שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את Trapica
    סטארטאפ השבוע שלנו הוא Trapica, מערכת שמשפרת אוטומטית קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות . הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

    תעודת זהות:

    מייסד: מיכאל טייטלמן

    שנת הקמה:2016

    שנות עבודה בניו יורק: פחות משנה, עם שני עובדים

     

    הרעיון מאחורי הסטארטאפ: אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות כל קמפיין פרסומי ברשתות החברתיות היא מיהו קהל היעד של הקמפיין וכיצד ניתן להגיד אליו ברשתות החברתיות, Trapica היא מערכת שיודעת לזהות וללמוד על אותו קהל שמגיב לקמפיינים פרסומיים בזמן אמת וכך מצליחה להוביל שינויים והתאמות אוטומטיות אופטימליות של הקמפיין לקהל היעד הכי רלוונטי בכל זמן נתון.

    תחשבו על הפעם האחרונה שמודעת פרסומת שקיבלתם בפייסבוק באמת הייתה רלוונטית. לא רואים הרבה כאלו, אבל כשיש כזו, כראה שהחברה שמריצה אותם משתמשת ב-Trapica.

     

    איך נולד הרעיון?

    Trapica זה לא הסטארטאפ הראשון שלי, אך הוא הראשון שבו אנחנו באמת מנסים לפתור בעיה שהפריעה לי תקופה ארוכה, אני וחבריי הסטארטאפיסטים תמיד נתקלנו באותה הבעיה כשהגענו לשלב הפרסום, בכל אחד מהסטארטאפים, חשבנו שאנחנו יודעים בדיוק מי קהל היעד שלנו ואיך ניתן להגיע אליו ברשתות החברתיות בעזרת פרסום, הבעיה הייתה שזה אף פעם לא היה נכון, ותמיד נכשלנו וגילינו את זה אחרי שכבר שרפנו הרבה כסף על פרסום שלא השיג את המטרה.

     

    "בכדי להשיג את הלקוחות הללו, חייבים להיות קרובים אליהם". Trapica ()
    "בכדי להשיג את הלקוחות הללו, חייבים להיות קרובים אליהם". Trapica

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

    האמת שהרעיון נולד במקרה - לאבא שלי יש תחביב סוף שבוע של בניית דברים מעץ, לפני

    כשנתיים עברתי דירה וביקשתי ממנו לעזור לי לבנות כמה רהיטים שלא ידעתי איפה לקנות. אחרי שסיימנו ביחד לבנות שולחן לסלון, ארונית מברזל ועוד כמה דברים נחמדים, נשאר לו די הרבה חומר. הצעתי לו לבנות מהחומר שולחן ואני אמכור אותו. למען האמת לא חשבתי שהוא יבנה את השולחן ובטח שלא חשבתי שאצטרך למכור אותו, אבל אחרי כמה שבועות שולחן די גדול התחיל לתפוס חלק מהסלון הקטן שלי. זה היה בדיוק בתחילת הדרך של Trapica, בשלב ניסוי של האלגוריתמים(היינו צריכים לבצע הרבה ניסויים בשלבים הראשונים כדי לראות שזה באמת עובד). לכן החלטתי לפתוח עמוד פייסבוק עם מספר מוצרים נוספים שאבא בנה, וביניהם השולחן, להריץ עליהם את האלגוריטמים שלנו ולראות מה ייקרה. אחרי שבועיים של הרצה, התחביב של אבא הפך לעסק נוסף, מכרנו מעל 10 שולחנות ועוד מספר רהיטים נוספים, כאן הבנו שיש לנו משהו שבאמת יכול לעזור למפרסמים להשיג את המטרות שלהם ולחסוך הרבה כסף.

     

    מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    חלק גדול משוק הלקוחות של עולם הפרסום באינטרנט ממוקם בארה״ב, במיוחד בניו יורק, שהיא אחת מבירות עולם הפרסום ובכדי להשיג את הלקוחות הללו, חייבים להיות קרובים אליהם, להרגיש אותם ולהגיב מהר.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    נקודת המפנה העיקרית שלנו הגיעה כשהבנו שהפתרון של Trapica רלוונטי ועוזר לא רק ללקוחות קטנים, כפי שהנחנו בתחילת הדרך, אלא גם ללקוחות גדולים, Media Agencies ולקוחות ענק שמוציאים מיליונים של דולרים בחודש על פרסום.

     

    לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

    לפעמים צריך להוציא את הראש מתוך המים ולהסתכל על התמונה המלאה, אני חושב שהייתי שמח לעשות את זה יותר, כי הפעולה הזו בהחלט עוזרת לרוץ מהר יותר ולבזבז פחות זמן על דברים לא חשובים.

     

    מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

    שאלה טריקית, תלוי בשוק המטרה, למדנו שלמרות שאנחנו מוכרים מוצר אחד, בכל מקום בעולם הלקוחות רוצים לראות פיצ'רים טיפה שונים (תלוי בגודל הלקוחות). ניו יורק היא עיר מאוד מהירה ודינמית, אם הלקוחות אוהבים את המוצר הם יירצו לנסות אותו ובדרך כלל באופן מיידי, אני חושב שהטיימינג הכי נכון להגיע לעיר הוא אחרי שקיים כבר מוצר בסיסי שעובד שאפשר לרוץ איתו, אין דרך יותר טובה ללמוד על הלקוחות מלתת להם לנסות אותו.

     

    מחפשים עובדים?

    כן. חפשו ב-

    www.trapica.com

     

    מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. 

     WWW.IsraeliMappedinNY.com

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים