שתף קטע נבחר

חדש במכללת ספיר: שיווק טכנולוגי ומדעי המחשב

הלימודים כוללים את כל לימודי הליבה של מדעי המחשב והמתמטיקה הקיימים בתכנית החד-חוגית, קורסי יסוד בשיווק וכלכלה, וכן קורסים העוסקים בניהול פרויקטים מוצרים ומו"פ וגם תקשורת שיווקית

חדש באקדמיה: תוכנית חדשה במכללה האקדמית ספיר תכשיר סטודנטים במקצועות מדעי המחשב ובנוסף בניהול ושיווק הי-טק, על מנת להקנות להם ידע מעמיק והבנה רחבה בפיתוח מוצרים ופתרונות טכנולוגיים חדשניים, בשווקים מקומיים ובינלאומיים

 

בעידן הטכנולוגיה העילית, שבו פועלות חברות ההייטק בשוק תחרותי ודינאמי, חדשנות ויזמות הן תנאי הכרחי. על מנת לשרוד ולצמוח בעולם המתקדם ומשתנה בקצב מהיר, מסבירים במכללת ספיר, נדרשים יזמים ומנהלים לכישורים רבים, ראייה מערכתית והבנה רחבה ככל האפשר של הטכנולוגיה ושל הגורמים המשפיעים על התפתחותה. אריזת כל הכלים בארגז אחד מובילה לתכנית במתכונת דו חוגית המעניקה ידע תאורטי לצד כלים מעשיים שישרתו את המעוניינים לפענח את סוד ההצלחה של חברות ההייטק המובילות.

 

ד"ר רונן ארבל ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי , וד"ר נורית גלעוז ראש המחלקה למדעי המחשב במכללת ספיר מספרים למי מתאימים לימודי ההייטק? מה הסיכוי להשתלבות בתעשייה תוך כדי התואר? מה הלימודים כוללים? מה החשיבות של שילוב שיווק ומדעי המחשב ומה נדרש כדי לעבור את הריאיון המקדים.

 

ד"ר רונן ארבל (צילום: באדיבות מכללת ספיר) (צילום: באדיבות מכללת ספיר)
ד"ר רונן ארבל(צילום: באדיבות מכללת ספיר)

 

למי מתאימים הלימודים? ד"ר ארבל: "לסטודנטים שמתעניינים במדעי המחשב אבל רוצים להבין גם את הצד העסקי בתחום. התוכנית מתאימה במיוחד ליזמים בתחום התוכנה והאפליקציות". ד"ר גלעוז: "הלימודים מתאימים לסטודנטים שמעוניינים לעבוד בתעשיית התוכנה ולשלב בעבודתם גם אספקטים הנוגעים לניהול מוצר תוכנה מהפן העסקי והשיווקי. מטרת הלימודים בתוכנית היא להעניק לתלמידי התוכנית את הבסיס המוצק הנדרש לבוגר במדעי המחשב כדי להשתלב בתפקידי פיתוח תוכנה בתעשייה, ובמקביל לאפשר לו לימודים מתחום השיווק הטכנולוגי שיקנו לו השכלה רחבה והבנה טובה של כל הקשור בייזום פיתוח ושיווק מוצר תוכנה".

 

מה החשיבות של שילוב שיווק ומדעי המחשב? ד"ר ארבל: "הבנה עמוקה גם בצד הטכנולוגי וגם בצד העסקי של כל נושא המחשוב, תוכנה, ביג דאטא וסייבר". ד"ר נורית גלעוז: " החשיבות היא בעיקר בתפישה של תוכנה כמוצר על כל המשתמע מכך. הרבה חברות הזנק פתחו תוכנות חדשניות ואיכותיות ונפלו משום שלא ידעו להגדיר את הצורך, לזהות את החלופות הקיימות בשוק, להכיר את התחרות מסביב ולהבין את המגמות בעולם. התכנית המוצעת מיועדת להקנות לסטודנטים בנוסף ליכולת לפתח מוצר תוכנה אמין ויעיל גם את הכלים להבין ולנתח את השוק על מנת להגדיר את המוצר הנכון ולדעת כיצד לשווק אותו בצורה מיטבית.

ד"ר נורית גלעוז (צילום: באדיבות מכללת ספיר) (צילום: באדיבות מכללת ספיר)
ד"ר נורית גלעוז(צילום: באדיבות מכללת ספיר)

 

מה הלימודים כוללים? ד"ר גלעוז: "הלימודים כוללים את כל לימודי הליבה של מדעי המחשב והמתמטיקה הקיימים בתכנית החד-חוגית וזאת על מנת להבטיח שבוגר התכנית יקבל הכשרה בסיסית רחבה החיונית למפתחי תוכנה. מהתוכנית לשיווק טכנולוגי ילמדו קורסי יסוד בשיווק וכלכלה, וכן קורסים העוסקים בניהול פרויקטים מוצרים ומו"פ, תקשורת שיווקית ועוד".

 

היא הוסיפה כי "פרויקט הסיום של התוכנית המשותפת יהיה אתגר המשלב מוצר תוכנה שיבחן, לא רק על פי איכות ורמת הקוד הכתוב, אלא הבנה עמוקה במתודולוגיות חקר שווקים, ניהול מחקר ופיתוח משלב הרעיון ועד למכירות, בחירת ופילוח שווקי המטרה בעולם, בניית מערכת אקולוגית של מיתוג ותמחור פתרונות ושירותים סביב מוצר התוכנה ועוד. הדגש בפרויקט יהיה על יישום הידע שרכשו התלמידים בשתי המחלקות ותהיה הנחיה משותפת של מרצים משתי המחלקות".

 

ומה חשוב שהסטודנטים המתקבלים לתכנית ידעו? מה דרישות הקבלה? מהן הציפיות? ד"ר ארבל: "נדרש מהמועמדים לעמוד בדרישות הקבלה של המחלקה למדעי המחשב שממוקדות ביכולות אנליטיות של המועמד, ובנוסף בראיון קבלה במחלקה לשיווק טכנולוגי שבוחן את ההתאמה האישיותית של המועמדים לעולם ניהול ושיווק ההייטק". ד"ר גלעוז הוסיפה: " חשוב שידעו שהתכנית אינה תוכנית דו חוגית שבה לומדים שתי תכניות נפרדות אחת לצד השניה, התכנית היא סינרגיה של שתי תכניות מאחר והלימודים באחת מעשירים ומפתחים את ההבנה באחרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים