שתף קטע נבחר

קלישאה נאמנה למציאות

עצרנו לבדוק האם אנחנו עדיין מעצמת סטארטאפ, ולפחות על פי הנתונים האחרונים שמתפרסמים בניו יורק, נראה שהנסיקה בשיאה

מדי שבוע אנחנו מציגים כאן סטארטאפ ישראלי נוסף שהצטרף למפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק, שנראה שרק הולכת ומתרחבת. השבוע עצרנו לראות כיצד הן מצליחות להשתלב במפה המקומית ולהגשים את ייעודן בעיר שבה הכל יכול לקרות

בדיוק שכבר שמענו פעם אחת יותר מדי את צמד המילים 'אומת הסטארטאפ' ואנחנו מוכנים לעבור לקלישאה הבאה, נראה שהמציאות באיזור בחודשים האחרונים מחייבת אותנו לחזור ולהבין מדוע הקלישאה לגמרי נאמנה למציאות.

 

בכל שנה נערכים בניו יורק סבבי גיוס השקעות בסטארטאפים בולטים ומבטיחים. 5 מתוך 10 סבבי הגיוס הגדולים ביותר בניו יורק בשנת 2016 הם של סטארטאפים ישראליים, חמישים אחוז מתוך כלל הגיוסים. לשם השוואה, מסביר גיא פרנקלין, מנכ"ל סוסא בעיר ויוצר מפת הסטארטאפים הישראליים בניו יורק, שמספר הסטארטאפים עומד על-300 סטארטאפים ישראליים לעומת 6000, חמישה אחוזים בלבד, ועדיין, הצליחו להפוך לבולטים מבין האלפים: Gett, עם 300$ מיליון, WeWork עם 260$ מיליון, Payoneer עם 180$ מיליון, Via עם 100$ מיליון וחברת Compass עם 75$ מיליון דולר.

 

260 מיליון דולר. אדם נוימן We Work ()
260 מיליון דולר. אדם נוימן We Work

 

בשנים האחרונות חמישים מהסטארטאפים הישראלים שהגיעו לניו יורק נסגרו. מנגד, עוד ועוד חברות ישראליות לא רק מוצאות את דרכן לתפוח הגדול אלא גם מצליחות לנגוס בו.

מרבית הסטארטאפים הישראלים עדיין בוחרים להגיע לניו יורק בעיקר בגלל שהשוק שלהן פה, המשקיעים יושבים בעיר וכמו שהם מספרים לנו בכל שבוע, הקשר האישי והזמינות בינן לבין המשקיעים הוא מרכיב חיוני בשיתוף הפעולה, וגם הפרשי השעות בין ניו יורק לישראל, להבדיל מבסיליקון ואלי, קטן יותר, כך שהקשר עם נציגי החברה בישראל הופך לנוח הרבה יותר.

 

רוב החברות הישראליות בעיר מתרכזות באזור רחוב 13 עד 29 באזור יוניון סקוור, צ׳לסי ופלאטאיירון, הרבה פעמים בסמוך למשקיעים שידוע כי מחפשים להשקיע דווקא בחברות ישראליות. הוועדה הישראלית, ה-NY Angels, Star Fatm Ventures, Israeli Syndicate on Angel List, הן דוגמאות לחברות שתרות אחר חברות שמגיעות דווקא מהארץ.

 

 

עד לפני שנתיים הטרנד השולט של חברות ישראליות בניו יורק, היה, כך לפי הנתונים, בעיקר סביב וידאו, פרסום ואפליקציות B2C. פרנקלין מציג נתונים חדשים מהתקופה האחרונה, כשהטרנדים של סטארטאפים ישראליים בניו יורק מובילים יותר ויותר לחברות B2B בסקטור של ביג דאטה, אנאליטיקס וסייבר. מנתוני המפה עולה כי מתוך חמשת אפליקציות הנסיעות המובילות בניו יורק, שלוש הן ישראליות: ויה, גט וג׳ונו. לפני מספר שבועות רכשה גט את ג׳ונו בכ-$200 מליון דולר.

 

גט איננה החברה הישראלית היחידה שהתרחבה השנה ורכשה חברה נוספת. רכישה נוספת של סטארטאפ ישראלי בניו יורק של סטארטאפ ישראלי אחר נרשמה כשטאבולה, חברת הסטארטאפ הישראלית המפורסמת, רכשה את קונברט מדיה.

 

יש לא מעט יזמים ישראלים שכבר הגשימו את החלום האמריקאי בניו יורק ועובדים כבר על סטארטאפ שני או שלישי. יאיר גולדפינגר שמכר את מיראביליס לAOL ומאז מכר עוד כמה חברות עומד בימים אלו בראש חברת AppCard. ירון גלאי, הפאונדר של אאוטבריין שמכר בעבר את הסטארטאפ שלו קויגו, רן הר-נבו שמכר את החברה שלו 5min ל-AOL וכיום עובד על סטארטאפ חדש, טלמון מרקו שמכר את וייבר לחברת רקוטן היפנית ב-900 מליון דולר וכעת ידוע בתור היזם של ג׳ונו שנמכרה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חמישים אחוז מכלל הגיוסים. החברות הישראליות בניו יורק
מומלצים