שתף קטע נבחר

פולקסווגן חושפת אפ! GTI - אולי תגיע ארצה

מכונית המיני המודרנית זוכה לגרסת ביצועים המזכירה לרבים את הגולף GTI המקורית. היבואנית עדיין לא החליטה אם תשווק כאן בעתיד

פולקסווגן חושפת את האפ! GTI, גרסה ספורטיבית למכונית המיני העירונית. לדברי יבואנית המותג לישראל, חברת צ'מפיון, שיווקה של האפ! GTI בישראל נבחן.

 


פולקסווגן בוחרת להדגיש כי האפ! GTI היא מעין כגרסה מודרנית לגולף GTI הראשונה שהוצגה לפני ארבע עשורים, שכן מידותיה של הקומפקטית דאז היו קרובות לאלה של המיני מהיום, וכך גם הספק המנוע ונתוני הביצועים. לאפ! GTI מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח ליטר בודד, אך הוא מייצר 115 כ"ס, חמישה כ"ס יותר ממנוע הבנזין 1.6 "הביצועיסט" של הגולף בשנות ה-70. תיבת שישה הילוכים ידנית (לעומת ארבעה הילוכים בגולף) מאפשרת שמירה טובה יותר על דחף מלא, אך משקל האפ! גבוה יותר ועומד על 997 ק"ג, לעומת 810 הק"ג שך ממציאת ה-GTI. המשמעות היא כי הגולף "ההיא" הייתה קלילה וזריזה יותר לניהוג, תודות ליחס הספק-משקל טוב יותר - 7.3 לעומת 8.6 ק"ג לכ"ס.

 

 

ועדין, ביצועיה של האפ! טובים יותר, עם 8.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (יתרון של שתי עשיריות) ומהירות מרבית של 197 קמ"ש, לעומת 182. בני לוכיטר, נהג המירוצים הגרמני שקבע את שיא הקפה בנורבוגרינג עם גולף GTI, אמר על האפ! GTI כי "היא מזכירה את ה-GTI המקורית. לא רק במפרט ובביצועים, אלא בעיקר בהתנהגות ובהנאה מנהיגה. בגלל בסיס הגלגלים הקצר היא מאוד חדה, ממש כמו קארטינג".


 

מלבד יחידת הנעה אחרת, האפ! GTI זוכה גם למיתלים נוקשים יותר מאפ! רגילה אשר גם מנמיכים את המרכב ב-1.5 ס"מ, חישוקי "17 קלים ומערכת שמייצרת צליל מנוע מלאכותי דרך הרמקולים. יש כמובן גם "נוצות קרב" כמו סבכת רשת קדמית עם פס אדום לרוחבה, פגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור מודגשים, ספוילר בקצה תא המטען ומפלט מודגש מניקל. בפנים יש גלגל הגה קטום-תחתית, גימור אדום לקונסולה הקדמית ומושבים משובצים כהומאז' ל-GTI האם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים