שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את Splacer
    השבוע אנחנו פוגשים את Splacer, פלטפורמה להשכרת חללים ייחודיים לאירועים שונים

    Splacer- תעודת זהות

     

    מייסדים: עדי בירן, ליהי גרסטנר וליאור אש

    שנת הקמה: סוף 2014

    שנות עבודה בניו יורק: שנתיים,כשהיום עובדים תשעה עובדים בניו יורק ותשעה נוספים בישראל.

    הרעיון מאחורי הסטארטאפ: ספלייסר השיקה את האתר בניו יורק בסוף 2014 עם 50 נכסים והיום ישנם למעלה מ-2000 נכסים במערכת. החברה נוסדה בתל אביב בסוף 2014, ע"י האדריכליות ליהי גרסטנר ועדי בירן, יחד עם ליאור אש, סמנכ"ל הטכנולוגיות, במטרה להגדיר מחדש את האופן שבו אנשים חושבים על עיצוב, בעלות ושימוש בחללים אורבניים.

     

    ספלייסר מקשרת בין בעלי הנכסים ובין המעוניינים ליצור אירועים חווייתיים שונים, לרבות התכנסויות חברתיות, סדנאות, צילומים, תערוכות,תצוגות אופנה, פופ-אפים ועוד. ספלייסר למעשה משמשת כמעין שוק מקוון שבו אפשר למלא את כל צורכי האירוע עם מגוון חללים פרטיים ומסחריים שאינם בהכרח מיועדים לאירועים, כדוגמת גלריות, סטודיו לאמנות, לופטים למגורים, כנסיות, בתי כנסת, גינות אורבניות ומחסנים תעשייתיים.

     

    בנוסף השיקה ספלייסר בפברואר האחרון את SpacePro - מערכת ניהול המאפשרת לבעלי נכסים לנהל את הלקוחות (לא רק מספלייסר) על ידי מערכת ניהול מרכזית דרכה ניתן לשלוח הצעות מחיר, לנהל ולסלוק תשלומים ולהוסיף שירותים נוספים לטובת מארגני האירוע. משתמשים יכולים למצוא בין היתר גם שירותי הפקה יצירתיים או שירותי קונסיירג'.

     

    הרעיון של חיבור בין חללים מעוררי השראה לאירועים יצירתיים מהווה עבור בעלי נכסים הזדמנות להכנסה נוספת כאשר החללים אינם בשימוש. עבור מארחי האירוע זו אפשרות לקבל גישה ישירה למגוון של אלפי חללים שהיו עד כה בלתי נגישים, ולעשות חיפוש לפי סוג האירוע, מיקום, גודל, אווירה, מחיר וביקורות משתמשים.

     

    משמאל: עדי בירן, ליהי גרסטנר וליאור אש, מייסדי Splacer ()
    משמאל: עדי בירן, ליהי גרסטנר וליאור אש, מייסדי Splacer

     

    איך נולד הרעיון?

    שתינו (עדי וליהי) אדריכליות במקצוענו ובוגרות לימודי אדריכלות באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, שםהכרנו. לימדנו אדריכלות

    באקדמיה שנים רבות וחקרנו סוגיות שונות ביניהן הקיבוץ הישראלי ותכנון עירוני המבוסס על פילוסופיה של הרחבת סך הפעולות באתר קיים, ומקסום שימושים כדי לייצר קיימות ושימוש נכון במשאבים.רצינו לאפשר גישה למקומות העומדים ריקים שעות רבות ביום ולאפשר חוויות בחללים משתנים גם ללא צורך בבעלות. עניינו אותנו שאלות בתכנון ערים בעתיד, ומכיוון שאנחנו "בנאיות"ואוהבות ליצור - הפכנו את האידיאולוגיה המשותפת שלנו למיזם עיסקי. אחרי שנה של עבודה מאומצת בארץ גייסנו את סבב הכסף הראשון שבעזרתו פתחנו את הפעילות והמשרד בניו יורק ולאחר מכן בעוד 4 ערים נוספות בארה״ב.

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

    הצעדים הראשונים היו בדיקת התכנות - הבנה עמוקה של הצורך והנכונות של המשתתפים משני הצדדים של המרקטפלייס. למדנו איך לבנות את המערכת, כיצד לשכנע את בעלי הנכסים להאמין במיזם ולרשום את החללים שברשותם. בנינו את הכל לבד וללא תקציב עד שהתחלנו לראות רווחים מהפעילות. ליווינו את מארגני האירועים בחיפושיהם אחרי הנכס המיוחד לאירוע שהם מארגנים, למדנו על הצרכים שלהם וכיצד הם מחפשים כדי לבנות את המוצר בהתאם. עבדנו בצמוד למשתמשים שלנו, וכך למדנו את שני צידי הלקוחות, הבנו את הצרכים והחששות שלהם ועל פי זה הקמנו את הפלטפורמה. עם המעבר לניו יורק, קנה המידה אמנם השתנה אך הנכסים, האירועים והצורך במערכת כמו ספלייסר נשאר דומה.

     

    מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    ניו-יורק היא עיר הפקות האופנה, הסרטים, המפגשים החברתיים והעסקים. היא עיר שבה הנדל״ן מאוד יקר, הצפיפות גבוהה והפתיחות לשיתוף החללים מאוד מקובלת. בנוסף הכרנו וגרנו בעיר מעל 10 שנים והרגשנו שכאן תהיה נקודת הפתיחה הנכונה לספלייסר. בצעד זה אכן צדקנו, ועד היום השוק הניו-יורקי הוא השוק החזק ביותר של ספלייסר.

     

    מתוך Splacer ()
    מתוך Splacer

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    נקודות מפנה הן רצף המתקיים בכל שלב בהתפתחות החברה וכמובן שבכל שלב הן נראות הכי משפיעות. המעבר לניו יורק ופתיחת השוק בארה״ב היתה נקודת מפתח בשלבים הראשונים של החברה. פתיחת שווקים חדשים והבנת כל שוק מחדש הייתה עוד נקודה. כל עיר היא שונה, וכך גם השימושים בה שונים - בניויורק יש הרבה הפקות, צילומים ואירועים לעומת סן פרנסיסקו שבה יש יותר מפגשי חברה ואירועים עיסקיים.

    עם המעבר לארה״ב הצטרף אלינו ליאור אש, השותף הטכנולוגי שלנו עם ניסיון אדיר בפיתוח מוצר ובמיוחד בפלטפורמות מרקטפלייס כמו שלנו. עם כניסתו, הפכה הפלטפורמה לאוטומטית והאפשרויות שנפתחו בפנינו מבחינת מהירות פיתוח המוצר, הגדילה והפריסה שלנו בשוק היו אדירות.

     

    לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

    היינו פותחים כמה שיותר מהר את הפעילות בחו״ל. משקיעים ומפתחים את המוצר מהר יותר. וכמובן שהשאיפה תמיד לעבוד יותר מהר. בחירת שותפים ואנשי הצוות היא מאוד חשובה - אבל את כל זה אפשר לדעת לאחר מעשה, וכל חברה או פרוייקט הם שונים. קשה מאוד לחזות איפה נטעה, איפה דברים יעבדו והיכן ניכשל. הדרך מלאה בהפתעות, לחיוב ולשלילה. ולכן זו לא שאלה שאנחנו דנים בה.

     

    מתוך Splacer ()
    מתוך Splacer

     

    מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

    הטיימינג הנכון שונה לכל חברה ותלוי במגוון נסיבות שלא תמיד קשורות למוצר ולקהל - במקרה שלנו, ברגע שפתחנו את השוק האמריקאי - פתחנו גם את המשרד הראשי שלנו בניו יורק. בארץ מפתחים את המוצר הטכנולוגי והעיצוב ובניויורק יושבים הנהלה, אנשי האופרציה והמכירות וחלק מצוות השיווק. המוצר שלנו תלוי מקום ולכן חשוב היה לנו להיות ליד הלקוחות שלנו, להבין אותם יותר ולפתח איתם מערכות יחסים עסקיות.

     

    מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם? 7.2 מיליון דולר בשני סבבים.

    מחפשים עובדים? תמיד מחפשים אנשים טובים בארץ ובניו יורק.

    חפשו ב- 

    www.splacer.com

     

     

    מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. 

     WWW.IsraeliMappedinNY.com

     

     


    פורסם לראשונה 30/06/2017 04:53

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים