שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    בזכות צו 8: ממ"פ בגבעתי למנכ"ל פנגו
    את הניסיון שלו צבר מנכ"ל פנגו רועי אלבז בצבא בתור מ"פ בגבעתי. בראיון ל-ynet הוא מספר איך בזכות מלחמת לבנון השנייה קיבל תפקיד במילגם, וכיצד המסלול הפיקודי הפך אותו למנכ"ל מוצלח בגיל 28 בלבד. שיחת מנהלים

     

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "הכישלון הוא הזדמנות שפספסת": רועי אלבז שימש כמ"פ בגבעתי במלחמת לבנון השנייה כשאחד מהמפקדים הנוספים בפלוגה הציע לו תפקיד ניהולי בקבוצת מילגם. אלבז התלהב, הסכים, וחודשים לאחר מכן הקימה מילגם את פנגו. כך אלבז מצא את עצמו מנכ"ל החברה כשהוא בן 28 בלבד.

     

    כתבות נוספות במדור שיחת מנהלים

     

    "במבט לאחור הבנתי שקיבלתי כלים בצבא להתנהלות בחיים. את הכלים האלו לקחתי עם עצמי לתפקיד המנכ"ל וככה עושים גם מנהלים אחרים שמגיעים ממסלול פקודי בצה"ל. היום אני רס"ן במילואים, ונותן בין 30 ל-40 ימי מילואים בשנה. שלושה מגדוד המילואים שלי עובדים היום בפנגו, שבעה מהם במילגם. יש לנו שפה משותפת וערכים משותפים, שמביאים להצלחת הקבוצה והחברה".

     

    מנכ"ל פנגו רועי אלבז ()
    מנכ"ל פנגו רועי אלבז

     

    אז ככה מגיעים לתפקיד מנכ"ל? סחב"קים מהצבא וחבר מביא חבר?

    "בהרבה מקרים בישראל זה אכן קורה ככה".

     

    גיל: 38

    מצב משפחתי: נשוי למיכל (מורה), אב ליהונתן (9), נטע (7), אליה (5) ויהל (1).

    מגורים: כפר ורבורג.

    השכלה: B.A בהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית, M.B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

    ממנכ"ל את החברה מיום היווסדה (2007).

    הבעלים: מילגם בע"מ ויוניסל טכנולוגיות בע"מ.

    מספר עובדים: כ-120 במטה ובמוקדי השירות.

    נתוני החברה: פנגו מחזיקה בצי רכב וירטואלי עם למעלה מ-1.7 מיליון כלי רכב. מלבד שירות חנייה, היא מעניקה שירותי דרך, תשלום בכבישי אגרה, רכישת ביטוח ועוד. לפי נתוני החברה, ההוצאה החודשית הממוצעת על חניה בישראל היא 30 שקלים לאדם.

     

     

    מנכ"ל פנגו במילואים ()
    מנכ"ל פנגו במילואים

    מה ההישג ומה הכישלון שהשפיעו עליך?

    "כנראה שאת הכישלונות הכי גדולים שלי אני אפילו לא מכיר או לפחות לא בטוח לגביהם. הכישלון הוא בדרך כלל הזדמנות שפספסת. אני יכול לומר שלאורך תקופה ארוכה היינו שמרניים ביחס למותג שלנו והיכולת שלו לצאת מעולמות החנייה ולהיכנס לתחומים נוספים בעולמות הרכב והדרך. פספסנו זמן יקר שלצערי כבר לא ניתן להחזיר ואנחנו מחויבים היום להאיץ תהליכים כדי למזער את הפספוס. הוכחה להצלחה, בין היתר, עבורי, היא הגידול במספר המינויים שעלה בשנה האחרונה ממיליון וחצי כלי רכב ל-1.7 מיליון רכבים".

     

    מי המודל שלך לחיקוי, המנטור?

    "את הניהול של פנגו התחלתי בגיל צעיר, בלי יותר מדי ניסיון עסקי, וכמעט כל תהליך שהובלתי היה חדש עבורי. לכן בסביבה העסקית לקחתי עצות מהרבה שותפים לדרך שהאמינו בי ונתנו לי הכוונה ודוגמא אישית. המודל הרוחני לחיקוי שלי הוא דוד בן גוריון. אני מתחבר למנהיגות שלו, לכך שהצליח לחבר את הרוח והחזון של התקופה ולהפוך אותם למציאות. הוא ידע לקבל החלטות קשות, אמיצות ולעיתים לא פופולריות. אם הרצל היה היזם של הסטארט אפ ניישן הרי שבן גוריון היה המוציא שלו לפועל".



     

    אני מנויה בחברה מתחרה. שכנע אותי למה לעבור אליכם.

    "אנחנו מסתכלים על הנהג באופן רחב. אנחנו לא מספקים לו רק תשובה לעולם החנייה אלא הרבה לפני החנייה ואחריה. אנחנו מסייעים באמצעות האפליקציה לנווט אל חנייה ריקה בקרבת המקום בו הנהג נמצא, בעולם הדרך אנחנו מספקים את הנתיב המהיר, באמצעות פנגו משלמים בכבישי האגרה, כל אלו חלק מחזון לשנות את האופן בו ציבור הנהגים בישראל צורך שירותים. החזון הוא לתת מענה דיגיטלי מלא והוא קרב להגשמה בכל יום. גם נרחיב את סל השימוש והשירותים בעתיד".

     


    מה הסיבה העיקרית לקבלת עובד חדש ומה הסיבה העיקרית לפסול אותו?

    "הדבר הכי חשוב בארגון ששואף להצטיין הוא ההון האנושי שלו. אנחנו מחפשים עובדים עם פוטנציאל וניצוץ בעיניים, לפעמים עם ניסיון ולפעמים בלי. חשוב שיתחברו לערכים של המותג ושיהיה להם חשוב ליצור את החוויה הכי טובה ללקוחות שלנו. אלו שאינם כאלו לא מתאימים לעבוד בפנגו".

     

    מי המתחרים הגדולים של החברה, ואיך פנגו מתמודדים עם התחרות?

    "השוק שלנו בישראל הוא דוגמא טובה לתחרות בריאה, שמגדילה את העוגה במקביל ליצירת פתרונות טובים יותר לנהגים. כמובילי שוק התחרות וכמי שאחראים ללקוחות, אנחנו מחויבים להמשיך ולייצר פתרונות טכנולוגיים ומשקיעים בזה המון משאבים. התחרות מייצרת שיח, החוכמה היא לקחת את האתגרים התחרותיים לשטח. בזירה הבינלאומית יש פתרונות דומים בעולם החנייה אבל לסיפור ההצלחה שלנו בישראל אין כמעט אח ורע. החדשנות וסל השירותים שאנחנו מספקים הם ייחודיים ואנחנו משתמשים ביתרון הזה כדי לפנות לשווקים חדשים".

     

     

    מה העצות שלך לשר הכלכלה/ אוצר?  

    "מה שגורם קשיים בהרבה סקטורים בישראל הוא עודף רגולציה שנובע, לצערי, לא פעם, מפופוליזם צר. הטיפול בריכוזיות חשוב לכולנו כמו גם ניסיונות להילחם ביוקר המחייה. סקטורים רבים בכלכלה הישראלית הוכיחו שתחת שוק חופשי קורים דברים טובים, בוודאי בעולם ההיי טק. החברות צריכות להילחם על הצרכן ולחשוב דרך העיניים שלו. המקום המרכזי בו הרגולטור יכול וצריך לעשות יותר הוא לעודד תעסוקה בפריפרייה בדגש על תעסוקה בתחומי הטכנולוגיה. זאת משימה לאומית ממדרגה ראשונה שאת היסודות שלה צריכים להניח כבר בבתי הספר. הצורך בכוח אדם טכנולוגי איכותי ילך ויגדל, וכבר היום יש חוסר בידיים עובדות בתחום, כך שיש פה הזדמנות להביא לפריפרייה אתגר, השכלה ורמות שכר גבוהות יותר, ובכך לשפר את רמת החיים, להגדיל את הצריכה ואת הייצור והייצוא הטכנולוגי. התהליכים האלו קורים אבל צריך להעמיק ולהרחיב אותם, זה חשוב גם ברמת הביטחון הלאומי שלנו".

     

    מה הקושי הכי גדול של מנכ"ל בעולם הכלכלה הישראלי של היום?

    "קצב השינויים והחידושים של הסביבה העסקית היום מכריח את המנכ"ל להיות חד מתמיד. כשחברות ענק כמו נוקיה, בלקברי, קודאק ובלוקבאסטר נמחקות או מאבדות מכוחן, צריך לקבל דרכן שיעור בצניעות. להבין שלא לעולם חוסן, וכמה שהיה קשה לטפס במעלה ההר כדי לבנות מותג, הרבה יותר קל להידרדר למטה. האתגר הגדול הוא לדעת לסנן את הרעשים מחד, ובאותה נשימה להבין מה באמת מסכן אותך ומה הטרנד הבא. לדעת להחליט מה לא עושים, ולהיות מוכן לשאת בתוצאות ולהסבירן אחר כך לבעלי העניין".

     

    מה ישיבו המנהלים/ עובדים שלך, אם יישאלו מה אתה אוהב ומה לא?

    "אחרי הרבה שנים ביחד אני מקווה שהדירקטוריון שלי יגיד שאני אוהב עצמאות ואת היכולות להוביל, לטוב ולרע, את הדברים באופן שבו אני מאמין. היום יש לי פחות זמן וסבלנות לשיח או לתהליך לא אפקטיבי. אני אוהב לדבר ולצחוק אבל כשמדברים עבודה זה צריך להיות חד וברור".

     

    מה משמעות הכסף עבורך?

    "במסכת אבות כתוב 'איזהו העשיר? השמח בחלקו'. אני מנסה לנהוג לפי זה בחיי הפרטיים, גדלתי בבית פשוט ואני חי חיים פשוטים עם מה שיש לי ובעיקר מנסה לצבור חוויות. בחיים העסקיים המטרה של חברה היא לגדול ולהתפתח כדי לשפר את התוצאות, והדרך לעשות את זה היא לייצר ערך ללקוחות. בזה המנהלים שלי ואני עובדים".

     

    עד כמה העבודה מארגנת לך את החיים ואיך אתה מצליח להתנתק ממנה, אם בכלל?

    "אני לא מרגיש שאני נמצא במקום הנכון באיזון בין העבודה למשפחה, אבל בשלב הזה של החיים זה כנראה חזק ממני. הייתי רוצה להיות יותר עם המשפחה ולצבור איתם את החוויות הפשוטות של החיים. ללכת עם הילד לחוג, להיות בגן שעשועים אחר הצהריים או סתם לשבת לאכול איתם ארוחת ערב. זה קורה לעיתים רחוקות מדי עד לא בכלל. מן הסתם אני לוקח את העבודה הביתה, וגם כשאני נוכח פיזית, המחשבות לא פעם נמצאות במקום אחר. העבודה נמצאת במרחק וואטסאפ או מייל – זה עוטף אותך מכל כיוון. 

     

    "אתגר נוסף שקשור בעבודתי בפנגו הוא שבכל מעגל בו אני נמצא: משפחה, חברים או פגישות עסקיות, מהר מאוד מגיע שלב 'שירות הלקוחות' - שאלות/ בקשות או המלצות ביחס לפנגו. אחרי 10 שנים בתפקיד זה לפעמים מעייף, אבל אני מעדיף להסתכל על היתרון שבסיטואציה: אני מחובר לשטח באמצעות זה, ומקבל פידבקים מיידים באופן שמאפשר לי לחוש את הדופק של הלקוחות".

    משפחת אלבז ()
    משפחת אלבז

     

    בעולם מקביל – מה היית רוצה להיות?

    "מדגדג לי להגיד עובד אדמה, אבל נראה שזה יותר רומנטיקה ממשהו שבאמת הייתי יכול ורוצה לעשות לאורך זמן. אם הייתי חושב שניתן להוביל תהליכים בפוליטיקה הישראלית כפי שאני מנהל את הדברים במגזר הפרטי, כשאת ההחלטות מקבלים רק לטובת העניין ולא כי חייבים להמון גורמים או מתוך פופוליזם, יתכן שבעולם מקביל הייתי איש ציבור".

     

    תפתיע אותנו במשהו אישי.

     "אני מאוד אוהב לכתוב, לפני כמה שנים התחלתי לכתוב ספר זכרונות על חצי שנה אינטנסיבית בה פיקדתי על פלוגה ברצועת עזה בימים שלפני ההתנתקות. לא הצלחתי לסיים אותו בגלל האינטנסיביות שבחיי. יום יבוא ועם השקט הנפשי המתאים אחזור לקושש את הזיכרונות שלצערי נעשים חד ממדיים ככל שחולפות השנים".

     

    5 טיפים למנכ"ל/ית מתחיל/ה:

    א. לשמור על פוקוס במה שאתם עושים.

    ב. לגלות גמישות מול סביבה העסקית משתנה.

    ג. לבנות ארגון עם יכולות אפקטיביות להוציא לפועל את המטרות העסקיות.

    ד. לא לקבל החלטות בגלל פופוליזם.

    ה. אהוב את מה שאתה עושה.

     

     


    פורסם לראשונה 07/07/2017 08:08

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים