yed300250
הכי מטוקבקות
    יחסי ציבור
    ממון • 25.06.2017
    המיזם הסודי של יס
    עם מנכ"ל חשאי ועובדים החתומים על הסכמי סודיות, yes מפתחת ממיר שהוא גם קונסולת משחק עם ג'ויסטיק • פרטים ראשונים על מיזם הטלוויזיה המסתורי Blue
    ישראל וולמן

    מזה כשנה פועל מיזם הטלוויזיה החדש והמסתורי של חברת יס תחת מעטה כבד של חשאיות. הוא מונה כמה עשרות עובדים, כולם חתומים על הסכמי סודיות, ופועל במתכונת של סטארט־אפ מבניין משרדים באזור התעשייה של כפר־סבא. לא הרחק מבניין יס, אך בניתוק מוחלט מהחברה האם. מעט מאוד פרטים פורסמו על המהלך המסקרן, שאמור להוות את התשובה של חברת הלוויין לאיומים החדשים מצד השירותים מבוססי האינטרנט. בחברה עצמה עדיין מתנהלים דיונים, שלא לומר ויכוחים, על המודל המדויק שתציע לציבור.

     

    מדובר על חברה בת עצמאית שהקימה יס לצורך הפרויקט, שזכתה לשם הזמני Blue. כמנכ"ל החברה מונה גיל פרום, שכיהן ביס כאחראי לפיתוח המוצרים העתידיים. פרום הוא אחד העובדים היחידים בחברה שיובאו אליה מיס: כל השאר גויסו במיוחד, כי לפי התפיסה של המקימים, כדי לייצר שירות טלוויזיוני שונה, חשוב שיוצריו יבואו מבחוץ, עם ראש פתוח, ללא השפעות קודמות. לכן גם גויס לשירות החברה משרד פרסום חדש, Lead, לגיבוש המותג והאסטרטגיה. ובכלל, Blue מנוהלת כחברה עצמאית לכל דבר - כולל מוקד לקוחות (בהקמה) ומערך ארגוני משלה.

     

    ניסוי בבתי עובדים

     

    המוצר נמצא כבר בניסוי בבתי חלק מהעובדים, שהוחתמו על הסכמי סודיות. מדובר בשירות טלוויזיה אינטרנטי, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד TV (כמו בפרטנר), אך כולל ממיר ייחודי קטנטן, עם יכולת חיבור אלחוטית בבלוטות' למקלדת, לעכבר, לרמקולים ובעיקר לג'ויסטיק שיצורף אליו. הממיר ישמש גם קונסולת משחקים, שיגיעו באפליקציות שהורדו דרך מערכת אנדרואיד TV.

     

    הממיר העגול, המזכיר במראהו העתידני את הרמקולים החכמים הניידים החדשים מבית אמזון, גוגל ומייקרוסופט, עוצב ויוצר במיוחד עבור המיזם על־ידי טכניקולור הצרפתית. נראה כי השירות יכלול זיפזופ מסורתי בין ערוצים "חיים" (ליניאריים), כיוון שחלקו העיקרי של השלט מורכב מספרות — בניגוד לשלט של סלקום (אך בדומה לגישת פרטנר). על כפתור מעניין אחר בשלט מצויר מיקרופון, מה שרומז אולי על יכולת זיהוי קולי.

     

    השקת מיזם פרטנר השבוע מחייבת את Blue ואת יס להזדרז: המוצר אמור להבשיל בתוך חודשים ספורים ועד אז הם חייבים להשלים את פיתוח הממשק, למצוא שם חדש למותג, ובעיקר להסכים על מודל עסקי ברור.

     

    ינגוס בשירות המקורי

     

    יס מתכוונת להמשיך ולפתח את המותג הוותיק שלה כמותג יוקרתי שיפעל במקביל למותג "השובב" החדש, ומוכנה גם להסתכן בכך שינגוס משמעותית בשירות המקורי שלה. המתכונת טרם נסגרה: האם תאפשר יס לחברה הבת לשווק לציבור את כל ההיצע הטלוויזיוני האדיר שלה במחיר נמוך במיוחד, ותגרום בכך במו ידיה לנטישת מנויים שלה (תסריט שנראה דמיוני אבל לא נטול היגיון) או שתגביל אותה לנתחים ממנו בלבד.

     

    דבר אחד ברור: בלו ומנכ"לה פרום פטורים מכאב הראש (והכיס) שמטריד מאוד את סלקום ופרטנר: ניהול מו"מי־רכש מתישים עם ספקיות סרטים וסדרות בינלאומיות, ומרדף אחרי הפקות מקומיות. לאמא הגדולה יס יש כבר עשרות הסכמים (יקרים מאוד) שנחתמו עם מיטב החברות בעולם, כולל עם זכייניות ערוצי הספורט היוקרתיים, וסדרות להיט מקוריות שהפיקה בעצמה. הסטארט־אפיסטים מכפר־סבא יכולים להרשות לעצמם להתרכז בהשבחת חוויית השימוש.

     

    מיס נמסר: "איננו יכולים להתייחס למהלכים עסקיים עתידיים".

     

    israelwu@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 25.06.17 , 20:05
    yed660100