שתף קטע נבחר

הכירו את pq

סטארטאפ השבוע שלנו הוא pq המשתמש בטכנולוגיה פורצת דרך ליצירת המשקפיים הנוחים בעולם

pq

שימוש בטכנולוגיה פורצת דרך על מנת ליצור את המשקפיים הנוחים ביותר בעולם, מותאמות אישית על פי תווי הפנים של כל משתמש

 

תעודת זהות:

 

מייסד: אסף רביב

 

שנת הקמה:2012

 

שנות עבודה בניו יורק: שנה אחת

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

הרעיון היה לפתח מוצג חדשני בתחום האופטיקה, תחום שהיה ועודנו מאד שמרני ומקובע. המעצב רון ארד נבחר באופן טבעי בגלל היותו פורץ דרך בכל דבר אותו הוא מעצב מחד, וזאת מבלי לוותר על הפונקציונליות מאידך. המשפט הראשון אותו אמר רון ארד ליזם הפרויקט היה: Prepare yourself to be a slave of prototypes.

הרעיון הראשוני היה ליצור מוצג ייחודי אך לשווקו בדרך מסורתית. בשנתיים האחרונות החברה מרכזת את מירב מאמציה על מנת ליצור מהפכה של ממש בעולם הצרכנות. ייצור משקפיים המותאמות אישית ללקוח על פי מבנה פניו וייצורן בעזרת מדפסות תלת מימדיות. דרך השיווק היא ישירות ללקוח, מבלי להזדקק לאופטיקאים.

 

צוות pq בניו יורק ()
צוות pq בניו יורק

 

איך נולד הרעיון?

החברה נחשפה להדפסות תלת מימדיות כמו רוב העולם המתקדם, ע״י הצורך ביצירת אבי טיפוס לפני ייצור המוני. הידע הרב והניסיון של רון ארד בתחום, הובילו אותנו לנסות ולייצר מוצר צריכה מטכנולוגיה שעד אותה עת שימשה בעיקרה ליצירת מודלים נסיוניים.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק היא אחת משתי הערים המובילות בעולם בהכנת ראמן, מה לעשות שאנחנו לא מבינים יפנית... ובכל זאת, ניו יורק היא המקום הכי מעורר השראה בכל הנוגע לטכנולוגיות חדשות, עם מרכז עסקים מאד מפותח.

If you can make it there, you can make it everywhere- נדמה שאנחנו לא הראשונים שדוגלים במשפט הזה.

 

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

שתיים מהחברות הגדולות בתעשיית הדפסות התלת מימד נחשפו למוצרים שלנו והתגובות על המוצרים שלנו היו בין התפעלות להשתאות. היה ברור לנו שהנסיקה הגדולה תגיע מהיכולת לייצר משקפיים לבודדים ע״י סריקה תלת מימדית שתעשה מהמובייל. אפשר להגיד שהנסיקה הגדולה עדיין לפנינו.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

שאלה קצת היפותטית. החיים מורכבים מהמון רבדים, אתגרים מאד מורכבים, לכל שלב בתהליך יש חשיבות עצומה בבניית יסודות איתנים לטווח ארוך. רבים מהמוצרים הכי טובים והחברות הכי מצליחות נבנים מתוך משברים וקשיים, הדבר החשוב ביותר זה לדעת להתמודד עם משברים בזמן אמת.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

אין חוקיות כלשהי בכך ולא כל עסק חייב להגיע בסופו של דבר לניו יורק, מאד תלוי בתחום הפעילות ואופי העסק.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם? 12 מיליון דולר

 

מחפשים עובדים? כן, כרגע בעיקר בתחום השיווק

 

חפשו ב-

www.pqeyewear.com

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.  

WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המייסד והמנכ"ל אסף רביב. צילום: יוסי בן-חיים
מומלצים