שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופני BH לינקס רייס קרבון - על קולי
    קבלו את התוספת החדשה לארסנל הדגמים של יצרנית האופניים BH. הם קלים, בעלי פוטנציאל מהירות אדיר ומיועדים, ובכן, לטוס

    האופניים האלו פותחו יחד עם קבוצת המירוצים של BH כדי להתאים לדרישות מירוצי ה-XC (קרוס-קאנטרי), עם מסלולים שהופכים יותר ויותר טכניים. ואם בעבר רכבו חברי הקבוצה על אופני זנב-קשיח, כעת הם זקוקים למשהו קצת אחר. התוצאה: לראשונה יש ל-BH אופני שבילים ו-XC מרתון קלי-משקל, עם שיכוך כפול ופוטנציאל מהירות גבוה בהיצע גרסאות רחב. מאלומיניום במחיר נגיש ועד גרסאות עילית מקרבון יקר. לא התאפקנו ורכבנו על גרסת הקצה האיכותית, והמאד יקרה.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

     

    BH Lynx Race

    BH ממשיכה עם הפילוסופיה הבסיסית של אופני זנב קשיח, מותירה את זווית השלדה המקובלות ומפצה על כך עם סטמים ארוכים להאטת ההיגוי וצירי Boost רחבים לפנים ומאחור התורמים לקשיחות כללית ודיוק היגוי. ניתוב הכבלים פנימי דרך שלדת קרבון חלולה (במשקל 1.85 ק"ג). המתלה האחורי והמזלג הקדמי מגיעים מפוקס, עם מהלך של 100 מ"מ ואפשרות נעילה של שניהם מהכידון במנוף אחד.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    המעצורים והעברת הכוח מגיעים משימאנו XT, בעוד אביזרים היקפיים מגיעים ממשפחת BH וכוללים סט גלגלים עם טבורים רחבים ועליהם צמיגי מישלין מצוינים. מושב פרולוגו סוגר את החבילה יחד עם גריפים במראה ווינטאג'. משקל האופניים מוכנים לרכיבה עומד על 11.5 ק"ג. המחיר: 21,300 שקלים.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    רכיבה

    מסלולי הרכיבה לקחו אותנו הפעם לשילוב של סינגל בארי ושוקדה, סיבוב באיזור השרון וגיחה מהירה לבן שמן. כמעט מיותר לציין שהשבילים הפתוחים והמהירים של הדרום התאימו יותר ל-BH הסופר-מהירים, למעט צמיגי המישלן המקוריים והאגרסיביים שהאטו במקצת. עם זאת, בכל הקשור לאחיזה, בלימה והורדת כוח - הם נהדרים.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    כיול המתלים דרש לא מעט התעסקות בדרך לסט-אפ מוצלח ומאוזן עבורי. וגם אחרי שהגעתי למצב "גיהוץ" מצוין, פעולת המתלים הפכה לנוקשה (מדי) בתגובה לתנועת מתלה חדה ומהירה. בנחיתות מקפיצות או מדרגת סלע מזדמנת לא נתקלתי בבעיות, ושם הספיגה הייתה רכה ועם ריסון נהדר. בעניין זה, הריסון והיציבות הכיוונית היו כה טובים עד כי מצאתי עצמי במהירויות גבוהות - עד 85 קמ"ש לפי ה-GPS - בתוך מכשולים ובאמבטיות הידועות לשמצה של בארי.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    איזור בן שמן מתאים בחלקו לאופניים אגרסיביים יותר, עם המון סלעים, דרדרת וקוצים חודרי כפפות, אך ריכוך מתלים אפשר לתקל את הסינגלים המסומנים בלי בעיה. העברת ההילוכים עבדה תמיד נהדר, וכך גם המעצורים הנהדרים של XT - מבחינתי אמת המידה לכל השאר.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    זווית השלדה, הקראנק הגבוה והגלגלים הגדולים, אפשרו גיהוץ ודריסת מכשולים בקלות יחסית, אם כי יש צורך בתנועות גוף מודגשות כדי להשחיל אותם בין העצים כשהקצב עולה. בכל זאת, "29. יחד עם זאת, לא הרגשתי שההיגוי גמלוני או לא מדויק. מינוס לאיזור בן שמן: מוט מושב קבוע. נכון, אלו אופני XC קלי משקל, אבל אם אתם נוהגים לרכוב בתנאים כאלה, הייתי שוקל מוט הידראולי בחבילה.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    סיכום

    BH מפציצה עם אופני שבילים סופר-מהירים ותחרותיים. אופניים ראויים לכל מתחרה אבל בעלי יכולת רחבה יותר בסינגלים בינוניים ולא סופר-טכניים. האיכות הכללית גבוהה מאד, כולל איכות הגימור וחבילת האביזרים במפרט הזה. כדאי להזכיר כי יש גם גרסאות זולות יותר לנוסחה. בשורה התחתונה: אלטרנטיבה ראויה ומעניינית למותגים המוכרים, כזו שיכולה לתת בראש עם הרגליים הנכונות על הקליטים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופני BH לינקס רייס קרבון - על קולי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים