוני הגיע באמצעות המייל האדום

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים