שתף קטע נבחר

צפו: מכונית המירוץ החדשה של פיז'ו לראלי דקאר

פיז'ו ספורט חושפת מכונית מירוץ מעודכנת בתקווה להשיג ניצחון שלישי ברציפות בראלי דקאר המפרך. נבחרת הכוכבים שתנהג בה תשאר ללא שינוי

פיז'ו ספורט חושפת את ה-3008DKR מקסי, בעזרתה מתכננים הצרפתים להשיג ניצחון שלישי ברציפות במירוץ השטח הקשה והמפרך בעולם, ראלי דקאר שיוזנק בתחילת ינואר. כבעבר תתייצב על קו הזינוק "נבחרת החלומות" של הקבוצה - סטפן פטרהנסל, סבסטיאן לואב, קרלוס סיינז וסיריל דפרה.

 

 

קבוצת פיז'ו היא מהבודדות במירוץ שמריצה מכונית עם הנעה שאינה כפולה. למעשה, היא גם הראשונה בהיסטוריה של המירוץ לנצח עם רכב שאינו בעל הנעה כפולה, למעט ז'אן לואי שלסר (1999-2000) שעשה זאת עם הבאגי הייחודית שלו. הבחירה של פיז'ו בהנעה 2X4 נובעת מתקנות המירוץ המאפשרות משקל עצמי נמוך יותר, מהלך מיתלים ארוך יותר וצמיגים גדולים יותר בכלי רכב שאינם נהנים מיתרונות העברת הכוח לכל ארבעת הגלגלים בעת ובעונה אחת. בנוסף, יש להניח ששיקולים מסחריים אינם זרים לבחירה, שכן אין ליצרנית הצרפתית רכב בייצור סדרתי עם הנעה כפולה.

 

 

ה-3008DKR זוכה בתוספת השם "מקסי" (בו השתמשה פיז'ו בגרסת המירוץ של ה-306 המיתולוגית), ולמעשה מדובר בעדכון למכונית המירוץ שנחשפה עוד ב-2014, עם הכרזת פיז'ו על חזרתה לדקאר. עיקר השינוי הוא בהרחבה של 20 ס"מ למפסק הסרנים וברוחב המרכב. זרועות המתלה בכל צד הוארכו אף הם ב-10 ס"מ, גאומטריית המתלה שונתה והציריות מאחור ארוכות יותר. מהלך המתלה נותר כבעבר - 460 מ"מ אימתניים.


 

שינויים אלו אמורים, כך פיז'ו, לשפר את היציבות הכיוונית ואת היכולת בדיונות שנעדרו מהדקאר הקודם, ויהיו חלק מתפריט התוואי בגרסת 2018 למירוץ המיתולוגי שיוזנק הפעם מלימה, בירת פרו. יחידת ההנעה נותרה כבעבר, V6 טווין-טורבו דיזל המפיק 340 כ"ס ו-81.6 קג"מ, המאפשרת מהירות מרבית - כמעט בכל תוואי - של 200 קמ"ש.


 

לפני הזינוק תערוך המכונית הופעת בכורה במירוץ דרך המשי, אשר יוזנק בסוף שבוע הבא (8 ליולי) ממוסקבה, בירת רוסיה, ויסתיים בעיר שיאן במרכז סין שלושה שבועות לאחר מכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים