שתף קטע נבחר

מקפקא עד עגנון: עונת ההצגות של תיאטרון החאן

נפוליאון חוזר מעולם המתים, קרב חסר רחמים בין אישה לשני בעלים, סוס אחד שנכנס לפונדק וחקירה חוזרת בעניין מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק. אלו ההצגות הצפויות בעונה הבאה של תיאטרון החאן

תיאטרון החאן הציג היום (ג') את הרפרטואר שלו לעונת 2018-2017, בה ישולבו, מלבד ההצגות השוטפות, אירועים לציון 50 שנה לפעילות התיאטרון. בין ההצגות הצפויות בעונה הבאה - "בדמיה ימיה" המבוססת על סיפורו של ש"י עגנון, "נפוליאון חי או מת" - מחזה עם פזמונים מאת נסים אלוני, וגם עיבוד ל"חקירה חוזרת בעניין מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק". הנה הרשימה המלאה.

     

"בדמי ימיה"

"בדמי ימיה מתה אמי. כבת שלושים שנה ושנה הייתה אמי במותה. מעט ורעים היו ימי שני חייה" - כך מתחילה תרצה, גיבורת יצירתו של ש"י עגנון, את סיפור חייה. עיבוד: שחר פנקס. בימוי: שיר גולדברג.

 

"נפוליאון חי או מת"

גיבור ההצגה הוא הקיסר נפוליאון בונפרטה, הנמלט מעולם המתים אל המאה ה-19. שם הוא מבקש לשוב לחיים ולתקן את הטעות הגדולה שלו: הפלישה לרוסיה. בעקבותיו דולקים כל שדי עולם התוהו, ובמאמציהם לעצור את המת המתפרע הם מפזרים בכל אירופה נפוליאונים נוספים, מזויפים, בתקווה שהוא יתבלבל, יתעייף, יוותר וישוב עמם לעולם המתים. מחזה עם פזמונים מאת נסים אלוני, בבימויו של אודי בן משה ועם לחנים של קרן פלס לצד הלחנים המקוריים.

מתוך "בדמי ימיה" (צילום: יעל אילן) (צילום: יעל אילן)
מתוך "בדמי ימיה"(צילום: יעל אילן)

"חקירה חוזרת בעניין מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק"

ההצגה מתרחשת במילאנו שבאיטליה, כשברקע נשמעים הדי פצצות בתחנות רכבת, במסעדות ובסופרמרקטים. קולות של שביתות, עיצומים, הדלפות והשמצות. אדם מטורף המשוגע על תחפושות מתחפש לשופט-חוקר, וחושף בחקירה חוזרת - בעניין מוות מאוד מוזר של אנרכיסט-טרוריסט די מפוקפק - את שחיתות המדינה, טמטום השוטרים, הגל הגואה של ניאו-פשיסטים וניאו-נאצים, ואת חוסר האונים הבולט של מתקני החברה המתונים. קומדיה מאת דריו פו, נוסח עברי: נסים אלוני. עיבוד ובימוי: מיכאל גורביץ'. 
 

במהלך 2018 יעלו ארבע מתוך ההצגות הבאות:

 

"חפצים"

לאחר מות בעלה מחליטה אלמנתו רחל מנדס לחסל את ביתם המשותף בירושלים ולעבור במהירות לחדר שהתפנה בדיור מוגן. כשהיא לא מפגינה די אומץ לחסל את כל חפצי הבית, מתחיל מאבק בינה לבין בנה רפאל - מרצה בכיר לספרות באוניברסיטת הנגב - על רצונו וגם על יכולתו לקחת ולשמר לפחות חלק מן החפצים שהיו בבית הוריו, בביתו שלו. תוך כדי המאבק בין האם לבנה, שתחילתו קומית, מתחיל תהליך של עיבוד והבנת האבל והאשמה של שניהם בעקבות מות האב. המחזה מאת א.ב יהושע.

 

 (צילום: יעל אילן) (צילום: יעל אילן)
(צילום: יעל אילן)

"העולם האחר"

הזמן: העתיד הקרוב. האינטרנט התפתח והפך לעולם האחר - רשת עצומה של מציאויות וירטואליות. כל שיש לעשות הוא להתחבר למערכת, לבחור לעצמך זהות - וכך לממש כל רצון או תשוקה. אבל כשבלשית משטרה צעירה מגלה אחוזה וירטואלית המציעה סוג חדש ומטריד של בידור, היא יוצאת למרדף אחר בעל האחוזה המסתורי. המרדף הופך אט אט לקרב מוחות מסוכן המביא את המחזה אל סופו המפתיע והמטלטל. דרמת מתח פילוסופית מאת ג'ניפר האליי. עברית: אלי ביז'אווי, בימוי: איה קפלן.

 

"הפרקליט"

סיפורו הלא ייאמן של בּוּקֶפַאלוּס, סוסו המיתולוגי של אלכסנדר מוקדון, שהופך לפרקליט במשרד המשפטים. באישון לילה מגלים דיריי פונדק "האביר החצוי" שסוס-עורך-דין מגיע להשתכן בפונדק. הדיירים חושדים בזר המסתורי, והוא מעורר בהם סקרנות ופחדים ישנים. למרות התנגדויות וחשדות בנוגע לזהותו ה"סוסית", לוקח על עצמו בּוּקֶפַאלוּס להגן על מערכת החוק והמשפט האנושית. מלחמה שפורצת לפתע טורפת את הקלפים ומאלצת אותו לבחור בין החוק לבין הצדק. על פי רעיון של פרנץ קפקא. מחזה ובימוי: דניאל כהן לוי.

 

"מקבת"

"טוב הוא רע ורע ייטב: נרחף בערפל, באוויר המטונף" (עברית: מאיר ויזלטיר). שורות אלו, מפי שלוש מכשפות, מסכמות את התמונה הפותחת את מחזהו המסעיר של שייקספיר, ואף מגדירות את העולם שבו מתרחש המחזה: טוב הוא רע, ורע ייטב. סיפורו של איש צבא נועז הנכנע לתאוות השלטון של אשתו והופך לרודן רצחני. בימוי: שיר גולדברג.

 

"נושים"

קרב חסר רחמים שבו יש רק מנוצחים, בין אישה לשני בעליה, חושף מערכת יחסים ספוגה ביצרים, אהבה, קנאה ושנאה. מאת אוגוסט סטרינדברג. נוסח עברי ובימוי: יוסי יזרעאלי.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יעל אילן
מתוך "בדמי ימיה"
צילום: יעל אילן
לאתר ההטבות
מומלצים